current value

Hungarian translation: forgalmi érték, napi érték

01:59 Nov 16, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: current value
"In 2008 the market once again saw double-digit growth in current value terms."
Gabor Kun
Hungary
Hungarian translation:forgalmi érték, napi érték
Explanation:
Kati magyarázatával egyetértek, de ezek a kifejezések talán "közgazdaságosabban" hangzanak.

A "napi érték" inkább pénzügyi jellegű szövegben használatos, a "forgalmi érték" marketingszövegekben is gyakran előfordul. (Felmerült még a "folyó érték" is, de az már végképp pénzügyi/statisztikai szakzsargon.)

A "constant value" megfelelője pedig a "bázisérték" lehet.
Selected response from:

Andrea Szabados
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2forgalmi érték, napi érték
Andrea Szabados
4aktuális érték
Katalin Horváth McClure


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aktuális érték


Explanation:
In 2008 the market once again saw double-digit growth in current value terms.
2008-ban a piac aktuális értéken ismét két számjegyű növekedést mutatott.

Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 47

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
forgalmi érték, napi érték


Explanation:
Kati magyarázatával egyetértek, de ezek a kifejezések talán "közgazdaságosabban" hangzanak.

A "napi érték" inkább pénzügyi jellegű szövegben használatos, a "forgalmi érték" marketingszövegekben is gyakran előfordul. (Felmerült még a "folyó érték" is, de az már végképp pénzügyi/statisztikai szakzsargon.)

A "constant value" megfelelője pedig a "bázisérték" lehet.

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 48
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anyone: az aktuális OK, de ha 2010-ben olvasom az írást, ez egyértelműbb: a forgalmi érték esetén később is a 2008-as értékesítésre leszek kénytelen gondolni, vagyis az "akkor akutális" értékre
6 hrs

agree  Erika Nagy, Esq.
6 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search