Corporate veil

Hungarian translation: társasági/válallati lepel

15:26 Jun 19, 2013
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Társasági jog
English term or phrase: Corporate veil
Idézem a mondatot: "This provision basically regulates the “corporate veil” existing between the company and its shareholders or managers, the company being a distinct person with distinct rights and obligations."

A jelentését értem, de ismertek-e erre egy bevett magyar szakkifejezést?
Csilla Takacs
Hungary
Hungarian translation:társasági/válallati lepel
Explanation:
Mindkét kifejezés ugyanaz, és ugyanolyan mértékben használják a szakirodalomban.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...

Lásd a 10. lábjegyzetben hivatkozott Akzo Nobel és társai kontra Bizottság ügyben hozott ítélet 58. és 59. pontját és az ott hivatkozott ítélkezési gyakorlatot. A vállalati leplet ilyennkor fellebbentik annak érdekében, hogy a jogsértésért felelős gazdasági egységet vagy vállalkozást megtalálják.

http://jak.ppke.hu/uploads/articles/12332/file/Brehószki Már...

A társasági lepel átszúrása – Bevezető gondolatok az amerikai gyakorlathoz…………………………………………………………………...
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm szépen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3társasági/válallati lepel
Katalin Szilárd
3céges felelősségkorlát
Eva Blanar


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
corporate veil
társasági/válallati lepel


Explanation:
Mindkét kifejezés ugyanaz, és ugyanolyan mértékben használják a szakirodalomban.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...

Lásd a 10. lábjegyzetben hivatkozott Akzo Nobel és társai kontra Bizottság ügyben hozott ítélet 58. és 59. pontját és az ott hivatkozott ítélkezési gyakorlatot. A vállalati leplet ilyennkor fellebbentik annak érdekében, hogy a jogsértésért felelős gazdasági egységet vagy vállalkozást megtalálják.

http://jak.ppke.hu/uploads/articles/12332/file/Brehószki Már...

A társasági lepel átszúrása – Bevezető gondolatok az amerikai gyakorlathoz…………………………………………………………………...

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 289
Grading comment
Köszönöm szépen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Hajdu
46 mins
  -> Köszönöm!

agree  Erzsébet Czopyk: http://www.secinfo.hu/archives/591
3 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Krisztina Lelik
16 hrs
  -> Köszönöm!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
corporate veil
céges felelősségkorlát


Explanation:
A cég (társaság) kötelezettségeibe nem tartoznak bele további felelősségvállalások a részvényesek vagy a vezetők cselekedeiért, de erre néha szükség lehet, amit a felelősségvállalás kiterjesztésének lehetne mondani.
A lepel arra utal, hogy ami az alatt van, ahhoz senkinek semmi köze, előfordulhat azonban, hogy a leplet 1-2 helyen "ki kell lyukasztani" (=piercing), vagyis minden változatlan marad, de a cégnek hozzá kell járulnia pl. egy károkozás rendezéséhez.

Eva Blanar
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 59




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search