LV-descending aortic conduit

Hungarian translation: bal kamrai leszálló aorta conduit

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:LV-descending aortic conduit
Hungarian translation:bal kamrai leszálló aorta conduit
Entered by: Ildiko Santana

14:09 Nov 17, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology / aortabillentyű csere beültetés transzfemorális
English term or phrase: LV-descending aortic conduit
5 patients (2.8%) received an LV-descending aortic conduit, and 4 patients (2.2%) received a THV outside the US.

Az lenne a kérdésem, hogy az LV-descending aortic conduit hogy van magyarul?
Előre is köszönöm.
Kuklis Adam
Hungary
bal kamrai kivezető aorta érprotézise
Explanation:
LV = left ventricular = bal kamra
descending aorta = kivezető aorta (fő verőér)
aortic conduit = érprotézis

Itt tehát a bal kamrai kivezető aortát (fő verőeret) érprotézissel váltották fel, vagyis 5 beteg kapott bal kamrai érprotézist.

http://cardious.com/wp-content/uploads/2009/09/72-Left-ventr...

http://www.theodora.com/anatomy/the_descending_aorta.html

http://www.calendula.hu/pdf/A_keringeselmelet_uj_szempontjai...

http://www.hazipatika.com/mediatar/media/A_billentyuk_mukode...

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2011-11-17 22:27:51 GMT)
--------------------------------------------------

Balázsnak annyiban igaza van, hogy helyesebb a descending aortát leszálló aortának fordítani, latinul aorta descendens. A koszorúeret viszont semmiképp nem említeném a kifejezésben. Az LV tuti, hogy left ventricular = bal kamra, és az aorta nem koszorúér, hanem aorta vagy fő verőér. Szerintem ez így precíz.
A "conduit" akár maradhat is conduit.. Ld.:
"A "conduit" leggyakrabban egy 21-29 mm átmérőjű műérből áll, melynek egyik végébe gyárilag építenek be két-lemezes aorta műbillentyűt."
http://szabolcszoltan.hu/patients/bentall.php

Most megnéztem a Magyar Közlönyben, ott "aorta conduit" a magyar neve:
http://www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/6/PDF/2010/6.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2011-11-17 22:33:13 GMT)
--------------------------------------------------

@Balázs: Akkor a kettőnk együttes agyalása gyümölcseként a módosított javaslatom:
"bal kamrai leszálló aorta conduit"
Jó lesz így? :)
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Köszönöm a segítséget
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bal kamrai kivezető aorta érprotézise
Ildiko Santana
4bal koszorúér leszálló ágába ültetett conduit
Balázs Sudár


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lv-descending aortic conduit
bal koszorúér leszálló ágába ültetett conduit


Explanation:
conduit - műér és billentyű kombinációja

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ildiko Santana: Szerintem pontatlan így, hogy "bal koszorúér leszálló ága". Valóban van leszálló aorta, és a conduit maradhat conduit, de az "aortic conduit" magyarul "aorta conduit".
2 hrs
  -> A szív elülső felén a csúcs felé haladó ága a bal elülső leszálló ág (lat: (Ramus interventricularis anterior – RIA), eng: (Left anterior descendens)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lv-descending aortic conduit
bal kamrai kivezető aorta érprotézise


Explanation:
LV = left ventricular = bal kamra
descending aorta = kivezető aorta (fő verőér)
aortic conduit = érprotézis

Itt tehát a bal kamrai kivezető aortát (fő verőeret) érprotézissel váltották fel, vagyis 5 beteg kapott bal kamrai érprotézist.

http://cardious.com/wp-content/uploads/2009/09/72-Left-ventr...

http://www.theodora.com/anatomy/the_descending_aorta.html

http://www.calendula.hu/pdf/A_keringeselmelet_uj_szempontjai...

http://www.hazipatika.com/mediatar/media/A_billentyuk_mukode...

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2011-11-17 22:27:51 GMT)
--------------------------------------------------

Balázsnak annyiban igaza van, hogy helyesebb a descending aortát leszálló aortának fordítani, latinul aorta descendens. A koszorúeret viszont semmiképp nem említeném a kifejezésben. Az LV tuti, hogy left ventricular = bal kamra, és az aorta nem koszorúér, hanem aorta vagy fő verőér. Szerintem ez így precíz.
A "conduit" akár maradhat is conduit.. Ld.:
"A "conduit" leggyakrabban egy 21-29 mm átmérőjű műérből áll, melynek egyik végébe gyárilag építenek be két-lemezes aorta műbillentyűt."
http://szabolcszoltan.hu/patients/bentall.php

Most megnéztem a Magyar Közlönyben, ott "aorta conduit" a magyar neve:
http://www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/6/PDF/2010/6.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2011-11-17 22:33:13 GMT)
--------------------------------------------------

@Balázs: Akkor a kettőnk együttes agyalása gyümölcseként a módosított javaslatom:
"bal kamrai leszálló aorta conduit"
Jó lesz így? :)

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Köszönöm a segítséget

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: A bal koszorúér a főtörzzsel indul, ennek 2 ága van, a leszálló és a körbefutó.//Szerintem a koronáriáról van szó (LAD) http://content.onlinejacc.org/cgi/content/full/45/3/424
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search