outsourcing

Hungarian translation: kiszervezés

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:outsourcing
Hungarian translation:kiszervezés

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
12:54 Oct 31, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: outsourcing
Definition from PowerHomeBiz.com:
Term used in business to identify the process of sub-contracting work to outside vendors. The transfer of the provision of services previously carried out by in-house personnel to an external organization, usually under a contract with agreed standards, costs, and conditions.

Example sentence(s):
  • Many of the companies that provide outsourcing services are able to do the work for considerably less money, as they don't have to provide benefits to their workers, and have fewer overhead expenses to worry about. wiseGEEK
  • Outsourcing cannot succeed unless both parties' interests are aligned and they can manage to overcome inherent conflicts. Outsourcing Center
  • Although outsourcing has been around as long as work specialization has existed, in recent history, companies began employing the outsourcing model to carry out narrow functions, such as payroll, billing and data entry. SOURCINGmag.com
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

kiszervezés
Definition:
Mit jelent a kiszervezés (outsourcing)? A vállalat egy, korábban saját maga által végzett tevékenységet rábíz egy külső szolgáltatóra, ezáltal nagyobb figyelmet fordíthat a fő tevékenységére, ami már önmagában is profitnövelő tényező.
Selected response from:

TrM Translations
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2kiszervezés
TrM Translations
5tevékenységkihelyezés
Gusztáv Jánvári
4 -1tevékenység-kihelyezés
Andrea Szabados


  

Translations offered


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kiszervezés


Definition from Marketingosztály.hu:
Mit jelent a kiszervezés (outsourcing)? A vállalat egy, korábban saját maga által végzett tevékenységet rábíz egy külső szolgáltatóra, ezáltal nagyobb figyelmet fordíthat a fő tevékenységére, ami már önmagában is profitnövelő tényező.

Example sentence(s):
  • Vállalati outsourcing - avagy a kiszervezés a hatékonyságnövelés egyik eszköze - Győr-Sopron-Moson Megyei Ker. Kamara  
  • A tavalyi kétmillióról mára már több mint hárommillióra nőtt azon foglalkoztatottak száma, akiket a multinacionális vállalatok Indiába kiszervezett cégei alkalmaznak - írja a Világgazdaság. - HR Portál  
  • Kiszervezés esetén a szolgáltatónak és a kiszervezett tevékenységet végzőnek kizárólagos szerződést kell kötnie. - PSZÁF  

Explanation:
Használatos maga az outsourcing kifejezés is, ennek ellenére szerintem jobb a magyarosabb megoldás.
TrM Translations
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Gusztáv Jánvári: A tevékenységkihelyezés szerintem sokkal nagyobb jelentéstartalmú, a kiszervezésből nem derül ki, hogy mit szerveznek ki.
22 hrs
  -> Nem csak tevékenységet lehet kihelyezni (erőforrást, munkaerőt is). Ez mind outsourcing.

Yes  hollowman (X)
2 days 16 hrs
  -> Köszönöm.

Yes  Simon Molnar
2 days 22 hrs
  -> Köszönöm

Yes  Marianne Vizkelety
8 days
  -> Köszönöm

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
tevékenység-kihelyezés


Definition from own experience or research:
A szervezet a működési hatékonyság fokozása érdekében alvállalkozókra bízza egyes (nem alap-) tevékenységeit, melyet korábban saját maga végzett (pl. informatikai rendszer működtetése, könyvelés, ügyfélszolgálat stb.).

Example sentence(s):
  • "Lobbi a tevékenység-kihelyezés ellen A brit szakszervezetek összefogást sürgetnek annak érdekében, hogy korlátozzák az outsourcing tevékenységet. Számos munkahelyet fenyeget ugyanis, hogy egyes tevékenységet alacsonyabb költségű országokba telepítik." - Menedzsment Fórum  
  • Tevékenység kihelyezés (Outsourcing) A hatékonyságnövelés egyik gyakran alkalmazott eszköze, amikor egy szervezet kihelyezi azokat a tevékenységeket, melyek önálló szervezeti formában is gazdaságosabban működhetnek. Az outsourcing fő területei: pénzügy, bérszámfejtés, számlázás, pénzbeszedés, bankkapcsolat, kockázatkezelés humán erőforrás-kezelés, logisztika, ellátási lánc menedzsment, beszerzés, létesítmény-üzemeltetés ügyfélkapcsolat-menedzsment, telefonmarketing, levelező rendszerek, értékesítés, panaszkezelés, adattárolás, adatbányászat, dokumentum-kezelés, adminisztráció, csomagolás - Vezetői Tudás  

Explanation:
Létezik egy Magyar Outsourcing Szövetség (www.hoa.hu), akik - eléggé helytelen módon - egyetlenegyszer sem használnak magyar megfelelőt az outsourcing szóra!
Andrea Szabados
Native speaker of: Hungarian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Gusztáv Jánvári: A tevékenységkihelyezés egybeírandó, de a problémám a meghatározással van (és ez szószedetbe megy, tehát nem mindegy): egyáltalán nem biztos, hogy nem alaptevékenységet helyeznek ki.
22 hrs

neutral  hollowman (X): A kiszervezés tágabb lehetőségeket kínál, mint a tevékenység-kihelyezés. Szerintem.
2 days 15 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tevékenységkihelyezés


Definition from own experience or research:
Az üzleti életben ezt a kifejezést használják az olyan folyamatokra, melyek során egy cég a korábban házon belül elvégzett tevékenységei ellátásával másik céget bíz meg, aki akár teljesítési segédként is felléphet a cég szerződéseiben, és a szerződött szolgáltatásokat vagy tevékenységeket meghatározott paraméterek mentén, a vonatkozó szolgáltatásszint-szerződés szerint nyújtja vagy végzi el.

Example sentence(s):
  • Az outsourcing vagy tevékenységkihelyezés egyre fontosabbá válik a globalizálódó üzleti világban. - ITD Hungary  
  • A tevékenységkihelyezés legújabb trendje viszont már ténylegesen a költségmegtakarításra irányul. Nem véletlenül. Az elmúlt években tapasztalt kedvezőtlen világgazdasági folyamatok közepette ez nemcsak hazánkban, hanem más országokban is középponti kérdés. - Piac és Profit  
  • A külföldi tevékenységkihelyezés – offshore outsourcing – problémája önmagában is egyre erősödő feszültség forrása az amerikai IT-piacon. - Figyelő  

Explanation:
Nem csak a helyes írásmód miatt írtam be külön ezt a választ Andreáé mellé – bár egy fogalomtárban ez is fontos –, hanem azért, mert a definíció is alapvető fontosságú.
Gusztáv Jánvári
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
my notary friend pointed out that this is a phrase used to refer to a minimum performance clause


Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
neutral  hollowman (X): A kiszervezés tágabb lehetőségeket kínál, mint a tevékenység-kihelyezés. Szerintem.
1 day 17 hrs
  -> Hát, de azért, mert eléggé tartalommentes buzzword. Meg hát amit ki lehet szervezni, az valaminek a megcsinálása, az meg tevékenység.

neutral  TrM Translations: Nem csak tevékenységet lehet kihelyezni (erőforrást, munkaerőt is). Ez mind outsourcing.
1 day 17 hrs
  -> Erőforrást kihelyezni szoktak, mármint így szokták mondani. A tevékenységkihelyezés és az erőforrás-kihelyezés együttesté kiszervezésnek mondani meg fura lenne. Hm?




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search