PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

townhall call

Hungarian translation: össze fogunk hívni egy röpgyűlést

18:22 Jul 11, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: townhall call
- townhall call with our plant managers

Nem városházáról van szó, hanem egy nagyvállalatról. Mi ennek a magyar megfelelője? Sajnos nem igazán találok rá utalást a neten.
Előre is köszönöm a javaslatokat!
Ágnes Fülöp
Netherlands
Hungarian translation:össze fogunk hívni egy röpgyűlést
Explanation:
Régimódi kifejezés, de ez fedi az eseményt leginkább. Ez olyan gyűlés a vállalatnál, ahol azt várják, hogy mindenki elmondja a véleményét azaz lehetőség mindenkinek, hogy elmondja a véleményét egy adott problémával vagy problémákkal kapcsolatban. Ez lehet például csak egy csoportnak (pl üzemvezetőknek), de lehet az összes alkalmazottnak is, a cég méretétől is függően.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 14 hrs (2019-07-14 08:27:03 GMT)
--------------------------------------------------

A fogalom jól ismert ma is, és ma is tartanak röpgyűléseket.
Még ma is tartanak röpgyűléseket Magyarországon.
2018 - "Az NFÉ-s látogatás után röpgyűlést tartottak a Civil Házban, majd közösen átsétáltak a Bolyoki Vigadalomba. Itt a pártvezető egy kézfogásnyi időre találkozott Farkas Péter Barnabás alpolgármesterrel, valamint Riz Gábor országgyűlési képviselővel." https://ozd.hu/news.php?id=7302

2019-ben. A bevándorláspárti gyurcsányistának pedig arra a megjegyzésére, hogy „Mi képviseljük a jó ügyet Magyarországon, így nem is kérdés, hogy a végén mi fogunk győzni”, csak azért nem szakadt le a plafon, mert szabadtéren tartották a röpgyűlést. https://leander.blogstar.hu/2019/01/20/gurmai-zita-is-a-hata...

Egy bukaresti üzemben röpgyűlést hirdetnek. A vállalatvezető ismerteti a pillanatnyi nehézségeket, melyeken egyszerű munkaidő-hosszabbítással túl lehet jutni... https://viszavzsodor.blogspot.com/2014/11/a-demokratikus-rab...


Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Nagyon komoly eszmecsere alakult ki. Köszönöm mindenkinek a véleményét! Egy biztos, hogy itt csak egy bennfentes csapat vesz részt a híváson, tehát mások - legfőképpen a lakosság - nem hallgat bele a beszélgetésbe.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2össze fogunk hívni egy röpgyűlést
JANOS SAMU
5Ld. lent
hollowman2


Discussion entries: 18





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Ld. lent


Explanation:
[Itt]
Lakossági fórumra hívják a vállalat vezetőit.

--------------------------------------------------
Note added at 2 nap 1 óra (2019-07-13 20:13:07 GMT)
--------------------------------------------------

Értsd:
Az önkormányzat és a nagyvállalat vezetői telefonon olyan vitát/fórumot folytatnak egymással, amelybe telefonon a lakosság szintén bekapcsolódhat, de ők csak passzívan vehetnek részt ebben, mivel ők csak hallgathatják a vitát...

hollowman2
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Boskovitz: Az önkormányzat lakossági fórumot fog hirdetni üzemünk teljes vezetőségének részvételével.
1 hr
  -> Köszönöm! (Igen, így kerek a történet.)

neutral  JANOS SAMU: Nem valószínű, hogy lakossági fórum, mert igaz, hogy eredetileg az volt a townhall meeting, de az elnevezés átment vállalati alkalmazásba, mint az általam megadott források mutatják, és a "for all our plant managers" azt sejteti, hogy ez vállalaton belüli
2 hrs
  -> János, csak találgatsz (bár jó irányban, de most nem értünk egyet).

