feature documentary

Hungarian translation: egész estés dokumentumfilm

08:30 Jun 18, 2017
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Screen Licensing Agreement
English term or phrase: feature documentary
"FCP has written, recorded and developed (and is the sole owner of) a feature documentary entitled "When We Sing" ("the film")."
Sarah Agoston
Hungary
Hungarian translation:egész estés dokumentumfilm
Explanation:
A feature film szótárakban játékfilmként szerepel. A való életben azonban magyarul a játékfilm megnevezést akkor szokták használni, ha a film egyik katergóriába sem sorolható: nem dokumentumfilm, nem akció, nem thriller, nem horror, nem vígjáték, nem családi stb. Ezért szokták odaírni, hogy játékfilm, mert meg van a hossza, hogy nem rövidfilm, de egyik fő kategóriába sem sorolható.

Pl. magyar játékfilm:

http://port.hu/adatlap/film/tv/parkolo-parkolo/movie-145899


A feature documentary-t egész estés dokumentumfilmnek hívják:

http://www.imdb.com/title/tt5636834/

Fine and Clear Productions - > FCP

Ez a dokumentumfilm 98 perc. A 40 percnél rövidebb filmek a rövidfilmek. Az ennél hosszabb filmek a feature length films -> egész estés filmek.

http://hu.euronews.com/2015/02/20/oscar-a-legjobb-egesz-este...

Oscar: a legjobb egész estés dokumentumfilm kategória jelöltjei

http://hvg.hu/tudomany/20110414_documentary

Tech: Több ezer, egész estés dokumentumfilm ingyen

http://www.life.hu/drlife/20141120-kolonics-gyorgy-kenusrol-...

Egész estés dokumentumfilm készült a hat évvel ezelőtt tragikus körülmények között, edzés közben, valószínűleg szívmegállás miatt elhunyt kenus legendáról, Kolonics Györgyről.

https://www.kaff.hu/filmek/kojot-es-a-sapadtarcu

Gauder Áron rendező és forgatókönyvíró, számtalan díjat nyert, köztük az Annecy animációs fesztivál Cristal Awardját a "Nyócker!" című egész estés animációs filmjéért.

Aron Gauder, director and scriptwriter, has won numerous awards including the Cristal Award of Annecy International Animated Film Festival with his feature length animated film,
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2egész estés dokumentumfilm
Katalin Szilárd
5 -1dokumentum-játékfilm
Katalin Horváth McClure
5 -1az itt/most bemutatásra kerülő dokumentumfilm
JANOS SAMU
Summary of reference entries provided
Ha már...
hollowman2

Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
az itt/most bemutatásra kerülő dokumentumfilm


Explanation:
Itt a feature csupán azt jelzi, hogy ez a most vagy itt bemutatásra kerülő dokumentumfilm. Filmeknél, még sokszor a DVD-ken is, megfigyelhető, hogy a reklámok vagy a jövőben bemutatásra kerülő filmek előzetese után megjelenik: "our feature presentation", ami azt jelenti, hogy most jön az a film, amit tulajdonképpen megnézni akartak. Ebben az esetben is erről van szó.

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Nem, János, a "feature" az a dokumentumfilmek egyik típusa. Lásd: https://www.google.com/#q=feature definition
2 hrs
  -> Elfogadom, hogy a megadott mondatban nem a most bemutatandó filmről van szó. Figyelmen kívül hagytam a határozatlan névelőt.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
dokumentum-játékfilm


Explanation:
A "feature" a dokumentumfilmek egyik fajtája, azt jelenti, hogy egy adott témára összpontosító, azzal kapcsolatos üzenettel rendelkező, teljes mozifilm hosszúságú dokumentumfilm.
A "feature" definíciója
"...
2.
- a newspaper or magazine article or a broadcast program devoted to the treatment of a particular topic, typically at length.
"a feature on Detroit's downtown fishery"
synonyms: article, piece, item, report, story, column, review, commentary, write-up
"she writes features at the newspaper"
- a full-length film intended as the main item in a movie theater program.
noun: feature film; plural noun: feature films

synonyms: movie, film; More"

https://www.google.com/#q=feature definition

Itt konkrétan erről a filmről van szó:
http://fineandclearproductions.com/whenwesing/
Elkezdtem keresgélni, de sajnos elsőre nem találtam egy-az-egyben megfeleltethető angol-magyar szöveget.

