1st Stage Bucket

Hungarian translation: első turbinafokozat lapátja, első fokozati turbinalapát

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:1st Stage Bucket
Hungarian translation:első turbinafokozat lapátja, első fokozati turbinalapát
Entered by: Andrea Szabados

17:37 Sep 4, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: 1st Stage Bucket
Gázturbina alkatrésze. Mi ennek a pontos magyar neve? A bucket-nek annyi jelentése van műszaki szövegekben is...

Köszönöm előre is!
Andrea Szabados
első turbinafokozat lapátja, első fokozati turbinalapát
Explanation:
Gázturbinák esetén a "stage" a fokozat, esetleg lépcső
Lásd: többfokozatú gázturbinák, többlépcsős gázturbinák.
A bucket a lapátkerék egy lapátja. Alkatrészként kaphatók, mert az egyes lapátokat egyenként lehet kicserélni, ha szükséges.

A 1st stage bucket magyarul az első turbinafokozat lapátja, esetleg "első fokozati turbinalapát" (bár ez nekem nem nagyon tetszik).
Ha alkatrészlista, akkor szokták olyan stílusban is fordítani, hogy az alkatrész megnevezése, majd vesszővel utána pontosítva, hogy melyik részhez tartozik, pl. "bucket, 1st stage", ekkor magyarul lehet "turbinalapát, első fokozat".

Maga az alkatrész így néz ki (angol nyelvű oldal):
http://www.ansaldothomassen.com/spare-parts/6b-first-stage-b...
http://www.alibaba.com/product-free/242837618/FRAME_5_FIRST_...

Magyar nyelvű oldalak, képpel:
http://www.pg.siemens.hu/index.php?p=2&n=1
http://www.kfki.hu/fszemle/archivum/fsz0610/lendvai0610.html
http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/NK-8sect.htm

Ha Pelton-turbináról lenne szó (vízturbina), akkor az ugyanilyen funkciójú alkaltrész neve kanál lenne (formájában tényleg öblösebb, kanálszerű, mert vízzel hajtják) - de mindegy, ez csak megjegyzés.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-09-04 21:58:16 GMT)
--------------------------------------------------

Amikor elkezdtem írni, a másik válasz még nem volt itt. Bocs, sokáig írtam, mert képeket keresgéltem.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5első turbinafokozat lapátja, első fokozati turbinalapát
Katalin Horváth McClure
3a turbina 1. fokozatának lapátja
Sandor HEGYI


Discussion entries: 2





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
1st stage bucket
a turbina 1. fokozatának lapátja


Explanation:
A bucket a repülőiparban turbinalapátot jelent.


Example sentence(s):
  • Two versions of the first stage bucket are available one suitable for standard Frame 6B firing temperature of 2020 to 2042 °F (1104 to 1117 °C) The second design is for the up rated firing temperatures of 2055 to 2084 °F (1124 to 1140 °C).

    Reference: http://www.turbineserviceslimited.com/pdf/Frame-6001B-Bucket...
Sandor HEGYI
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
1st stage bucket
első turbinafokozat lapátja, első fokozati turbinalapát


Explanation:
Gázturbinák esetén a "stage" a fokozat, esetleg lépcső
Lásd: többfokozatú gázturbinák, többlépcsős gázturbinák.
A bucket a lapátkerék egy lapátja. Alkatrészként kaphatók, mert az egyes lapátokat egyenként lehet kicserélni, ha szükséges.

A 1st stage bucket magyarul az első turbinafokozat lapátja, esetleg "első fokozati turbinalapát" (bár ez nekem nem nagyon tetszik).
Ha alkatrészlista, akkor szokták olyan stílusban is fordítani, hogy az alkatrész megnevezése, majd vesszővel utána pontosítva, hogy melyik részhez tartozik, pl. "bucket, 1st stage", ekkor magyarul lehet "turbinalapát, első fokozat".

Maga az alkatrész így néz ki (angol nyelvű oldal):
http://www.ansaldothomassen.com/spare-parts/6b-first-stage-b...
http://www.alibaba.com/product-free/242837618/FRAME_5_FIRST_...

Magyar nyelvű oldalak, képpel:
http://www.pg.siemens.hu/index.php?p=2&n=1
http://www.kfki.hu/fszemle/archivum/fsz0610/lendvai0610.html
http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/NK-8sect.htm

Ha Pelton-turbináról lenne szó (vízturbina), akkor az ugyanilyen funkciójú alkaltrész neve kanál lenne (formájában tényleg öblösebb, kanálszerű, mert vízzel hajtják) - de mindegy, ez csak megjegyzés.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-09-04 21:58:16 GMT)
--------------------------------------------------

Amikor elkezdtem írni, a másik válasz még nem volt itt. Bocs, sokáig írtam, mert képeket keresgéltem.

Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 273
3 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search