Binding Over Order

Hungarian translation: bírósági rendreutasítás

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:binding over order
Hungarian translation:bírósági rendreutasítás
Entered by: Ildiko Santana

10:18 Jun 7, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Criminal law
English term or phrase: Binding Over Order
A promise to the court to do something, usually to keep the peace, i.e. not commit any offence.
jmunro
bírósági rendreutasítás
Explanation:
A bind-over order vagy binding over order nem büntetés, csak megelőző szankció, amely 3 évre terjedhet. Angolszász jogrendben használt fogalom, magyarul csak közelítőleg értelmezhető, bár a szótárban szerepel, így:
to bind over (ige) (UK) = rendreutasítani, kötelezni
"he was bound over (to keep the peace vagy to be of good behaviour) for six months" = "rendreutasították, hogy hat hónapig őrizze meg a rendet illetve viselkedjen jól"
bind-over order (főnév) = bírósági rendreutasítás, kötelezés
order, court order = határozat, bírósági határozat
Forrás: P.H. Collins Dictionary of Law - Angol-magyar jogi értelmező szótár, 36.o.

"A Parlament által gyakorolt fegyelmi jog a mentelmi jognak csak akkor lehet komoly alternatívája, ha a fegyelmi büntetések túlmutatnak az elnök rendreutasítási jogkörén. E vonatkozásban a legmesszebbre mutató hagyományokat Anglia alakította ki, hiszen az angol Parlament valóságos bírói hatalmat gyakorol képviselői felett a képviselői nyilatkozatok tekintetében. Ez az általa kiszabható szankciókban is megmutatkozik, hiszen a XX. század elején a Parlament tagjait nyilatkozatukért akár megrovással, fogsággal vagy kiutasítással is büntethette a Parlament."
http://www.jak.ppke.hu/tanszek/doktori/letolt/pp.pdf

"Crown Court Binding Over
There are four ways that a Crown Court may exercise the power:
- Bind over to come up for judgment when called (Archbold 5-118).
- Bind over a parent/guardian of a convicted youth to take proper care and exercise proper control (Archbold 5-932).
- Any person who or whose case is before the court may be bound over to be of good behaviour (Archbold 5-121a).
- Any court making a Conditional Discharge Order a person who consents may give security for the good behaviour of the offender (Archbold 5-113)."
http://www.cps.gov.uk/legal/a_to_c/binding_over_orders/

"Binding Over : A bind-over order is not a form of punishment but a preventive measure whereby the court requires a person to enter into a recognizance , with or without sureties, in a fixed sum, to be of good behaviour or to keep the peace for a period not exceeding 3 years."
http://www.hkclic.org/en/topics/policeAndCrime/criminal_liab...

"bind over: to place (a person) under a legal obligation, such as one to keep the peace"
http://www.thefreedictionary.com/bind over

--------------------------------------------------
Note added at 13 days (2011-06-21 06:20:48 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Közkívánatra a fent említett szótár pontos megjelölése:
Angol-magyar jogi értelmező szótár. Magyar-angol szószedettel.
A mű eredeti címe: P. H. Collin: Dictionary of Law. Second edition 1993
Peter Collin Publishing Ltd.
8 Causeway, Teddington, Middlesex, TW110HE
English text © P. H. Collin 1993 English-Hungarian text © P. H. Collin Publishing Ltd. & Panem Kft és Grafo Kft. 1996
ISBN 963 545 075 3
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2bírósági megrovás / kötelezés
Katalin Szilárd
5 -2bírósági rendreutasítás
Ildiko Santana
3bírói kötelezvény
Gusztáv Jánvári


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
binding over order
bírói kötelezvény


Explanation:
A bind over az óvadékkal hozható kapcsolatba, de ha itt a bíróságNAK tesznek ígéretet, és az ígérettevő adja ki ezt az ordert, akkor nem merném se óvadéknak, se bírói rendelkezésnek vagy felszólításnak nevezni, mert akkor ez annak az önkéntes kötelezettségvállalása, aki ígéretet tesz.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
binding over order
bírósági megrovás / kötelezés


Explanation:
A bind-over oder és a binding over order dettó ugyanaz.

