PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Emotional support animals (ESAN)

Hungarian translation: érzelmi rehabilitációs háziállat

09:48 Aug 31, 2012
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: Emotional support animals (ESAN)
Felsorolás részeként, az utastérbe többek között ezek hozhatók. Köszönöm szépen!
Renata Forgacs
United Kingdom
Hungarian translation:érzelmi rehabilitációs háziállat
Explanation:
Ez a segítő állatoknak (pl. kutyáknak) egy típusa.
Hivatalos magyar fordításról nem tudok.
Az alábbi link a segítő kutyákra vonatkozik.

--------------------------------------------------
Note added at 8 perc (2012-08-31 09:56:47 GMT)
--------------------------------------------------

A „rehabilitáció” szó helyett használni lehet a „terápia” szót is.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2012-08-31 11:14:57 GMT)
--------------------------------------------------

A terápiás háziállat teljesen jó, a kiegészítésemben is szerepel.
Selected response from:

Péter Tófalvi
Hungary
Grading comment
Köszönöm szépen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1érzelmi rehabilitációs háziállat
Péter Tófalvi
3 +1terápiás állatok
Ildiko Laskay
3társállatok
Angéla Görbe


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
emotional support animals (esan)
társállatok


Explanation:
Pl. itt írnak róluk: http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/10073

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2012-08-31 10:47:05 GMT)
--------------------------------------------------

"...a társállattartók egyre inkább valódi társként, saját szociális kapcsolatrendszerükbe integrált „teljes értékű” partnerként, gyakorlatilag családtagként tartanak állatot, elsősorban kutyát."

http://www.matud.iif.hu/2011/06/06.htm


Angéla Görbe
United Kingdom
Meets criteria
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen!


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
emotional support animals (esan)
terápiás állatok


Explanation:
The need for an Emotional Support Animal
A person with an emotional disability qualifies to have an emotional support animal (ESA), and ESAs are protected under federal law.
Emotional disabilities include, but aren't limited to:
• Depression
• Anxiety
• Panic Attacks
• Post-Traumatic Stress Disorder
• Personality Disorders
http://www.nsarco.com/emotionalsupportanimals.html

Ha mindezek az előkészületek megvannak, következhet a terápiás állatok kiválasztása. Egy depressziós kisgyerek esetében például ölbe vehető, kisméretű kutyával célszerű dolgozni.
http://naturastart.shp.hu/hpc/web.php?a=naturastart&o=116384...

Hazánkban a leggyakrabban alkalmazott terápiás állat a ló és a kutya.
http://www.life.hu/anyaskodj/20110617-allatterapia-igy-segit...

Az USÁ-ban az ESA jogi kategória is, és plusz jogokat biztosít a tulajdonosának. Ez nem teljesen fedi a magyarul használt terápiás állat kifejezést, de ebben a szövegkörnyezetben jó lehet.

Bár pl. az American Airlines szabályzata szerint a terápiás állat nem számít ESÁ-nak.

Érzelmi támogatást nyújtó vezető és segítő állatok
Az American Airlines járatai fedélzetén olyan állatok is díjmentesen utazhatnak, amelyek mentális vagy érzelmileg fogyatékos utasokat kísérnek.
Kérjük, ne feledje, hogy a terápiás állatok, amelyeket a kórházakban, szanatóriumokban vagy más hasonló jellegű intézetekben a páciensek jobb közérzetének elérésére használnak, nem tekintendők vezető és segítő állatoknak.
http://www.americanairlines.hu/intl/hu/travelInformation/spe...


Ildiko Laskay
Hungary
Meets criteria
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
4 hrs

neutral  aradek: Az utolsó hivatkozás alapján (is) az "érzelmi (v. lelki) támaszt nyújtó állat"-ot írnék
5 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
emotional support animal (esan)
érzelmi rehabilitációs háziállat


Explanation:
Ez a segítő állatoknak (pl. kutyáknak) egy típusa.
Hivatalos magyar fordításról nem tudok.
Az alábbi link a segítő kutyákra vonatkozik.

--------------------------------------------------
Note added at 8 perc (2012-08-31 09:56:47 GMT)
--------------------------------------------------

A „rehabilitáció” szó helyett használni lehet a „terápia” szót is.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2012-08-31 11:14:57 GMT)
--------------------------------------------------

A terápiás háziállat teljesen jó, a kiegészítésemben is szerepel.


    Reference: http://www.matesze.hu/web/vendeg/kerdesek-valaszok
Péter Tófalvi
Hungary
Meets criteria
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm szépen!
Notes to answerer
Asker: Köszönöm Péter! Az a baj, szűk a határidőm (még fél órám van), de ezzel egy kicsit gondban vagyok. Az 'érzelmi rehabilitációs háziállat' nekem kicsit nyakatekert. Ahhoz mit szólsz, hogy 'terápiás háziállat', vagy 'terápiás célt szolgáló háziállat', vagy 'érzelmileg támogató háziállat'?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2: "terápiás háziállat"
3 days 2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search