summary offence

Hungarian translation: szabálysértés/kihágás

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:summary offence
Hungarian translation:szabálysértés/kihágás
Entered by: Katalin Szilárd

10:56 Jun 3, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Criminal law
English term or phrase: summary offence
Cases handled by a Magistrate's court:
-summary offence
jmunro
szabálysértés/kihágás
Explanation:
Lásd jogi értelmezési szótár: A magisztrátusi bíróság által (esküdtszék nélkül vagy azonnali eljárással) tárgyalható, kisebb súlyú bűncselekmények (pl. kihágás vagy szabálysértés.)

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2011-06-03 11:03:43 GMT)
--------------------------------------------------

Nem per jel hanem "vagy":

szabálysértés vagy kihágás
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3vétség
Ildiko Santana
5Lásd a magyarázatot
JANOS SAMU
5szabálysértés/kihágás
Katalin Szilárd
4sommás bűncselekmény
István Hirsch


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sommás bűncselekmény


Explanation:
Ugyanabban a jegyzetben.

István Hirsch
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
szabálysértés/kihágás


Explanation:
Lásd jogi értelmezési szótár: A magisztrátusi bíróság által (esküdtszék nélkül vagy azonnali eljárással) tárgyalható, kisebb súlyú bűncselekmények (pl. kihágás vagy szabálysértés.)

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2011-06-03 11:03:43 GMT)
--------------------------------------------------

Nem per jel hanem "vagy":

szabálysértés vagy kihágás


Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 289

1 day 15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Lásd a magyarázatot


Explanation:
szabadságvesztés büntetéssel nem büntethető, vagy szabadságelvonással járó intézkedéssel nem fenyegetett, gyorsított eljárással tárgyalható bűncselekmény

Az elnevezés hosszú, de pontos.

Az angol meghatározásban, amely A summary offence is a criminal act in some common law jurisdictions that can be proceeded with summarily, without the right to a jury trial and/or indictment (required for an indictable offence). a kiemelt rész a meghatározó.




    Reference: http://www.1000ev.hu/index.php?a=3¶m=10263
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Summary_offence
JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 200

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  István Hirsch: Attól tartok az eleje nem pontos: az általad idézett Wiki cikk is írja, hogy a summary offence-ért lehet kapni (maximum) 6 hónapot, vagy 5000$ pénzbüntetést, vagy mindkettőt.
5 hrs
  -> Félreértetted. Kanadánál mondja, hogy ha max. 6 hónap szabadságvesztésre vagy 5000 dollár bünteésre ítélehtő, akkor már nem tárgyalható gyorsított eljárással.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
vétség


Explanation:
Ismét nem lehet egyenlőségjelet tenni az angol és a magyar jogrendszer közé, de a bűncselekmények alapvető fajtái hasonlóak. A bűncselekmény lehet bűntett vagy vétség, a bűntett a súlyosabb. Minden olyan cselekmény, amely nem minősül bűntettnek, vétség.

Az Egyesült Királyságban:
Summary offences and the Crown Court:
http://www.cps.gov.uk/legal/s_to_u/summary_offences_and_the_...

"Which Summary Offences can be Tried in the Crown Court?
Under CJA 1988 s.40, few summary offences can be included on the indictment and tried in the Crown Court. They are listed in s40(3):

Common assault
Assaulting a prison custody officer
Assaulting a secure training centre custody officer
Taking a vehicle without authority
Driving while disqualified
Low value criminal damage (technically an either-way offence but normally tried by magistrates)

An indictment may only include such an offence if the charge is:
founded on the same facts or evidence as a count charging an indictable offence (i.e. an indictable-only or either-way offence);
or
part of a series of offences of the same or similar character as an indictable offence which is also charged; and
the facts or evidence relating to the summary offence were disclosed in the magistrates' committal papers or the prosecution papers served under schedule 3 of the Crime and Disorder Act 1998 (procedure where person sent for trial under section 51). See also Sending Indictable Cases to the Crown Court and Committal Proceedings, elsewhere in legal guidance."
http://www.cps.gov.uk/legal/s_to_u/summary_offences_and_the_...

Magyarországon:
"A bűncselekmény lehet bűntett vagy vétség: a bűntett a súlyosabb, olyan cselekmény, melyet szándékosan követtek el, és kétévi szabadságvesztésnél súlyosabb büntetés jár érte.
Minden olyan cselekmény, amely nem minősül bűntettnek, vétség (kétévi szabadságvesztéssel, vagy enyhébb büntetéssel jár). A szabálysértés a mindennapi élet kevésbé súlyos normáinak megszegését jelenti (például, ha nem a zebrán mész át). (...)
A Btk. 316. § (2) bekezdése alapján, aki a lopást szabálysértési értékhatár alatti elkövetési értékre, de bűnszövetségben, vagy közveszély színhelyén, vagy dolog elleni erőszakkal (pl. betöréssel), vagy üzletszerűen, vagy még több más módon követi el, vétségért (vagyis bűncselekményért) büntetendő .."
http://www.blathy.hu/tananyag/buncselekmeny.pdf

A hatályos BTK (Büntető Törvénykönyv) szerint:
"Bűntett és vétség
11. § (1) A bűncselekmény bűntett vagy vétség.
(2) Bűntett az a szándékosan elkövetett bűncselekmény, amelyre a törvény két évi szabadságvesztésnél súlyosabb büntetés kiszabását rendeli el. Minden más bűncselekmény vétség."
http://turaipolgarorseg.bplaced.net/docs/BTK.pdf

Az USA-ban:
"A summary offense is an offense that can be proceeded with summarily without a jury trial or indictment. It is a minor violation of law prosecutable without an indictment or full trial. In the U.S., there are certain minor or petty offenses that may be proceeded against summarily, and without a jury[18 USCS § 19]"
http://definitions.uslegal.com/s/summary-offense/

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2011-06-03 23:58:46 GMT)
--------------------------------------------------

Egy konkrét esetre vonatkoztatva mellékelem a magyar jogszabály vonatkozó részletét, a fent idézett angliai rendelkezés hazai megfelelőjét - driving while disqualified -
"Járművezetés ittas vagy bódult állapotban
188. § (1) Aki szeszes italtól befolyásolt állapotban vagy a vezetési képességre hátrányosan ható szer befolyása alatt vasúti vagy légi járművet, valamint gépi meghajtású vízi járművet vagy úszó munkagépet, avagy közúton gépi meghajtású járművet vezet, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő."
Ez is a BTK rendelkezése. Egyértelműen nem szabálysértésről, hanem vétségről van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2011-06-09 02:09:49 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

/Kérdezőnek: Nincs mit. Sajnálom, hogy ezúttal nem tudta hasznát venni sem a javaslatomnak, sem a hivatkozásoknak./

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 229
Notes to answerer
Asker: Koszonom valaszat.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera
17 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Iosif JUHASZ
1 day 1 hr
  -> Köszönöm!

agree  hollowman2
1 day 4 hrs
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search