https://wiki.proz.com/kudoz/english-to-hungarian/livestock-animal-husbandry/3860317-mounting.html

mounting

Hungarian translation: meghágás

20:21 May 23, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: mounting
There are two types of sexual behavior that commonly cause embarrassment to dog owners and these are mounting and masturbation.
Kulcsár Sándor
Hungarian translation:meghágás
Explanation:
A közösülés formája, időnként nem szaporodási célból is csinálják a kutyák, pl. a rangsort is jelezheti. (Előfordul, hogy a nagyobb, erősebb nőstény egy kisebb, a rangsorban lejjebb álló hímet "hág meg" a rangsor tisztázása céljából.)

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2010-05-23 21:13:58 GMT)
--------------------------------------------------

Mindkét nemű kutyák meghágják fajtársaikat. - meghágni (ige)
Selected response from:

Ágnes Lepold
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6meghágás
Ágnes Lepold
5 +2meghágás
Balázs Sudár
4üzekedés
Peter Boskovitz


Discussion entries: 8





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
meghágás


Explanation:
...

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd
24 mins

agree  ValtBt
1 day 8 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
meghágás


Explanation:
A közösülés formája, időnként nem szaporodási célból is csinálják a kutyák, pl. a rangsort is jelezheti. (Előfordul, hogy a nagyobb, erősebb nőstény egy kisebb, a rangsorban lejjebb álló hímet "hág meg" a rangsor tisztázása céljából.)

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2010-05-23 21:13:58 GMT)
--------------------------------------------------

Mindkét nemű kutyák meghágják fajtársaikat. - meghágni (ige)

Ágnes Lepold
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Nekem olyan kifejeés kell, amit mindkét nem el tud végezni. Egy későbbi mondatom szerint: Both entire and neutered dogs of both sexes mount.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU: Helyesebb lenne csak hágás, mert a folyamat zavarja a túl szégyellősöket, nem az eredmény. Csak a kan tudja a hágást végezni, a szukát csak meghágják. Az, hogy a nőstény ki tudja provokálni, az más, de a hágást a kannak kell elvégezni.
18 mins
  -> Köszi!

agree  hollowman2
32 mins
  -> Köszi!

agree  Renata Forgacs
11 hrs
  -> Köszi!

agree  Ildiko Santana
17 hrs
  -> Köszi!

agree  Iosif JUHASZ
1 day 15 hrs
  -> Köszi!

agree  Tradeuro Language Services
4 days
  -> Köszönöm!

1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
üzekedés


Explanation:
http://www.google.hu/search?hl=hu&q="kutyák üzekednek"&aq=f&...

Ez kutyapolitically korrekt kifejezés.

Peter Boskovitz
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: Ez kutyapolitically nagyon hetero megfogalmazás. Ha lehet ilyet mondani. Alighanem túlspiláztuk a kérdés mélységi megközelítését.
1 day 21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: