https://wiki.proz.com/kudoz/english-to-hungarian/management/1109689-go-over-the-wall.html

go over the wall

Hungarian translation: a védőfal túloldalán mozognak / ~ túloldalára mennek / bemennek a pályára

22:03 Aug 4, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: go over the wall
Autóversenyzésről van szó:

...teamwork is essential; not for those pit crew members who "go over the wall" during a race.

Mi lenne erre a legjobb magyar megfelelő? Akik megjárják a hadak útját? Kiteszik a lelküket?

Köszönöm!
Andrea Szabados
Hungarian translation:a védőfal túloldalán mozognak / ~ túloldalára mennek / bemennek a pályára
Explanation:
Nem lehet, hogy csak erről van szó?
A "túloldalán" helyett szóba jöhet a belül/kívül is, de megtévesztő lehet kontextus nélkül, illetve pontosan kell tudni, miről is van szó, hol vannak ezek. :)

Keress "over the wall"-ra a következő linkeken:
http://www.tricklefan.com/manual/ruleschanges.html
http://www.tricklefan.com/manual/pit_stops.html

Selected response from:

Attila Hajdu
Grading comment
A válaszokat és a linkeket is köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1a védőfal túloldalán mozognak / ~ túloldalára mennek / bemennek a pályára
Attila Hajdu
4reflektorfényben mozognak/vannak
Agnes Simon
4 -1feltűnősködni szeretnek
Istvan Nagy
2a falon lógva izgulnak
Zoltán Medgyesi


Discussion entries: 4





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
a védőfal túloldalán mozognak / ~ túloldalára mennek / bemennek a pályára


Explanation:
Nem lehet, hogy csak erről van szó?
A "túloldalán" helyett szóba jöhet a belül/kívül is, de megtévesztő lehet kontextus nélkül, illetve pontosan kell tudni, miről is van szó, hol vannak ezek. :)

Keress "over the wall"-ra a következő linkeken:
http://www.tricklefan.com/manual/ruleschanges.html
http://www.tricklefan.com/manual/pit_stops.html



Attila Hajdu
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
A válaszokat és a linkeket is köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: István, olvasd el a szabályokat: The NASCAR rule book says only seven crew members over the wall. Once a pit crew member steps over the pit wall into the car servicing area, he/she becomes one of the seven designated crew members for the pit stop.
19 mins

disagree  Istvan Nagy: szerintem a megadott kontextus éppen elegendő eldönteni, hogy itt olyan csapattagokról van szó, akik kilógnak a sorból
2 hrs
  -> Az újabb információk alapján is átvitt értelműnek gondolod?

agree  Balazs Horvath: szerintem bemennek (a box-ba / pit-be), és nem csak azért lógnak a falon (belül) mert szeretnek feltűnősködni, hanem mert tagjai a csapatnak :)
17 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
feltűnősködni szeretnek


Explanation:
Valószínűtlennek tűnik egy nem képletes kifejezés "idézőjelben"
vagy mégsem? olyan bizonytalan vagyok...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 42 mins (2005-08-05 00:46:43 GMT)
--------------------------------------------------

ma reggel??

Istvan Nagy
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  juvera: Teljesen nyilvánvaló a szabályokból, 7 ember léphet keresztül a falon a pitstop munkálatainak elvégzésére. Ha egy visszatér, nem lehet mást küldeni helyette. Semmi képletesség.
10 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
a falon lógva izgulnak


Explanation:
Az F1-es futamokon a csapat tagjai sokszor a boxutca és a pálya közötti falon lógva ünneplik a befutó versenyzőket.

Zoltán Medgyesi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reflektorfényben mozognak/vannak


Explanation:
talán ez stílusosabb...

Agnes Simon
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: