probe

Hungarian translation:

01:56 Dec 31, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / automated hematology analyzers
English term or phrase: probe
A hematológiai automatának az a része, amelyik a vérmintát felszívja. A berendezést leíró szabadalom még pipettának (pipet) nevezi, lényegében arról is van szó. Kicsit sántító kromatográfiás analógia alapján mintavevõ lenne. Hogy hívják ezt a magyar laborokban?
aradek
United States
Hungarian translation:
Explanation:
Jó esély van rá, talán találsz képet róla.
Selected response from:

Attila Hajdu
Grading comment
Végül ezt választottam, más automata analizátorok analógiája alapján.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1szonda
Dora Miklody
4mintavevő[eszköz]
Gabor Kun
4
Attila Hajdu
3kutasz
Andras Szekany


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
szonda


Explanation:
Buta módon benne van az angol-magyar nagy szótárban, de én ezt választanám...

Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi: Mindkét válasz jó, de én mindig a rövidebbet kedvelem.
5 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kutasz


Explanation:
? mintha így is hívnák ...

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 53

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mintavevő[eszköz]


Explanation:
Ez a tippem.

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2006-12-31 02:41:56 GMT)
--------------------------------------------------

Lehet készülék is, ha az alkalmasabb.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-12-31 08:59:22 GMT)
--------------------------------------------------

probe:
"an object or device used to investigate the unknown" - http://education.jlab.org/beamsactivity/6thgrade/vocabulary/

"Small device for measuring and testing." - www.radiochemistry.org/nuclearmedicine/dictionary/p.htm

---

A kommented alpján válaszoltam: "A berendezést leíró szabadalom még pipettának (pipet) nevezi, lényegében arról is van szó." Biztos vagy ebben?

Ezt írod még: "A hematológiai automatának az a része, amelyik a vérmintát felszívja." Az egészet? Mert akkor eszembe sem jutna a mintavevő, hiszen a mintavétel egy rész kivétele vmiből.

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2006-12-31 15:39:20 GMT)
--------------------------------------------------

mintaadagoló vagy mintafelszívó


    Reference: http://www.min.hu/6-02eu.htm
Gabor Kun
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 22
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, Gábor. Csak azért vagyok kicsit bizonytalan, mert a mintavevõ visszafordítva talán inkább sampler lenne.

Asker: 1. Biztos vagyok. 2. A kromatográfiás mintavevõ egymás után felszippantja a kémcsövekben levõ mintákat,

Asker: így nem kell õket egyenként, manuálisan az oszlopra injektálni.


14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5


Explanation:
Jó esély van rá, talán találsz képet róla.

Attila Hajdu
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 58
Grading comment
Végül ezt választottam, más automata analizátorok analógiája alapján.
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search