petition for certiorari

Hungarian translation: hatályon kívül helyezés iránti kérelem

12:51 Oct 4, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Settlement Agreement
English term or phrase: petition for certiorari
"W. or its Affiliates shall not, and shall cause its Affiliates not to, file a petition for certiorari with respect to the Cobalt Action or participate in any remand or other further proceeding with respect to the Cobalt Action."
Sarah Agoston
Hungary
Hungarian translation:hatályon kívül helyezés iránti kérelem
Explanation:
Egészen pontosan ez a legfelsőbb bírósághoz benyújtott (bírósági felülvizsgálat keretében meghozott) hatályon kívül helyezés iránti kérelem.
Maga a writ of certiorari hatályon kívül helyezésről / semmissé nyilvánításról rendelkező végzés, amely felülírja egy alsóbb bíróság vagy közjogi szerv korábbi határozatát. Ennek meghozatala iránti kérelem a petition for (writ of) certiorari.

A petition that asks an appellate court to grant a writ of certiorari. This type of petition usually argues that a lower court has incorrectly decided an important question of law, and that the mistake should be fixed to prevent confusion in similar cases.
https://www.law.cornell.edu/wex/petition_for_certiorari

Petition for Writ of Certiorari. (informally called "Cert Petition.") A document which a losing party files with the Supreme Court asking the Supreme Court to review the decision of a lower court.
http://www.techlawjournal.com/glossary/legal/certiorari.htm

Újabb neve: quashing order
a court order invalidating a decision taken by a public authority. The term can also refer to an order made by a higher court invalidating a ruling made by a lower court.
https://www.translegal.com/legal-english-dictionary/quashing...

Az utóbbi hatás az angol jogban ismerhető fel és mutatható ki a legkönnyebben. A bírósági rendszer átalakítását megkezdő Supreme Court Act (1981) megváltoztatta a korábbi tortok elnevezését. A certiorari új neve quashing order, a prohibitioné prohibiting order, a mandamusé mandatory order lett.
http://mek.oszk.hu/16600/16634/16634.pdf
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ügy felülvizsgálatának elrendelése iránti kérelem fellebbviteli bírósághoz való felterjesztéshez
JANOS SAMU
5az ügy áttétele iránti kérelem/beadvány
Katalin Szilárd
5hatályon kívül helyezés iránti kérelem
Ildiko Santana


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hatályon kívül helyezés iránti kérelem


Explanation:
Egészen pontosan ez a legfelsőbb bírósághoz benyújtott (bírósági felülvizsgálat keretében meghozott) hatályon kívül helyezés iránti kérelem.
Maga a writ of certiorari hatályon kívül helyezésről / semmissé nyilvánításról rendelkező végzés, amely felülírja egy alsóbb bíróság vagy közjogi szerv korábbi határozatát. Ennek meghozatala iránti kérelem a petition for (writ of) certiorari.

A petition that asks an appellate court to grant a writ of certiorari. This type of petition usually argues that a lower court has incorrectly decided an important question of law, and that the mistake should be fixed to prevent confusion in similar cases.
https://www.law.cornell.edu/wex/petition_for_certiorari

Petition for Writ of Certiorari. (informally called "Cert Petition.") A document which a losing party files with the Supreme Court asking the Supreme Court to review the decision of a lower court.
http://www.techlawjournal.com/glossary/legal/certiorari.htm

Újabb neve: quashing order
a court order invalidating a decision taken by a public authority. The term can also refer to an order made by a higher court invalidating a ruling made by a lower court.
https://www.translegal.com/legal-english-dictionary/quashing...

Az utóbbi hatás az angol jogban ismerhető fel és mutatható ki a legkönnyebben. A bírósági rendszer átalakítását megkezdő Supreme Court Act (1981) megváltoztatta a korábbi tortok elnevezését. A certiorari új neve quashing order, a prohibitioné prohibiting order, a mandamusé mandatory order lett.
http://mek.oszk.hu/16600/16634/16634.pdf

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 154
Grading comment
köszönöm

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
az ügy áttétele iránti kérelem/beadvány


Explanation:
certiorari: Egy ügyet az alsóbb bíróságról a legfelsőbb bíróságra helyeznek át.

Ez nem pontos: http://epa.oszk.hu/02300/02334/00071/pdf/EPA02334_fundamentu...

Mert a felülvizsgálati beadvány angolul a judicial review.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-10-04 14:19:16 GMT)
--------------------------------------------------

Ha teljesen pontosan akarjuk írni, akkor

az ügy áttétele iránti kérelem/beadvány az ügy bírósági felülvizsgálatához

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2018-10-04 18:22:32 GMT)
--------------------------------------------------

Áttétel: ha egy ügyet más hatáskörű bíróság veszi át.
Így a legjobb:

az ügy áttétele iránti kérelemmel bírósági felülvizsgálért folyamodott


https://www.tankonyvtar.hu/en/tartalom/tamop425/2011_0001_52...

A kereset benyújtásakor fennálló értékre tekintettel a per a törvényszék hatáskörébe tartozna, de a kivételes szabály alkalmazásával elkerülhetővé válik az ügy áttétele; a helyi bíróság – a pertárgy értékében bekövetkezett változásra tekintettel – a saját hatáskörében folytathatja le az eljárást.

https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_52...

"Az USA Legfelső Bírósága csak konkrét ügyben jár el (case of controversy), amelyet már minden jogorvoslati eszköz felhasználásával végigvittek a felek a rendes bíróság előtti eljárásban (procedural due process), és csak akkor, ha az ügy súlya, jelentősége indokolja (writ of certiorari). "

https://www.sztnh.gov.hu/kiadv/ipsz/201402-pdf/01.pdf

A „certiorari” az angol mellett az amerikai jogorvoslati rendszernek is alapvető eleme. A Szövetségi Legfelsőbb Bíróság általi felülvizsgálat nem jog, hanem pusztán lehetőség a pereskedők számára. Amennyiben az egyik fél szeretné, hogy a per a Legfelsőbb Bíróság elé kerüljön, erre irányuló indítványt kell tennie az ún. „writ of certiorari” kiadása érdekében. Ezzel szemben ellenfele ellenvetéssel élhet. A Legfelsőbb Bíróság csak akkor adja ki a certiorarit, ha erre nézve speciális és jelentős okot talál. Ehhez az kell, hogy a Legfelsőbb Bíróság kilenc bírája közül legalább négy az indítvány elfogadása mellett
szavazzon. Ezt „rule of four”-nak nevezik.


Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 118

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ügy felülvizsgálatának elrendelése iránti kérelem fellebbviteli bírósághoz való felterjesztéshez


Explanation:
Certiorari = A writ of common law origin issued by a superior to an inferior court requiring the latter to produce a certified record of a particular case tried therein. The writ is issued in order that the court issuing the writ may inspect the proceedings and determine whether there have been any irregularities. Black's Law Dictionary, Centennial edition, p. 228
Tehát a szövegkörnyezetet értelmezve W. vagy annak leányvállalatai stb. nem kérelmezhetik a fellebbviteli bíróságot olyan határozat kiadására, amelyben az elrendelné, hogy az alsóbbrendű bíróság, amely a kobalt ügyet tárgyalta, vizsgálja felül a lefolytatott eljárását és adjon ki hiteles igazolást arról, amelynek alapján a fellebbviteli bíróság majd dönt, hogy egyáltalán újratárgyalja-e a kobalt ügyet. Ez a kitétel további pereskedés elkerülését célozza a kobalt üggyel kapcsolatban, amelyre vonatkozóan korábban már jogerős ítélet született.

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 119




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search