count of attempted murder

Hungarian translation: (egy)rendbeli gyilkossági kísérlet

11:46 Jun 8, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Criminal law ( attempted murder)
English term or phrase: count of attempted murder
Prosecutors should note that judgment in R v Morrison [2003] 1 W.L.r.1859in, in which, on a single count of attempted murder, the Court of Appeal held that the trial judge had been right to leave to the jury an alternative count of attempt to cause grievous bodily harm with intent, because a defendant could not intend to kill without also intending to cause grievous bodily harm.
jmunro
Hungarian translation:(egy)rendbeli gyilkossági kísérlet
Explanation:
Lásd jogi szótárak:

attempted murder - > gyilkossági kísérlet
a count meg rendbelit jelent
Itt a single count -> egyrendbeli

http://www.rtlklub.hu/hirek/kulfold/cikk/199117

...miután bűnösnek találták két rendbeli gyilkosság, egy rendbeli gyilkossági kísérlet, valamint három rendbeli nemi erőszak vádjában.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5(egy) rendbeli emberölési kísérlet
Tibor Benda, dr.
3 +3rendbeli gyilkossági kísérlet
József Lázár
4 +1egy rendbeli gyilkossági kísérlet
rajtranslator
5(egy)rendbeli gyilkossági kísérlet
Katalin Szilárd


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
rendbeli gyilkossági kísérlet


Explanation:


József Lázár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd
2 mins

agree  János Untener
12 mins

agree  JANOS SAMU: Ez a pontos válasz a feltett kérdésre. A kiegészítés a kérdező feladata.
5 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
egy rendbeli gyilkossági kísérlet


Explanation:
Ennyi.

rajtranslator
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd
1 min
  -> Köszönöm!

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(single) count of attempted murder
(egy)rendbeli gyilkossági kísérlet


Explanation:
Lásd jogi szótárak:

attempted murder - > gyilkossági kísérlet
a count meg rendbelit jelent
Itt a single count -> egyrendbeli

http://www.rtlklub.hu/hirek/kulfold/cikk/199117

...miután bűnösnek találták két rendbeli gyilkosság, egy rendbeli gyilkossági kísérlet, valamint három rendbeli nemi erőszak vádjában.

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 289

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
(egy) rendbeli emberölési kísérlet


Explanation:
Ha jogi szövegről van szó, akkor az emberölés a megoldás.

Jogi kategóriaként ez a helyes, ezt használja a Btk. is:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97800004.TV
166. §

http://pteajk.uw.hu/PTE/szemeszter9/zarovizsga_bunti/zaroviz...
10 B. tétel

Ha nem jogi szöveg, vagy laikusoknak szól, akkor esetleg helyes lehet a gyilkosság is.

Tibor Benda, dr.
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
6 hrs
  -> Köszönöm.

agree  ValtBt
9 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Péter Tófalvi
13 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Attila Kosik
18 hrs
  -> Köszönöm.

agree  juvera
2 days 20 hrs
  -> Köszönöm.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search