Pre-medicants

Hungarian translation: premedikációban/ra használatos készítmények/gyógyszerek/szerek

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Pre-medicants
Hungarian translation:premedikációban/ra használatos készítmények/gyógyszerek/szerek
Entered by: Erzsébet Czopyk

11:43 Jan 28, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: Pre-medicants
Szövegkörnyezet:
Pre-medicants (used before anaesthesia induction):
Janos Fazakas
premedikációban/ra használatos készítmények/gyógyszerek/szerek
Explanation:
Azért írom be a választ, mert mérges vagyok. Nagy tapasztalattal rendelkező t. kollégák közül nem túnt fel, csak Mohay doktornak, hogy a mondatban található főnév többes számban (Pl.) van?
A premedikáció nem egyenlő a premedikációban használatos szerekkel, mivel a premedikáció az eljárás neve.

Bocs, de ez szarvashiba.

--------------------------------------------------
Note added at 17 óra (2007-01-29 04:56:58 GMT)
--------------------------------------------------

Def: előzetes gyógyszeres kezelés (pl. szubkután Fraxiparinos antikoaguláns kezelés is ilyen, hiszen az akár egy hetes is lehet), gyógyszerse kezelés narkózishoz.
A pszichés és vegetatív tompítás a célja, enyhe fájdalomcsillapítás is lehet), valamint a szövődmények és egyéb nemkívánatos hatások (szekréció fokozódása, félelem miatti ritmuszavarok, tachykardia stb.) csökkentése.
a premedikációban használatos szerek 3 fő fajtája:
ópiátok, atropin és tranquillánsok (Hibernal, Pipolphen).

--------------------------------------------------
Note added at 17 óra (2007-01-29 04:58:07 GMT)
--------------------------------------------------

Közben egy gyorsa telefonnal rákérdeztem, premedikációBAN vagy SORÁN használatos, így mondja az aneszteziológus.
Selected response from:

Erzsébet Czopyk
Hungary
Grading comment
MIndeninek nagyon köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2premedikáció, premedicatio
juvera
5premedikációban/ra használatos készítmények/gyógyszerek/szerek
Erzsébet Czopyk
5premedikáció
Dora Miklody


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
pre-medicants
premedikáció, premedicatio


Explanation:
Narcosis előtti gyógyszeres előkészítés.

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aradek
5 hrs
  -> Kösz.

agree  Andras Mohay (X): "premedikációS SZEREK" / Igazad van: a pldák alapján a szerre is használható (vö "infúzió")
6 hrs
  -> Kösz, igen, így helyesebb. Angolul a premedication mindkettő lehet, az eljárás és a szer is, ezért bárgyultam el. Bár az EÜM is ír ilyet: "premedikáció beadása", vagy tanulmány: "Midazolam-premedikáció csecsemőkorban."

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
pre-medicants
premedikáció


Explanation:
anesztézia előtt adják be a beteg szorongásának csillapítására és hogy ellazuljon (intubáláshoz, kanül behelyezéshez, stb)

Dora Miklody
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
pre-medicants
premedikációban/ra használatos készítmények/gyógyszerek/szerek


Explanation:
Azért írom be a választ, mert mérges vagyok. Nagy tapasztalattal rendelkező t. kollégák közül nem túnt fel, csak Mohay doktornak, hogy a mondatban található főnév többes számban (Pl.) van?
A premedikáció nem egyenlő a premedikációban használatos szerekkel, mivel a premedikáció az eljárás neve.

Bocs, de ez szarvashiba.

--------------------------------------------------
Note added at 17 óra (2007-01-29 04:56:58 GMT)
--------------------------------------------------

Def: előzetes gyógyszeres kezelés (pl. szubkután Fraxiparinos antikoaguláns kezelés is ilyen, hiszen az akár egy hetes is lehet), gyógyszerse kezelés narkózishoz.
A pszichés és vegetatív tompítás a célja, enyhe fájdalomcsillapítás is lehet), valamint a szövődmények és egyéb nemkívánatos hatások (szekréció fokozódása, félelem miatti ritmuszavarok, tachykardia stb.) csökkentése.
a premedikációban használatos szerek 3 fő fajtája:
ópiátok, atropin és tranquillánsok (Hibernal, Pipolphen).

--------------------------------------------------
Note added at 17 óra (2007-01-29 04:58:07 GMT)
--------------------------------------------------

Közben egy gyorsa telefonnal rákérdeztem, premedikációBAN vagy SORÁN használatos, így mondja az aneszteziológus.

Erzsébet Czopyk
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
MIndeninek nagyon köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search