Proxy

Hungarian translation: l. lent

20:27 Jun 5, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: Proxy
A szövegemben többször is előfordul számomra értelmezhetetlen módon.

"To see what happens when a new chief executive takes over, we examined the turnover rates of proxy-level managers and other senior leaders..."

"Turnover among executives listed in proxy statement only" (diagram címe)

proxy statement=megbízólevél?

A proxy miért "szint"? Hogy fordítanátok a "proxy-level managers" kifejezést? Megbízott menedzserek? Helyettesi szintű menedzserek?

Köszönöm előre is.
Andrea Szabados
Hungarian translation:l. lent
Explanation:
A kulcs a proxy-statement:
A document which the SEC requires a company to send to its shareholders that provides material facts concerning matters on which the shareholders will vote.
http://www.investorwords.com/3923/proxy_statement.html
Ergo olyan szintű vezetőkről van szó, akiknek a neve a proxy-statementben szerepel. Szabadon magas szintű vezetákrál van szó.
Selected response from:

denny (X)
Grading comment
Köszi a válaszokat. Denny állt legközelebb a végül a szerkesztővel közösen elfogadott megoldáshoz - egyelőre maradt "proxy szintű menedzser" és "proxy nyilatkozat". Bármi más félrefordítás lehetne. (pl. a "magas szintű vezetők" nem elég pontos, mert az sokkal tágabb kör)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1l. lent
denny (X)
3középvezető
Gusztáv Jánvári
2helyettes-szintű
Dr. Janos Annus


Discussion entries: 1





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
proxy
helyettes-szintű


Explanation:
Szerintem az olyan beosztásúak lehetnek, akik a nagyfőnököt helyettesíthetik. Tehát a második vonal.
A proxy statement-re nincs ötletem.

Dr. Janos Annus
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
proxy
l. lent


Explanation:
A kulcs a proxy-statement:
A document which the SEC requires a company to send to its shareholders that provides material facts concerning matters on which the shareholders will vote.
http://www.investorwords.com/3923/proxy_statement.html
Ergo olyan szintű vezetőkről van szó, akiknek a neve a proxy-statementben szerepel. Szabadon magas szintű vezetákrál van szó.


denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Köszi a válaszokat. Denny állt legközelebb a végül a szerkesztővel közösen elfogadott megoldáshoz - egyelőre maradt "proxy szintű menedzser" és "proxy nyilatkozat". Bármi más félrefordítás lehetne. (pl. a "magas szintű vezetők" nem elég pontos, mert az sokkal tágabb kör)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  János Kohl
8 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
proxy-level manager
középvezető


Explanation:
Nem lehet, hogy középvezetőkről van szó a szövegben?

Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search