PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Service animals (SVAN)

Hungarian translation: segítő állatok

09:55 Aug 31, 2012
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: Service animals (SVAN)
A felsorolás másik pontja. Köszönöm szépen a segítséget!
Renata Forgacs
United Kingdom
Hungarian translation:segítő állatok
Explanation:
Az összes kiképzett vezető és segítő állat, amely egy fogyatékkal élő utast kísér, díjmentesen utazhat.
http://www.americanairlines.hu/intl/hu/travelInformation/spe...

A segítőkutya típusa is meghatározza a kutya fajtáját (segítőkutya típusok: vakvezető, mozgássérült-segítő, roham előjelző, hallássérült-segítőkutya).
http://segitokutya.net/gyakori-kerdesek-3/

Vezető/segítőkutya
Emellett az olyan segítőkutyák, amelyek megfelelnek a Kisállat-utaztatási Szabályzatnak, egyes nemzetközi útvonalakon a fedélzeti kabinban utazhatnak.
http://www.britishairways.com/travel/disabilityassistanceinf...


Selected response from:

Ildiko Laskay
Hungary
Grading comment
Köszönöm szépen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1segítő állatok
Ildiko Laskay
4 +1segítő/terápiás állatok
Péter Tófalvi


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
service animals (svan)
segítő/terápiás állatok


Explanation:
haszonállatok


Magyarázat:
"Fogalom-meghatározások
4. §
E rendelet alkalmazása szempontjából haszonállatok:
(1) - nagyhaszonállat: szarvasmarha, ló, bivaly, öszvér, szamár
- közepes haszonállat: sertés, juh, kecske
- kishaszonállat: baromfi, nyúl, csincsilla, galamb
- prémes állat: csincsilla, nutria, nyerc, róka stb.
- méhek
(2) Kedvtelésből tartott állatok: az eb, a macska, a díszmadár, az aranyhörcsög és minden egyéb állatfaj az (1) és (3) bekezdés kivételével.
(3) Egyéb állatok: egzotikus állatok, amely természeti környezetünkben nem honos, és nem minősül veszélyes vagy védett állatnak."
Hivatkozott forrás: http://bemlakokozosseg.hupont.hu/8/allattartasi-rendelet
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:KEoq92Kb5kcJ:www....

Ez lehetne, de nem ez, mert:
http://en.wikipedia.org/wiki/Service_animal
"Service animals are animals that have been trained to perform tasks that assist people with disabilities. Service animals may also be referred to as "assistance animals," "assist animals," "support animals," or "helper animals" depending on country."





    Reference: http://www.mancsosok.hu/
Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
3 days 1 hr

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
service animals (svan)
segítő állatok


Explanation:
Az összes kiképzett vezető és segítő állat, amely egy fogyatékkal élő utast kísér, díjmentesen utazhat.
http://www.americanairlines.hu/intl/hu/travelInformation/spe...

A segítőkutya típusa is meghatározza a kutya fajtáját (segítőkutya típusok: vakvezető, mozgássérült-segítő, roham előjelző, hallássérült-segítőkutya).
http://segitokutya.net/gyakori-kerdesek-3/

Vezető/segítőkutya
Emellett az olyan segítőkutyák, amelyek megfelelnek a Kisállat-utaztatási Szabályzatnak, egyes nemzetközi útvonalakon a fedélzeti kabinban utazhatnak.
http://www.britishairways.com/travel/disabilityassistanceinf...




Ildiko Laskay
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm szépen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Érdekes, a terápiát v. életvitelt segítő állat (utóbbit hívják "habilitációs"-nak is) 2 szó, a segítőkutya (service dog) viszont 1. Ld. a szociális és munkaügyi miniszter 27/2009. (XII.3.) SZMM rendeletét vagy http://dawhois.com/site/barathegyi.org.html
5 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search