PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Flagging

Hungarian translation: figyelemfelkeltő jelölések/jelzések alkalmazása

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Flagging
Hungarian translation:figyelemfelkeltő jelölések/jelzések alkalmazása
Entered by: JANOS SAMU

16:43 Mar 24, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Management / Project management
English term or phrase: Flagging
Megköszönném, ha valaki tudná és megírná az alábi felsorolásban szereplő "Flagging" magyar megfelelőjét.

A tárgy (fejezetcím): Human performance and human error prevention
"Conditional human performance tools should be used depending on the work situation:
— Pre-job briefing;
— Verification practices, including concurrent verification, independent verification and peer checking;
— Flagging;
— Keeping track in procedures step-by-step (place keeping);
— Post-job review."
Sándor Hamvas
Hungary
figyelemfelkeltő jelölések/jelzések alkalmazása
Explanation:
Ha már emberek által elkövethető hibák megelőzéséről van szó, akkor ennek két jelentése van. A vizsgált vagy értékelt személy adataiban olyan dolgokat kis zászlóval vagy csillaggal vagy más módon meg kell jelölni, amelyek mélyebb vagy gyakoribb értékelést igényelnek. Munkahelyi környzetben pedig olyan helyek vagy folyamatok megjelölése kis piros (lehet más szín is, de a piros legjobb figyelemfelkeltő) zászlókkal vagy más szembetűnő módon, ahol nagyobb a valószínűsége az emberi hibáknak.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5(átmeneti egyértelműsítő) megjelölés
Peter Boskovitz
5figyelemfelkeltő jelölések/jelzések alkalmazása
JANOS SAMU


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
flagging
(átmeneti egyértelműsítő) megjelölés


Explanation:
„Flagging involves highlighting a component in such a way to improve the chances of performing actions on the correct component.”

(http://www.humanperformancetools.com/human-performance-tool-...

Mivel ez rengetegszer szerepelhet egy erről szóló szövegben, egyszerűen „megjelölésnek” fordítanám. A megjelölés rendszerint egy jelölőeszköz (flagging device) elhelyezésével történik:
„Flag the designated component to be handled or worked on using an approved device. Flagging remains in place while work is in progress.”

Peter Boskovitz
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Köszönöm.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure
3 hrs

agree  kyanzes
11 hrs

agree  hollowman2
18 hrs

agree  Iosif JUHASZ
18 hrs

agree  Ildiko Santana
22 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
flagging
figyelemfelkeltő jelölések/jelzések alkalmazása


Explanation:
Ha már emberek által elkövethető hibák megelőzéséről van szó, akkor ennek két jelentése van. A vizsgált vagy értékelt személy adataiban olyan dolgokat kis zászlóval vagy csillaggal vagy más módon meg kell jelölni, amelyek mélyebb vagy gyakoribb értékelést igényelnek. Munkahelyi környzetben pedig olyan helyek vagy folyamatok megjelölése kis piros (lehet más szín is, de a piros legjobb figyelemfelkeltő) zászlókkal vagy más szembetűnő módon, ahol nagyobb a valószínűsége az emberi hibáknak.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Köszönöm. Ezt használom fel.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search