Reference and Scope

Hungarian translation: HIVATKOZÁS ÉS TÁRGYI HATÁLY

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Reference and Scope
Hungarian translation:HIVATKOZÁS ÉS TÁRGYI HATÁLY
Entered by: SZM

15:56 Oct 6, 2012
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Vállalati belső szabályozás
English term or phrase: Reference and Scope
Reference and Scope:
Business Code of Practice
Business integrity, page 10:
“Business gifts or hospitality are offered or accepted only in accordance with local legislation and business practices.”
This policy is governed by the General Managers.
They use their discretion to approve exceptions for extraordinary occasions.
Events organized as part of meetings such as Business Boards, Company Review Meetings with international participation of the employees are outside the scope of this document.

Az üzleti ajándékok adásával és elfogadásával kapcsolatos vállalati szabályozásról van szó.
Legszívesebben úgy fordítanám, hogy "Alkalmazási területe és hatóköre", de talán van rá ennél elfogadottabb kifejezés is.
SZM
jogszabályi hivatkozás és hatály
Explanation:
Szerintem itt a jogszabály hatályáról van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2012-10-06 16:43:48 GMT)
--------------------------------------------------

A scope az a jogszabály hatálya.

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
Scope and definitions

Hatály és fogalommeghatározások
Article 1

1. cikk
Scope

Hatály
This Regulation establishes the European Fisheries Fund (hereinafter EFF) and defines the framework for Community support for the sustainable development of the fisheries sector, fisheries areas and inland fishing.

Ez a rendelet Európai Halászati Alapot (a továbbiakban: az Alap) hoz létre, és meghatározza a halászati ágazat, a halászati területek és a belvízi halászat fenntartható fejlesztésére irányuló közösségi támogatás kereteit.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-10-06 17:15:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/top/gyik/ucp.html

A vonatkozó jogszabály hatálya kiterjed az olyan termék értékesítésére, illetve szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésre is, amely különbözik attól a terméktől, illetve szolgáltatástól, amelynek tekintetében a fogyasztó a vállalkozás látogatását kezdeményezte, feltéve, hogy a fogyasztó nem tudta, és kellő gondosság mellett nem tudhatta, hogy e termék, illetve szolgáltatás értékesítése a vállalkozás gazdasági tevékenysége vagy önálló foglalkozása körébe tartozik.
Ide tartozik az az esetre is, amikor a vállalkozás üzletén, telephelyén kívül, illetve annak hiányában a fogyasztó tesz szerződéskötésre ajánlatot a vállalkozásnak.


--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2012-10-07 10:18:33 GMT)
--------------------------------------------------

Fontos pontosítás!

Itt NEM jogszabályról van szó, hanem ÜZLETI etikai KÓDEX-ről. Tehát az üzleti etikai kódex pontjaira hivatkozik.

Tehát ez a végleges válaszom:

HIVATKOZÁS ÉS TÁRGYI HATÁLY:



Gyógyszercégek jogi dokumentumaiban (etikai kódex) számtalanszor fordul ilyen elő. Mit szabad elfogadni mit nem. Nem fordításokban, hanem sima magyarul elkészített eredeti dokumentumokban is tárgyi hatályt írnak.

Referenciák a netről:

http://www.sinus.hu/sinushelp_docs/otp_etikai_kodex_0904_elf...

3.4.2 Tárgyi hatály
A Kódex az OTP Bank Nyrt. tevékenységével kapcsolatos valamennyi magatartásra
kiterjed. A magatartások lehetnek üzleti és nem üzleti jellegűek. Utóbbira példa: a szponzoráció, konferencián vagy társadalmi eseményen a Bank nevében történő részvétel, illetve egyéb, a Bankkal kapcsolatos munka- vagy más jogviszonyra tekintettel történő részvétel..
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Megint nem volt könnyű választani. Inkább a "hivatkozást" választom vonatkoztatás helyett, és elhagyom a "jogszabályi"-t, köszönöm mindannyiotok segítségét.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1jogszabályi hivatkozás és hatály
Katalin Szilárd
5vonatkoztatás és alkalmazhatóság
JANOS SAMU
3 +2jogi háttér és alkalmazási kör
Andras Mohay (X)
3 +1hivatkozás és alkalmazási terület
Angéla Görbe


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
reference and scope
hivatkozás és alkalmazási terület


Explanation:
Nem azért szerepel így, mert hivatkozik a megfelelő vállalati szabályozásra?

