discovery meeting

Hungarian translation: feltáró megbeszélés/értekezlet

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:discovery meeting
Hungarian translation:feltáró megbeszélés/értekezlet
Entered by: Sandor HEGYI

13:28 Jul 21, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: discovery meeting
Egy jó magyar kifejezést keresek erre, de eddig nem találtam.
A szövegkörnyezet:
"Let’s start with a discovery meeting
The first step of the Co-Creation Program is a discovery meeting to discuss opportunities and develop your ideas together with our product segment specialists."
http://www.ruukki.com/~/media/Files/Steel-products/Ruukki-Co...

Előre is köszönöm a segítségeteket!
Sandor HEGYI
Hungary
feltáró megbeszélés/értekezlet
Explanation:
Nem hiszem,hogy ennél szlengesebb változat kellene, normális hangvételűnek néz ki az anyag.
Később is szerepel a "discover", pl. "Discover opportunities", oda nyilván nem feltárás kell, hanem más, pl. A (kedvező) lehetőségek felfedezése, megtalálása, meghatározása. Mindegy, ez nem volt a kérdésben.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm Katalin!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4feltáró megbeszélés/értekezlet
Katalin Horváth McClure
5 +1tényfeltáró értekezlet
JANOS SAMU
4egyeztetés
Péter Tófalvi


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
feltáró megbeszélés/értekezlet


Explanation:
Nem hiszem,hogy ennél szlengesebb változat kellene, normális hangvételűnek néz ki az anyag.
Később is szerepel a "discover", pl. "Discover opportunities", oda nyilván nem feltárás kell, hanem más, pl. A (kedvező) lehetőségek felfedezése, megtalálása, meghatározása. Mindegy, ez nem volt a kérdésben.

Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 273
3 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Köszönöm Katalin!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  János Untener
8 mins

agree  Andras Szekany: nálunkfelé ezt hívják (bár nem teljesen pontos) "kick off" meetingnek
32 mins

agree  Ildiko Santana
37 mins

neutral  JANOS SAMU: A feltáró jelző magában nem elég. Magában a geológiai feltárásokra utal első sorban.
6 hrs

agree  Iosif JUHASZ
15 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
egyeztetés


Explanation:
Sztem ide ez kell.

Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 26

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tényfeltáró értekezlet


Explanation:
Minden új projekt első lépése a tények számbavétele, amelybe beletartozik az erőforrás, a lehetőségek számbavétele és az, hogy kivel kapcsolatban mire lehet számítani.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2011-07-21 20:36:13 GMT)
--------------------------------------------------

A discovery meeting kifejezést az angol vagy amerikai üzletemberek is a jogból kölcsönözték, mert ott vannak discovery meetingek, discovery conferenciák, ahol lehetőségeket is felmérnek, hiszen az is tényállás, hogy egy adott pillantban milyen lehetőségek tűnnek reálisnak. Ez a pillanatnyi állapot a tény. Lásd az angolt: "During the discovery meeting, the attorneys must be prepared to discuss a discovery plan and attempt in good faith to reach an agreement. http://www.krollontrack.com/blog/post/North-Carolina-Propose...

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 80

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: A "tény" hozzátétele a feltáráshoz inkább jogi peres, illetve rendőrségi nyomozás esetén megfelelő. Itt inkább a lehetőségek feltárásáról van szó, előremutató, nem visszanéző értelemben.
2 hrs
  -> Azért, mert a jogban alkalmazzák az üzleti életben is alkalmazható. Lásd a fenti kiegészítést.

agree  József Lázár
23 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search