exposure day

Hungarian translation: expozíciós nap

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exposure day
Hungarian translation:expozíciós nap
Entered by: Kuklis Adam

16:07 Sep 6, 2012
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / gyógyszerelés
English term or phrase: exposure day
Üdvözletem!

A mondat először: ...previously treated with >150 exposure days to any FVIII-containing products.
Itt az exposure day mit jelent pontosan? Sejtem, hogy olyasmi, hogy ennyi napig konkrétan hatott a szervezetében a gyógyszer, de ezt magyarul hogy mondjuk? Több mint 150 napnyi hatásideig kezelték? Ez furán hangzik.

Előre is köszönöm a választ.
Kuklis Adam
Hungary
expozíciós nap
Explanation:
Humán gyógyászatban expozíciós nap.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2012-09-06 16:23:13 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ogyi.hu/kiseroirat/ah/ah_0000012015_2010090312422...

" Öt esetben az inhibitorok korábban már kezelt betegeknél (Previously Treated Patients, PTP), 3 esetben korábban még nem kezelt betegeknél (Previously Untreated Patients, PUP) alakultak ki, 1 esetben korábban minimális kezelésben részesült betegről volt szó ( 16 expozíciós nap ), 3 esetben pedig nem jelentették az expozíciós napok számát"

http://mhe.hu/files/articles/56_092950.pdf

. nem értek el 50 expozíciós napot .

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2012-09-07 11:07:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://mhe.hu/files/articles/57_092950.pdf

Lásd 17. oldal - Összefoglalás.
Sajnos nem másolható, de a szövegkörnyezet egyezik.




A kérdező esetben tehát

korábban bármilyen FVIII-tartalmú készítménnyel kezelt betegek, akiknél az expozíciós napok száma > 150 volt.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2expozíciós nap
Katalin Szilárd
4kitettség
Dora Miklody


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kitettség


Explanation:
150 nap kitettség a FVIII-tartalmú terméknek.

Valahogy így

Dora Miklody
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 36

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
expozíciós nap


Explanation:
Humán gyógyászatban expozíciós nap.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2012-09-06 16:23:13 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ogyi.hu/kiseroirat/ah/ah_0000012015_2010090312422...

" Öt esetben az inhibitorok korábban már kezelt betegeknél (Previously Treated Patients, PTP), 3 esetben korábban még nem kezelt betegeknél (Previously Untreated Patients, PUP) alakultak ki, 1 esetben korábban minimális kezelésben részesült betegről volt szó ( 16 expozíciós nap ), 3 esetben pedig nem jelentették az expozíciós napok számát"

http://mhe.hu/files/articles/56_092950.pdf

. nem értek el 50 expozíciós napot .

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2012-09-07 11:07:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://mhe.hu/files/articles/57_092950.pdf

Lásd 17. oldal - Összefoglalás.
Sajnos nem másolható, de a szövegkörnyezet egyezik.




A kérdező esetben tehát

korábban bármilyen FVIII-tartalmú készítménnyel kezelt betegek, akiknél az expozíciós napok száma > 150 volt.

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 341
Grading comment
Köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: ED - expozíciós nap
8 mins
  -> Köszönöm!

agree  Istvan Nagy
14 hrs
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search