channel inventory

Hungarian translation: ellátási csatorna készletmennyisége

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:channel inventory
Hungarian translation:ellátási csatorna készletmennyisége
Entered by: Ildiko Santana

08:00 May 12, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Management / financial results
English term or phrase: channel inventory
"reducing channel inventory"
Gabor Kun
Hungary
ellátási/keresleti csatorna készletmennyisége
Explanation:
Amit korábban "ellátási lánc" néven ismertünk, mostanra "ellátási csatorna"/"keresleti csatorna" formában használt. Az "inventory" fordítása itt "készlet", "készárukészlet" vagy "készletmennyiség". A "channel inventory" a végfogyasztók/vásárlók számára az ellátási csatornában fenntartott kiszállításra kész készáru-készlet. A fogyasztók szemszögéből megközelítve a "keresleti csatorna" is megfelel a "channel" fordítására (az angol laza, csak "channel"-t ír, nem határolja be pontosan). Az alábbi logisztikai cikk sok mindent megmagyaráz e téren, remélem, hasznát tudod venni a fordítás során. Címe: "A funkcionális menedzsmenttôl a kereslet vezérelte csatornáig".

"Egy olyan együttműködés kifejlesztése kezdôdött meg, amelynek során a rendszereket összhangba hozzák, és az így kialakított, összekapcsolt hálózatok sokkal inkább csôvezetékhez, csatornához hasonlítanak, mint láncszerű kapcsolathoz. Felmerül persze a kérdés, miként lehet az ilyen fajta anyagáramlást szabályozni. Az ellátási lánc stílusú összehangolás megfelelô-e egy csatornatípusú rendszer megtervezésére és működtetésére, avagy egy sokkal inkább szabályozás-orientált megközelítésre van szükség?"
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Valami ilyesmi lehet. Köszönöm a segítségeteket.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ellátási/keresleti csatorna készletmennyisége
Ildiko Santana
4értékesítési partnerek számára fenntartott készletmennyiség
Katalin Szilárd


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
értékesítési partnerek számára fenntartott készletmennyiség


Explanation:
Szerintem nincs rá bevett magyar kifejezés.

Angol definíció:

http://www.yourdictionary.com/business/channel-inventory

"Channel inventory

The amount of inventory that is in the process of being made available for delivery to the end customer."

http://help.sap.com/saphelp_crm40/helpdata/en/66/690552f2191...

Channel Inventory
Locate the document in its SAP Library structure
Definition

The available stock of your products with your channel partners, logically grouped for unique combinations of product, channel partner, and acquisition price to the channel partner.
Use

Channel Inventory enables you to:

· Know the quantities of your products available in your distribution chain at any point of time, with the breakup of each channel partner’s available stock of each product based on the prices at which this stock was acquired.

· Transparently Perform resale & claim message processing and price protection.

· If you are considering a price cut decision on certain product lines, estimate your liability to channel partners as a result of their unsold stock.

Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Az első definícióban szó sincs értékesítési partnerről, a végső ügyfélhez szállítják. Az SAP definíciója sokkal valószínűbb, de aszerint ez a készlet konkrétan a partnereknél van, ők raktározzák. Tehát az "értékesítési partnerek készletmennyisége"
41 mins
  -> Igen, alaposabban körüljárva a kérdést: "Supply chain management on demand:....By Chae An, Hansjörg Fromm. A partnernél van a készlet: értékesítési partnerek készletmennyisége v. értékesítési partnereknek eladott (aktuális) készletmennyiség

neutral  Ildiko Santana: Én sem értem, honnan jött ide az "értékesítési partner". Egyszerűen végfogyasztókról, azaz vevőkről van szó, bár ez nincs benne az eredeti kifejezésben, így a fordításban sem szükséges megemlíteni.
6 hrs
  -> Honnan jött ide? Ott van benne a definícióban: The available stock of your products with your channel partners,.. Vagy lásd google books: Channel inventory: The current amount of inventory stocked at a business partner's warehouses to fill future customer

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ellátási/keresleti csatorna készletmennyisége


Explanation:
Amit korábban "ellátási lánc" néven ismertünk, mostanra "ellátási csatorna"/"keresleti csatorna" formában használt. Az "inventory" fordítása itt "készlet", "készárukészlet" vagy "készletmennyiség". A "channel inventory" a végfogyasztók/vásárlók számára az ellátási csatornában fenntartott kiszállításra kész készáru-készlet. A fogyasztók szemszögéből megközelítve a "keresleti csatorna" is megfelel a "channel" fordítására (az angol laza, csak "channel"-t ír, nem határolja be pontosan). Az alábbi logisztikai cikk sok mindent megmagyaráz e téren, remélem, hasznát tudod venni a fordítás során. Címe: "A funkcionális menedzsmenttôl a kereslet vezérelte csatornáig".

"Egy olyan együttműködés kifejlesztése kezdôdött meg, amelynek során a rendszereket összhangba hozzák, és az így kialakított, összekapcsolt hálózatok sokkal inkább csôvezetékhez, csatornához hasonlítanak, mint láncszerű kapcsolathoz. Felmerül persze a kérdés, miként lehet az ilyen fajta anyagáramlást szabályozni. Az ellátási lánc stílusú összehangolás megfelelô-e egy csatornatípusú rendszer megtervezésére és működtetésére, avagy egy sokkal inkább szabályozás-orientált megközelítésre van szükség?"


    Reference: http://www.webkorridor.hu/logelosztasfejl.htm
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Valami ilyesmi lehet. Köszönöm a segítségeteket.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: Itt összekavarodtak a dolgok: a distribution channel-re gondolhattál, ami értékesítési/disztribúciós csatorna. Semmiféleképpen nem ellátási/keresleti csatorna. Olyanról, h ellátási/keresleti csatorna még nem hallottam. Ellátási/keresleti -> nem szinonímák
23 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search