anal galnds

Hungarian translation: bűzmirigy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:anal glands
Hungarian translation:bűzmirigy
Entered by: Kata Koncz

17:13 May 21, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: anal galnds
kutyák végbélnyílásának két oldalán elhelyezkedő szaglómirigyek. Ismeretterjesztő könyv fordításához kell a kifejezés.
Kulcsár Sándor
bűzmirigy
Explanation:
Szerintem ez az. egyébként anal gland, gondolom véletlen írtad el. :)

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2010-05-21 17:21:34 GMT)
--------------------------------------------------

1. Mi is ez a "bűzmirigy", és mi célt "szolgál?
Még a kutyások (macskások) jelentős része sem tudja, hogy kedvencük végbélnyílásánál kétoldalt van 1-1 végbélzacskó, melyek kivezető nyílása közvetlenül a végbélnyílásnál van. A váladék jellegzetesen erős szagú, ember számára kifejezetten kellemetlen, bűzös. Színe és állaga leginkább talán a paraffinolajra emlékeztető, esetleg enyhén sárgás színű. Normális körülmények között hígan folyó, áttetsző, tiszta folyadék.
http://www.bluecross.hu/buzmirigy.html
Selected response from:

Kata Koncz
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +10bűzmirigy
Kata Koncz
4 +2bűzmirigy
Katalin Szilárd
5Bűzmirigy vagy Végbélmirigy
HRena


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
anal gland
bűzmirigy


Explanation:
Szerintem ez lesz az .. az én kutyámnak (egy gyönyörű tri-color collie) anno szerencsére nem volt vele gondja .. :)

A galnds elírás szerintem -> glands

Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: egyszerre írtatok :)
6 hrs
  -> Köszönöm! Igen, majdnem. :)

agree  amanda solymosi
4 days
  -> Köszönöm!

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +10
bűzmirigy


Explanation:
Szerintem ez az. egyébként anal gland, gondolom véletlen írtad el. :)

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2010-05-21 17:21:34 GMT)
--------------------------------------------------

1. Mi is ez a "bűzmirigy", és mi célt "szolgál?
Még a kutyások (macskások) jelentős része sem tudja, hogy kedvencük végbélnyílásánál kétoldalt van 1-1 végbélzacskó, melyek kivezető nyílása közvetlenül a végbélnyílásnál van. A váladék jellegzetesen erős szagú, ember számára kifejezetten kellemetlen, bűzös. Színe és állaga leginkább talán a paraffinolajra emlékeztető, esetleg enyhén sárgás színű. Normális körülmények között hígan folyó, áttetsző, tiszta folyadék.
http://www.bluecross.hu/buzmirigy.html

Kata Koncz
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zsuzsa Berenyi
7 mins

agree  Katalin Horváth McClure
9 mins

agree  hollowman2
12 mins

agree  Attila Bielik
16 mins

agree  Ildiko Santana
20 mins

agree  Attila Hajdu
55 mins

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs

agree  Erzsébet Czopyk
6 hrs

agree  Tradeuro Language Services
16 hrs

agree  Renata Forgacs
1 day 2 hrs

733 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Bűzmirigy vagy Végbélmirigy


Explanation:
A végbélmirigy a végbél mellett kétoldalt található bűzmirigy, ami váladékot tartalmaz és az ürülékkel együtt távozik. A mirigytartó hólyagok ha nem tudnak kiürülni, túltengnek, eldugulnak ami nagy fájdalommal jár és az egész végbél környékére kiterjedő gyulladást idézhet elő. A betegség egyik tünete a váltakozó ürülék, hol hasmenés, hol kemény széklet jelentkezik, és mivel a gyulladás a hátgerinc részét is eléri, a kutya a hátát felhúzva görnyedve jár, hogy kiküszöbölhesse a fájdalmat. A gyulladás gyakran a medence- és combideg szálait is nyomja, így hátsó láb bénulást is előidézhet, valamint hányás, enyhe láz is felléphet.


    Reference: http://www.szatmar.ro/content/view/14852/108/
HRena




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search