test-retest reliability

Hungarian translation: tesztelés-újratesztelés közötti megbízhatóság

10:01 Jan 13, 2009
English to Hungarian translations [Non-PRO]
Science - Mathematics & Statistics
English term or phrase: test-retest reliability
egy amerikai pedagógiai vizsgálat megbízhatóságáról van szó
Trócsányi Zsófi
Hungarian translation:tesztelés-újratesztelés közötti megbízhatóság
Explanation:
est-retest reliability = a tesztelés-újratesztelés közötti megbízhatóság.
Selected response from:

Dora Miklody
Hungary
Grading comment
köszönöm gyors válaszát. az időbeli stabilitás is ugyanezt takarja? az szerintem valamivel jobban hangzik.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4tesztelés-újratesztelés közötti megbízhatóság
Dora Miklody
4(mérés) időbeli stabilitás(a)
István Hirsch


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
tesztelés-újratesztelés közötti megbízhatóság


Explanation:
est-retest reliability = a tesztelés-újratesztelés közötti megbízhatóság.


    Reference: http://tudor.szote.u-szeged.hu/webtext/letolt/anyag/ebm/ebmg...
Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Grading comment
köszönöm gyors válaszát. az időbeli stabilitás is ugyanezt takarja? az szerintem valamivel jobban hangzik.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári
1 hr
  -> köszönöm

agree  Attila Széphegyi
1 hr
  -> köszönöm

agree  hollowman (X)
2 hrs
  -> köszönöm

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs
  -> köszönöm

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(mérés) időbeli stabilitás(a)


Explanation:
Ezt is használják.

"Reliabilitás (megbízhatóság) /a mérőeszköz, a mérés tesztelése/:
• belső konzisztencia (split-half megbízhatóság, Cronbach-alfa 0.7 fölött)
• az értékelő megbízhatósága (inter-rater reliability)
• időbeli stabilitás (test-retest reliability)"

www.behsci.sote.hu/phd_statisztika_9_reliabilita_es_validit...


István Hirsch
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search