Abnormal DC Sensitivity

Hungarian translation: rendellenes egyenáramú vezetőképesség-érzékenység

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Abnormal DC Sensitivity
Hungarian translation:rendellenes egyenáramú vezetőképesség-érzékenység
Entered by: Katalin Szilárd

22:18 Feb 5, 2013
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / vizeletvizsgálat eredményei
English term or phrase: Abnormal DC Sensitivity
Köszönöm a segítséget!
Balázs Sudár
Hungary
rendellenes vezetőképesség-érzékenység
Explanation:

dc = direct current

http://www.clinchem.org/content/45/8/1305.full.pdf

The warning message “Abnormal DC Sensitivity” occurred
almost exclusively in urine samples from newborns
(7 of 14 samples) when the conductivity of the
sample was abnormally low or high.

Abnormal conductivity 19

http://books.google.hu/books?id=AkffnwYDyQkC&pg=PA202&lpg=PA...

Onnantól kell olvasni, hogy

In response ....
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2rendellenes vezetőképesség-érzékenység
Katalin Szilárd
4Rendellenes Üledék Kristály (Deposit Crystal) Érzékenység
danny boyd
1álpozitív (tesztcsík-) eredmény
Erzsébet Czopyk


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
abnormal dc sensitivity
álpozitív (tesztcsík-) eredmény


Explanation:
"The warning message “Abnormal DC Sensitivity” occurred almost exclusively in urine samples from newborns" -itt-

egy genetikaiciket találtam, ahol a DC FISH próbánál dual colort jelent, [PDF]
2011 - 1. szám - Biotest
www.biotest.hu/shared/data/pdf/.../2011_1.sz_m.pdfMegosztás... PDF/Adobe Acrobat - Gyorsnézet
tekben gyakoribb. Amennyiben haematuria és/vagy ..... mekkori leukémiákban a kezdeti kromoszóma rendellenesség ..... RUNX1-pozitív lymphoblastok rendkívül érzékenyek az .... (DC, dual color), dupla fúziós (DF, dual fusion) FISH próba ...

http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/tenyeken-alapulo/c...

itt viszont azt írják, hogy a haematuriánál meg kell nézni az üledékben a cilindereket

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2013-02-05 23:27:45 GMT)
--------------------------------------------------

eeről szól ez a cikk is: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC88508/

Erzsébet Czopyk
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 55

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
abnormal dc sensitivity
rendellenes vezetőképesség-érzékenység


Explanation:

dc = direct current

http://www.clinchem.org/content/45/8/1305.full.pdf

The warning message “Abnormal DC Sensitivity” occurred
almost exclusively in urine samples from newborns
(7 of 14 samples) when the conductivity of the
sample was abnormally low or high.

Abnormal conductivity 19

http://books.google.hu/books?id=AkffnwYDyQkC&pg=PA202&lpg=PA...

Onnantól kell olvasni, hogy

In response ....


Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 341
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: Ötcsillagos, mint a Metaxa :)))))
19 mins
  -> Köszönöm! :) Tegnap éjszaka lemaradt a válaszomból az egyenáram. Azt még oda kell tenni. :)

neutral  Katalin Horváth McClure: Na de az egyenáram kéne bele, nem? És vagy sensitivity, vagy conductivity, nem a kettő együtt. Nem?
23 mins
  -> Persze, h egyenáramú vezetőképesség-érzékenységre gondoltam.Alvás előtt pár perccel írtam, véletlenül lehagytam de ott van az explanationben. A 2 együtt: dc conductivity-sensitivity For this reason both AC and DC conductivity are sensitive to subtle chang

agree  Istvan Nagy
7 hrs
  -> Köszönöm!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
abnormal dc sensitivity
Rendellenes Üledék Kristály (Deposit Crystal) Érzékenység


Explanation:
Rendellenes Üledék Kristály (Deposit Crystal) Érzékenység

danny boyd
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search