A jogi szótár írja:

bind-over order fn (bírósági) megrovás/kötelezés



--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2011-06-07 10:45:26 GMT)
--------------------------------------------------

A példamondat lemaradt:

the applicant sought judicial review to quash the bind-over order -> a folyamodó kérte a bíróságot, hogy a megrovást semmisítsék meg

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 289

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: A megrovás önmagában nem elég, az "caution" lenne. A lényege a kötelezés, hogy a megrovás mellett kötelezik az illetőt valamilyen kikötés betartására. Ez lehet pozitív: meg kell csinálnia valamit, vagy negatív: nem szabad valamit megtennie.
4 days
  -> Köszönöm!

agree  Eva Blanar: szerintem is csak a kötelezés (még nem is biztos, hogy megróják, csak kimondják, hogy ezt meg kell tennie)
20 days
  -> Köszönöm!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
binding over order
bírósági rendreutasítás


Explanation:
A bind-over order vagy binding over order nem büntetés, csak megelőző szankció, amely 3 évre terjedhet. Angolszász jogrendben használt fogalom, magyarul csak közelítőleg értelmezhető, bár a szótárban szerepel, így:
to bind over (ige) (UK) = rendreutasítani, kötelezni
"he was bound over (to keep the peace vagy to be of good behaviour) for six months" = "rendreutasították, hogy hat hónapig őrizze meg a rendet illetve viselkedjen jól"
bind-over order (főnév) = bírósági rendreutasítás, kötelezés
order, court order = határozat, bírósági határozat
Forrás: P.H. Collins Dictionary of Law - Angol-magyar jogi értelmező szótár, 36.o.

"A Parlament által gyakorolt fegyelmi jog a mentelmi jognak csak akkor lehet komoly alternatívája, ha a fegyelmi büntetések túlmutatnak az elnök rendreutasítási jogkörén. E vonatkozásban a legmesszebbre mutató hagyományokat Anglia alakította ki, hiszen az angol Parlament valóságos bírói hatalmat gyakorol képviselői felett a képviselői nyilatkozatok tekintetében. Ez az általa kiszabható szankciókban is megmutatkozik, hiszen a XX. század elején a Parlament tagjait nyilatkozatukért akár megrovással, fogsággal vagy kiutasítással is büntethette a Parlament."
http://www.jak.ppke.hu/tanszek/doktori/letolt/pp.pdf

"Crown Court Binding Over
There are four ways that a Crown Court may exercise the power:
- Bind over to come up for judgment when called (Archbold 5-118).
- Bind over a parent/guardian of a convicted youth to take proper care and exercise proper control (Archbold 5-932).
- Any person who or whose case is before the court may be bound over to be of good behaviour (Archbold 5-121a).
- Any court making a Conditional Discharge Order a person who consents may give security for the good behaviour of the offender (Archbold 5-113)."
http://www.cps.gov.uk/legal/a_to_c/binding_over_orders/

"Binding Over : A bind-over order is not a form of punishment but a preventive measure whereby the court requires a person to enter into a recognizance , with or without sureties, in a fixed sum, to be of good behaviour or to keep the peace for a period not exceeding 3 years."
http://www.hkclic.org/en/topics/policeAndCrime/criminal_liab...

"bind over: to place (a person) under a legal obligation, such as one to keep the peace"
http://www.thefreedictionary.com/bind over

--------------------------------------------------
Note added at 13 days (2011-06-21 06:20:48 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Közkívánatra a fent említett szótár pontos megjelölése:
Angol-magyar jogi értelmező szótár. Magyar-angol szószedettel.
A mű eredeti címe: P. H. Collin: Dictionary of Law. Second edition 1993
Peter Collin Publishing Ltd.
8 Causeway, Teddington, Middlesex, TW110HE
English text © P. H. Collin 1993 English-Hungarian text © P. H. Collin Publishing Ltd. & Panem Kft és Grafo Kft. 1996
ISBN 963 545 075 3

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 229

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Szilárd: Mindegy melyik ért. szótárt használjuk, mert ugyanaz a kiadó. De a szótár egyértelműen leírja: bind over ige = kötelez, rendreutasít VISZONT bind-over order = bind-over order fn (bírósági) megrovás/kötelezés//http://www.box.net/shared/qi3t55xdeol3cpbiyrsg
4 days
  -> Korábbi üzeneteit, amelyekben nyilvánosan valótlan hivatkozások közlésével rágalmazott (bár állítólag a mobilja tette) emailben is megkaptam, így azokat továbbítottam illetékes helyre. Javaslom, ne bonyolódjon bele még jobban, senkinek nem használ vele.

disagree  Eva Blanar: a bíróság a hangoskodókat meg a rossz magaviseletű vádlottakat szokta rendreutasítani, nem? milyen ítélet lenne az, hogy "rendreutasítom"???
20 days
  -> Az első kérdésre a válaszom röviden: nem feltétlenül. A második szerintem nem következik mindabból, amit írtam és idéztem; őszintén szólva nem tudom milyen lenne...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search