Notice of Motion

Hungarian translation: (a másik fél és a bíróság) értesítés(e) indítványtételi szándékról

19:34 Jan 26, 2012
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: Notice of Motion
Ismét az ír jogrendszerből merül fel kérdésem; Notice of Motion mit a magyar megfelelője?

Köszönettel: Zsófi
Zsofi Havellant
Hungarian translation:(a másik fél és a bíróság) értesítés(e) indítványtételi szándékról
Explanation:
Lásd jogi szótár.
Én a rövidített verziót javaslom: értesítés indítványtételi szándékról

http://www.nycourts.gov/courts/nyc/civil/definitions.shtml

notice of motion: a notice informing the court and your opposition when and where your motion will be heard, which lists the relief requested, the grounds for that relief, and provides a list of the supporting papers upon which the motion is based
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2indítványról szóló értesítés
Ildiko Santana
4értesítés bizonyítási indítványról
Péter Tófalvi
5 -1(a másik fél és a bíróság) értesítés(e) indítványtételi szándékról
Katalin Szilárd
3írásbeli indítvány/kérelem
Gusztáv Jánvári


Discussion entries: 5





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
notice of motion
írásbeli indítvány/kérelem


Explanation:
Szerintem erről van szó -- persze valószínű, hogy minden indítvány írásbeli, így kissé tautologikus. (Egyébként maga a motion az indítvány, előterjesztés, kérelem.)


    Reference: http://law.yourdictionary.com/notice-of-motion
Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: Majdnem, de ez nem maga a kérelem, hanem ez csak értesítés, hogy szándékodban áll ezt megtenni.
3 mins

neutral  Ildiko Santana: A "motion" indítvány, nem kérelem; a "notice" (értesítés) pedig lényeges eleme a kifejezésnek, amire sajnos javaslatod nem tér ki.
1 hr

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
notice of motion
(a másik fél és a bíróság) értesítés(e) indítványtételi szándékról


Explanation:
Lásd jogi szótár.
Én a rövidített verziót javaslom: értesítés indítványtételi szándékról

http://www.nycourts.gov/courts/nyc/civil/definitions.shtml

notice of motion: a notice informing the court and your opposition when and where your motion will be heard, which lists the relief requested, the grounds for that relief, and provides a list of the supporting papers upon which the motion is based

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 289
Grading comment
Köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ildiko Santana: A "szándék" szó hozzátételét semmiképp nem javaslom. Gyakran már megtett indítványról szól az ilyen értesítés, így bizonyos körülmények esetén a "szándék" beszúrása félrefordítás. / "has filed a motion" nem szándék, már megtörtént az indítványtétel
26 mins
  -> Direkt odaírtam a referenciát: JOGI szótár.//Egyébként logikailag is egyértelmű: mindaddig csak szándék az indítványtétel, amíg valójában meg nem teszi ezt valaki. Nem arról szól az értesítés, h ez az indítványtétel már megtörtént, hanem meg fog történni.

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
notice of motion
indítványról szóló értesítés


Explanation:
A jogi értelmező szótárban ennél körülményesebb meghatározást találunk:
"a másik fél értesítése egy indítvány megtételéről"

Motion = indítvány
Notice = értesítés

Notice of motion = Az indítvány benyújtása (a bíróságon) már megtörtént, erről értesíti az egyik fél a másikat.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2012-01-26 20:03:25 GMT)
--------------------------------------------------

notice of motion
legal definition

A party’s written notice, under applicable procedural rules, that it is requesting the court’s determination on an issue pertaining to a pending litigation. Motions are typically used to resolve procedural issues such as discovery disputes or issues of the excludability of evidence, but may also seek dismissal of the case on the grounds that the pleadings do not state a cause of action, or summary judgment on the grounds that there is no disputed fact issue on which the other party could prevail.

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2012-01-26 20:09:59 GMT)
--------------------------------------------------

Egy másik meghatározás (US):

"Notice of motion is a written notice that a party to the lawsuit has filed a motion or that a motion will be heard or considered by the court at a particular time. Motions are requests made to the court to issue a ruling or order on a legal matter. It is typically used to resolve procedural issues."
http://definitions.uslegal.com/n/notice-of-motion/

Lehet előzetes értesítés is az indítvány megtétele előtt, és lehet már beadott indítványról szóló utólagos értesítés is.


    Reference: http://law.yourdictionary.com/notice-of-motion
    Reference: http://www.jdbar.com/Articles/motions.html
Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 229

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera
3 hrs
  -> Köszönöm!

agree  hollowman2
8 hrs
  -> Köszönöm!

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
notice of motion
értesítés bizonyítási indítványról


Explanation:
Ha nem hiszed, járj utána!
A http://www.magyarorszag.hu honlapon fent van a magyar Polgári perrendtartásról (Ppt.) szóló törvény.


    Reference: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=95200003.TV
Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 39

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ildiko Santana: Ez csak egy a sok lehetséges indítvány közül, ami polgári perben beadható. :) Valóban létezik ilyen is, de speciális eset, nem gyűjtőfogalom. Az angolszász jogrendszerben például fellebbezés esetén is "notice of motion"-t kell küldeni, pedig az "appeal"
34 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search