PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

to build value for sg

Hungarian translation: valamit vonzóvá, fontossá tenni

18:10 Nov 15, 2012
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Management / training
English term or phrase: to build value for sg
Hogyan hangzana ez eléggé magyarul?

Egyik szövegkörnyezet; tanfolyamot döntéshozók számára ismertető személynek szól, egy gyakorlati szakasz vége kapcsán: "Explain that after the activity is completed, the facilitator will conduct a debrief:
- Summary points build value for and course content"

Másik: http://kepfeltoltes.hu/121115/buildvalue_www.kepfeltoltes.hu...
Gabor Kun
Hungary
Hungarian translation:valamit vonzóvá, fontossá tenni
Explanation:
Itt az a lényeg, hogy a hibát elkövető dolgozó számára vonzóvá, fontossá, értékessé, értékesnek látszóvá tegye a frissítő (tudásfrissítő) tréninget, hogy ne ráerőltetésnek vagy büntetésnek érezze, hanem önként vállaja, azért, mert látja az értelmét.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-11-15 19:56:26 GMT)
--------------------------------------------------

A Discussion-be bekerült kiegészítés nyomán:
Én a belinkelt képen szereplő mondatból indultam ki, miszerint
"Building value for upcoming refresher training".

A másik mondatban lehet, hogy inkább másképp kellene:
"Explain that after the activity is completed, the facilitator will conduct a debrief:
- Summary points build value for effective practice and course content"
Az összefoglaló pontok hangsúlyozzák/kiemelik a hatékony módszerek/gyakorlás és a tanfolyam anyagának fontosságát/értékét.

A módszerek/gyakorlás közül a szövegkörnyezetnek megfelelőt kell kiválasztani - én nem tudom eldönteni, hogy melyikre utalnak, a tanfolyam anyagából bizonyosan kiderül.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Valami ilyesmi lesz (hangsúlyozzák/kiemelik...), köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5jobban alátámaszt
JANOS SAMU
4 +1valamit vonzóvá, fontossá tenni
Katalin Horváth McClure


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
valamit vonzóvá, fontossá tenni


Explanation:
Itt az a lényeg, hogy a hibát elkövető dolgozó számára vonzóvá, fontossá, értékessé, értékesnek látszóvá tegye a frissítő (tudásfrissítő) tréninget, hogy ne ráerőltetésnek vagy büntetésnek érezze, hanem önként vállaja, azért, mert látja az értelmét.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-11-15 19:56:26 GMT)
--------------------------------------------------

A Discussion-be bekerült kiegészítés nyomán:
Én a belinkelt képen szereplő mondatból indultam ki, miszerint
"Building value for upcoming refresher training".

A másik mondatban lehet, hogy inkább másképp kellene:
"Explain that after the activity is completed, the facilitator will conduct a debrief:
- Summary points build value for effective practice and course content"
Az összefoglaló pontok hangsúlyozzák/kiemelik a hatékony módszerek/gyakorlás és a tanfolyam anyagának fontosságát/értékét.

A módszerek/gyakorlás közül a szövegkörnyezetnek megfelelőt kell kiválasztani - én nem tudom eldönteni, hogy melyikre utalnak, a tanfolyam anyagából bizonyosan kiderül.

Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 44
Grading comment
Valami ilyesmi lesz (hangsúlyozzák/kiemelik...), köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
1 day 19 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
jobban alátámaszt


Explanation:
Itt egy tanfolyamról van szó. A gyakorlati szakasz végén figyelmezetetik a résztvevőket, hogy azzal tudják jobban alátámasztani a gyakorlat hatékonyságát és az előadás lényegét (tartalmát) ha összesítésüket pontokba foglalják. Igaz. Hiszen az emberek jobban megjegyzik a külön-külön pontokba foglalt következtetéseket és utasításokat, mint az összetett mondatokban előadottakat.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 24




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search