Angéla Görbe
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Úgy látszik, átsiklottam felette, valóban hivatkozik egy felsőbb jogforrásra, és akkor tényleg nem hanyagolható a "reference". Az onnan kiollózott részekhez tesz hozzá magyarázatokat és kiegészítéseket.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: inkább kör
27 mins
  -> Köszönöm.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
reference and scope
jogi háttér és alkalmazási kör


Explanation:
Így is mondják.

3.5.3. Új lehetôségek a fiatalkorú elkövetôk ügyeiben. 141. 3.5.3.1. Jogi háttér és alkalmazási kör. 3.5.3.2. A jogszabály alkalmazása. 3.5.3.3. Elôzetes értékelés ...

PURPOSE AND SCOPE. 1. CÉL ÉS ALKALMAZÁSI KÖR. 1. It is apparent from the case-law of the Court of Justice of the European Communities [1], that public ...

Andras Mohay (X)
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Bielik
2 hrs
  -> Köszönöm

agree  Ildiko Santana
5 hrs
  -> Köszönöm. A "háttér" és a "kör" persze divatszó és némiképp ködösítő, de ennek is vannak előnyei.

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
reference and scope
vonatkoztatás és alkalmazhatóság


Explanation:
A reference itt azt jelenti, hogy mire vonatkoztatható és a scope, hogy milyen feltételek mellett milyen területre alkalmazható, de ennyire részletesen címben vagy alcímben nem szükséges kifejteni. A scope többet jelent mint a terület. Ennyi elegendő.

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 200

44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
reference and scope
jogszabályi hivatkozás és hatály


Explanation:
Szerintem itt a jogszabály hatályáról van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2012-10-06 16:43:48 GMT)
--------------------------------------------------

A scope az a jogszabály hatálya.

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
Scope and definitions

Hatály és fogalommeghatározások
Article 1

1. cikk
Scope

Hatály
This Regulation establishes the European Fisheries Fund (hereinafter EFF) and defines the framework for Community support for the sustainable development of the fisheries sector, fisheries areas and inland fishing.

Ez a rendelet Európai Halászati Alapot (a továbbiakban: az Alap) hoz létre, és meghatározza a halászati ágazat, a halászati területek és a belvízi halászat fenntartható fejlesztésére irányuló közösségi támogatás kereteit.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-10-06 17:15:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/top/gyik/ucp.html

A vonatkozó jogszabály hatálya kiterjed az olyan termék értékesítésére, illetve szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésre is, amely különbözik attól a terméktől, illetve szolgáltatástól, amelynek tekintetében a fogyasztó a vállalkozás látogatását kezdeményezte, feltéve, hogy a fogyasztó nem tudta, és kellő gondosság mellett nem tudhatta, hogy e termék, illetve szolgáltatás értékesítése a vállalkozás gazdasági tevékenysége vagy önálló foglalkozása körébe tartozik.
Ide tartozik az az esetre is, amikor a vállalkozás üzletén, telephelyén kívül, illetve annak hiányában a fogyasztó tesz szerződéskötésre ajánlatot a vállalkozásnak.


--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2012-10-07 10:18:33 GMT)
--------------------------------------------------

Fontos pontosítás!

Itt NEM jogszabályról van szó, hanem ÜZLETI etikai KÓDEX-ről. Tehát az üzleti etikai kódex pontjaira hivatkozik.

Tehát ez a végleges válaszom:

HIVATKOZÁS ÉS TÁRGYI HATÁLY:



Gyógyszercégek jogi dokumentumaiban (etikai kódex) számtalanszor fordul ilyen elő. Mit szabad elfogadni mit nem. Nem fordításokban, hanem sima magyarul elkészített eredeti dokumentumokban is tárgyi hatályt írnak.

Referenciák a netről:

http://www.sinus.hu/sinushelp_docs/otp_etikai_kodex_0904_elf...

3.4.2 Tárgyi hatály
A Kódex az OTP Bank Nyrt. tevékenységével kapcsolatos valamennyi magatartásra
kiterjed. A magatartások lehetnek üzleti és nem üzleti jellegűek. Utóbbira példa: a szponzoráció, konferencián vagy társadalmi eseményen a Bank nevében történő részvétel, illetve egyéb, a Bankkal kapcsolatos munka- vagy más jogviszonyra tekintettel történő részvétel..


Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 289
Grading comment
Megint nem volt könnyű választani. Inkább a "hivatkozást" választom vonatkoztatás helyett, és elhagyom a "jogszabályi"-t, köszönöm mindannyiotok segítségét.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Szüdi Gábor
1 day 19 hrs
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search