harmonized

Hungarian translation: harmonizált (pl. szabványok)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:harmonized (e.g. standards)
Hungarian translation:harmonizált (pl. szabványok)
Entered by: Ildiko Santana

19:43 Mar 3, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: harmonized
Gyógyszer törzskönyvezése a téma.

Többször is előfordul, rögtön a címben:
1.
XXXXX(NAME)
and associated names

Proposed harmonized

2.
aztán többször fejezet alatt:
Pl:
PACKAGE SIZE
out of scope to be harmonized

EXPIRY DATE
out of scope to be harmonized
Hungary GMK
Hungary
harmonizált
Explanation:
Számos vonatkozásban használatos, pl. harmonizált szabványok, előírások, rendelkezések...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2010-03-03 19:59:36 GMT)
--------------------------------------------------

Idézet:
"E jogszabályok minden követelményének való megfelelést a gyártó a CE-jelölés felhelyezésével jelzi a terméken. Mind a megfelelés igazolásában, mind a tanúsítás során
segítséget nyújtanak az ún. harmonizált szabványok”, amelyek ugyan nem kötelezõek, de megismerésük és figyelembevételük megkönnyíti az utat a termék forgalombahozatalához."
(http://www.muanyagesgumi.hu/archive/M745.pdf)


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-03-03 22:08:02 GMT)
--------------------------------------------------

Egy adott termék vonatkozásában az egyes paramétereket harmonizált szabványok szabályozhatják, azaz a cél az előírások összehangolása. Vannak ugyan EU-s szabályok, a gyógyszerek törzskönyvezése és forgalmazása azonban az egyes tagállamok illetékes hatóságainak kezében van. Emiatt egyeztetésre - azaz harmonicázióra - van szükség a tagállamok közötti kapcsolat "kordában tartása" érdekében. Az alábbi cikk talán hasznos információkkal fog szolgálni: "Egyedi gyógyszerimport az uniós Magyarországon"
http://www.mgyt.hu/index.php?option=com_content&task=view&id...

1.
XXXXX(NAME) : XXXXX(NÉV) - ez a törzskönyvezett megnevezés
and associated names : egyéb megnevezések (pl. fantázianév)

Proposed harmonized : Tervezett harmonizált (így, ahogy van, mivel az angol eredeti sem mond többet)

2.
aztán többször fejezet alatt:
Pl:
PACKAGE SIZE : CSOMAGOLÁSI MÉRET, azaz kiszerelés
out of scope to be harmonized : hatályon kívül esik hamonizálandó (így, írásjelek nélkül, ahogy az eredeti)

EXPIRY DATE : LEJÁRATI IDŐ
out of scope to be harmonized : hatályon kívül esik hamonizálandó


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-03-03 22:09:28 GMT)
--------------------------------------------------

(Bocs az elütésért... nem "harmonicázióra" - - harmonizációra)
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5harmonizált
Ildiko Santana
1 +1ld. lent
Balázs Sudár


Discussion entries: 3





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
harmonizált


Explanation:
Számos vonatkozásban használatos, pl. harmonizált szabványok, előírások, rendelkezések...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2010-03-03 19:59:36 GMT)
--------------------------------------------------

Idézet:
"E jogszabályok minden követelményének való megfelelést a gyártó a CE-jelölés felhelyezésével jelzi a terméken. Mind a megfelelés igazolásában, mind a tanúsítás során
segítséget nyújtanak az ún. harmonizált szabványok”, amelyek ugyan nem kötelezõek, de megismerésük és figyelembevételük megkönnyíti az utat a termék forgalombahozatalához."
(http://www.muanyagesgumi.hu/archive/M745.pdf)


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-03-03 22:08:02 GMT)
--------------------------------------------------

Egy adott termék vonatkozásában az egyes paramétereket harmonizált szabványok szabályozhatják, azaz a cél az előírások összehangolása. Vannak ugyan EU-s szabályok, a gyógyszerek törzskönyvezése és forgalmazása azonban az egyes tagállamok illetékes hatóságainak kezében van. Emiatt egyeztetésre - azaz harmonicázióra - van szükség a tagállamok közötti kapcsolat "kordában tartása" érdekében. Az alábbi cikk talán hasznos információkkal fog szolgálni: "Egyedi gyógyszerimport az uniós Magyarországon"
http://www.mgyt.hu/index.php?option=com_content&task=view&id...

1.
XXXXX(NAME) : XXXXX(NÉV) - ez a törzskönyvezett megnevezés
and associated names : egyéb megnevezések (pl. fantázianév)

Proposed harmonized : Tervezett harmonizált (így, ahogy van, mivel az angol eredeti sem mond többet)

2.
aztán többször fejezet alatt:
Pl:
PACKAGE SIZE : CSOMAGOLÁSI MÉRET, azaz kiszerelés
out of scope to be harmonized : hatályon kívül esik hamonizálandó (így, írásjelek nélkül, ahogy az eredeti)

EXPIRY DATE : LEJÁRATI IDŐ
out of scope to be harmonized : hatályon kívül esik hamonizálandó


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-03-03 22:09:28 GMT)
--------------------------------------------------

(Bocs az elütésért... nem "harmonicázióra" - - harmonizációra)

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 22
Grading comment
Köszönöm.
Notes to answerer
Asker: Harmonizált micsoda? javasolt harmonizált? harmonizáláson kívül eső? a kérdésben szereplő szövegkörnyezetekkel együtt gondoltam a szó jelentését megfejteni, szótáram nekem is van :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erzsébet Czopyk: "hatályon kívül esik hamonizálandó (így, írásjelek nélkül" - ez magyarul hibás és helytelen. Az írásjeleket ki KELL tenni a magyarban, ez nem forrásszöveg- vagy minőségfüggő.
18 hrs
  -> Pontosan úgy, ahogy az angol. Nem feladatunk az eredeti szöveg feljavítása, kivéve azt a ritka esetet, amikor a megrendelő ezt előre külön kiköti.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
ld. lent


Explanation:
A harmonizált jelentése: összehangolt. Az a gyanúm, hogy ebben az esetben egy második féllel kell egyeztetni. (Nyilván nem szabványokról van szó). Ez alapján a tippem:

előterjesztve, összehangolva - Proposed harmonized
hatókörön kívül esik, összehangolandó - out of scope to be harmonized

Igazából rá kéne kérdezni a jelentésre.



Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: De igen, szabványról van szó :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bill Balla
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search