disagree  Katalin Horváth McClure: Nem, ez nem az, ez a vállalaton belüli kommunikáció egyik formája. Lásd pl.:https://convene.com/catalyst/5-dos-donts-planning-corporate-...
1 day 6 hrs
  -> Ebben nem értünk egyet.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
össze fogunk hívni egy röpgyűlést


Explanation:
Régimódi kifejezés, de ez fedi az eseményt leginkább. Ez olyan gyűlés a vállalatnál, ahol azt várják, hogy mindenki elmondja a véleményét azaz lehetőség mindenkinek, hogy elmondja a véleményét egy adott problémával vagy problémákkal kapcsolatban. Ez lehet például csak egy csoportnak (pl üzemvezetőknek), de lehet az összes alkalmazottnak is, a cég méretétől is függően.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 14 hrs (2019-07-14 08:27:03 GMT)
--------------------------------------------------

A fogalom jól ismert ma is, és ma is tartanak röpgyűléseket.
Még ma is tartanak röpgyűléseket Magyarországon.
2018 - "Az NFÉ-s látogatás után röpgyűlést tartottak a Civil Házban, majd közösen átsétáltak a Bolyoki Vigadalomba. Itt a pártvezető egy kézfogásnyi időre találkozott Farkas Péter Barnabás alpolgármesterrel, valamint Riz Gábor országgyűlési képviselővel." https://ozd.hu/news.php?id=7302

2019-ben. A bevándorláspárti gyurcsányistának pedig arra a megjegyzésére, hogy „Mi képviseljük a jó ügyet Magyarországon, így nem is kérdés, hogy a végén mi fogunk győzni”, csak azért nem szakadt le a plafon, mert szabadtéren tartották a röpgyűlést. https://leander.blogstar.hu/2019/01/20/gurmai-zita-is-a-hata...

Egy bukaresti üzemben röpgyűlést hirdetnek. A vállalatvezető ismerteti a pillanatnyi nehézségeket, melyeken egyszerű munkaidő-hosszabbítással túl lehet jutni... https://viszavzsodor.blogspot.com/2014/11/a-demokratikus-rab...





    https://www.successfulculture.com/four-steps-to-holding-a-great-town-hall-employee-meeting/
    https://www.inc.com/alison-davis/18-ways-to-make-employee-town-halls-more-engaging-in-2018.html
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 24
Grading comment
Nagyon komoly eszmecsere alakult ki. Köszönöm mindenkinek a véleményét! Egy biztos, hogy itt csak egy bennfentes csapat vesz részt a híváson, tehát mások - legfőképpen a lakosság - nem hallgat bele a beszélgetésbe.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
2 hrs
  -> Köszönöm

agree  Gabriella Vento
7 hrs
  -> Köszönöm

agree  Katalin Horváth McClure: Igen, ez egy olyan alkalom, ahol az üzemvezetők elmondhatják a gondjaikat, bármit felhozhatnak témának. Csak itt nem személyes gyűlés lesz, hanem telefonos konferenciahívás, azért "townhall call".
8 hrs
  -> Köszönöm. Lehet.

agree  Peter Simon
9 hrs
  -> Köszönöm

disagree  hollowman2: János, a röpgyűlést előre nem jelentik be. A röpgyűlés lényege, hogy váratlanul megszakítják a munkát/tevékenységet és hirtelen "összerántják" az érdekelteket. A röpgyűlés nem írásban meghívottaknak szervezik. (Szerintem, te ezt nagyon jól tudod.)
2 days 37 mins
  -> Tévedsz. Magyaroszágon is részese voltam a röpgyűlésnek, amikor reggel a pályamester jött és bejelentette: Emberek. A munkaidő lejárta után maradjanak, mert röpgyűlést tartunk. Apáméknál a postán minden hónap végén volt röpgyűlés. és tudták előre.

disagree  Andras Szekany: Mai magyar gyakorlatban nincs röpgyűlés
2 days 10 hrs
  -> Kedves András! Elismerem, hogy nagytudású vagy, de azért nem hiszem, hogy ismered a szóhasználatot egész Magyarországon. Lásd a kiegészítéseket a válaszomnál.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search