PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Heel

Hungarian translation: láb mellett(i pozició)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Heel
Hungarian translation:láb mellett(i pozició)
Entered by: hollowman2

06:25 Jul 12, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: Heel
A következő szövegben szereplő Heel szóra kellene egy rövid magyar megfelelő.

The best position is to have your dog at your left side with its head about level with your body. This is known as the Heel.
Kulcsár Sándor
(Itt) láb mellett
Explanation:
Az adott környezetben így használják.

--------------------------------------------------
Note added at 52 perc (2010-07-12 07:17:17 GMT)
--------------------------------------------------

Vagy így: láb melletti pozíció
Selected response from:

hollowman2
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4(Itt) láb mellett
hollowman2
5lábhoz
Katalin Szilárd
4lábnál követés
Ildiko Santana


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
heel
lábhoz


Explanation:
Ez egyfajta parancs. Lábhoz!


--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2010-07-12 06:57:25 GMT)
--------------------------------------------------

Sándornak:

A szöveg alapján: ..left side with its head about level with your body. "
itt szó nincs arról, hogy mögötte lenne.


Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: A szöveg inkább olyan értelemben használja, mint a Lázár-Varga szótárban található Szorosan mögötte megy [kutya r.szerint felszólításra.]


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: pl. szótár
2 mins
  -> Köszönöm!

neutral  hollowman2: Az adott környezetben nem ez a kifejezés használatos.
10 hrs
  -> Lásd a könyvet: http://books.google.com/books?id=YQBVR5whFIsC&pg=PA76&dq=" T...

disagree  Katalin Horváth McClure: Ebbe a mondatba nem ez kell. Itt pozíciót neveznek meg, hogyaszongya: "The best position ... is known as the heel".
1 day 21 hrs
  -> Ha megnézed a könyvet, amit valószínűleg Sándor fordít, akkor ott benne van többször is előtte a "Heel" command. Ebből kifolyólag, szerintem simán el lehet nevezni lábhoz pozíciónak. Mini Encyclopedia of Dog Training and Behaviour By Colin Tennant

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
heel
(Itt) láb mellett


Explanation:
Az adott környezetben így használják.

--------------------------------------------------
Note added at 52 perc (2010-07-12 07:17:17 GMT)
--------------------------------------------------

Vagy így: láb melletti pozíció

hollowman2
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klára Kalamár
13 hrs
  -> Köszönöm!

agree  amanda solymosi: Igen, láb melletti pozícío
1 day 8 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Katalin Horváth McClure
1 day 21 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Ildiko Santana
1 day 23 hrs
  -> Köszönöm!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
heel
lábnál követés


Explanation:
A heel (sarok) mint vezényszó "lábhoz", de a cselekvésre magára sajnos nincs egyszavas magyar kifejezésünk. Kutyakiképzők az engedelmességi gyakorlatok között a póráz nélküli közlekedésre a "lábnál követés" kifejezést használják. Kevésbé elegáns megfelelője a "lábnál való járás" és a "láb mellett vezetés". Lényege, hogy a kutya a felvezető bal oldalán, annak "sarkában" maradva halad (at his heel), őt szorosan követve. A lábnál követést először pórázon tanítják be, majd póráz nélkül ismétlik a gyakorlatokat.

"A gyakorlás: a feladat végrehajtása során nem árt néhány dolgot tisztázni. A lábnál követésnél kutyánknak bal oldalunkon kell haladni úgy, hogy szügye kb. a lábunkkal egy vonalban legyen. (A baloldalon történő követés a századforduló óta ismert. A kutyás rendőr osztagoknál vezették be, hogy a jobb oldalt hordott fegyver használata esetén a kutya ne legyen útban.)."
http://www.pointernet.pds.hu/Kutya/tudas/dog-kutya-hund-13.h...

"A lábnál követést viszont én már akkor tanítanám, ha kimozogta magát egy kicsit..."
"Láb mellett vezetés póráz nélkül"


    Reference: http://kutyafajat.hu/index.php?option=com_content&task=view&...
    Reference: http://www.kutyaiskola.eu/html/index-2.html
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  hollowman2: Csak a pozíció ismert (ami a "heel" esetében a láb melletti pozíciót jelenti). -- Ti. a szövegből nem derül ki, hogy a kutya milyen feladatot végez. (Áll, ül, jár, stb.)
53 mins
  -> Jogos. Megoldásom valóban inkább alkalmazható a cselekvésre, mint a pozícióra.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search