A "feature film" Wikipedia cikke azonban megvan magyarul, és aszerint a "feature film" = "játékfilm" a megfeleltetés.
https://en.wikipedia.org/wiki/Feature_film
https://hu.wikipedia.org/wiki/Játékfilm

Tovább keresve a következő dokumentumfilm-fajtákat találtam a színház és filmintézet szakképzési programjában: szociológiai, polit. dokfilmsorozat, dokumentum-játékfilm, szituációs, kreatív dokfilm, dokfilm archív anyagokból, rövid dokfilm, áldokfilm, dukugroteszk, tudom.-ismeretterjesztő és ökológiai dokfilm
Itt olvasható:
http://szfi.hu/kepzes/23/dokumentumfilm-keszito

Ezek alapján gondolom, hogy a "feature documentary"megfelelője a "dokumentum-játékfilm", és ennek tartalmi jelentése is ráillik az adott filmre, mert valós történeten alapul, de forgatókönyv alapján készült, rendező által irányított jelenetekből áll.

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 67

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: Függetlenül az általad megadott elnevezésektől esetünkben a "játékfilm hosszúságú dokumentumfilm" a megfelelő kifejezés.
20 mins
  -> A hosszúsággal kapcsolatban nézd meg Szilárd Kati javaslatát.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
egész estés dokumentumfilm


Explanation:
A feature film szótárakban játékfilmként szerepel. A való életben azonban magyarul a játékfilm megnevezést akkor szokták használni, ha a film egyik katergóriába sem sorolható: nem dokumentumfilm, nem akció, nem thriller, nem horror, nem vígjáték, nem családi stb. Ezért szokták odaírni, hogy játékfilm, mert meg van a hossza, hogy nem rövidfilm, de egyik fő kategóriába sem sorolható.

Pl. magyar játékfilm:

http://port.hu/adatlap/film/tv/parkolo-parkolo/movie-145899


A feature documentary-t egész estés dokumentumfilmnek hívják:

http://www.imdb.com/title/tt5636834/

Fine and Clear Productions - > FCP

Ez a dokumentumfilm 98 perc. A 40 percnél rövidebb filmek a rövidfilmek. Az ennél hosszabb filmek a feature length films -> egész estés filmek.

http://hu.euronews.com/2015/02/20/oscar-a-legjobb-egesz-este...

Oscar: a legjobb egész estés dokumentumfilm kategória jelöltjei

http://hvg.hu/tudomany/20110414_documentary

Tech: Több ezer, egész estés dokumentumfilm ingyen

http://www.life.hu/drlife/20141120-kolonics-gyorgy-kenusrol-...

Egész estés dokumentumfilm készült a hat évvel ezelőtt tragikus körülmények között, edzés közben, valószínűleg szívmegállás miatt elhunyt kenus legendáról, Kolonics Györgyről.

https://www.kaff.hu/filmek/kojot-es-a-sapadtarcu

Gauder Áron rendező és forgatókönyvíró, számtalan díjat nyert, köztük az Annecy animációs fesztivál Cristal Awardját a "Nyócker!" című egész estés animációs filmjéért.

Aron Gauder, director and scriptwriter, has won numerous awards including the Cristal Award of Annecy International Animated Film Festival with his feature length animated film,

Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 118
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Az egész estés dokumentumfilm lesz a jó megoldás. Azzal, hogy a játékfilmet sehová nem lehet besorolni, nem értek egyet. Szerintem a játékfilm egy gyűjtőnév, abban különbözik a tiszta dok. filmtől, hogy forgatókönyve van ("has written"), és megrendezett.
13 mins
  -> Köszönöm! A játékfilmet tényleg elsősorban akkor használják, ha nem lehet kategóriába sorolni. Pl. port.hu oldal. Ez így alakult ki az évtizedek során. Ez a film nem megrendezett: "..shows Cuskelly at work teaching,musicians.." és mindenki saját maga.

agree  hollowman2
41 mins
  -> Köszönöm!

disagree  JANOS SAMU: Egy filmet nem csak este lehet vetíteni, ezért az elnevezés félrevezető.
1 hr
  -> Ennek ez a hivatalos neve: http://magyarfilmakademia.hu/ "magyar egész estés film 1989 óta.." http://mnf.hu/hu/palyazatok "Az egész estés filmek forgatókönyvének...". https://tinyurl.com/ycxlsvhz: "Food markets című filmje az egész estés filmek "

agree  Gabriella Vento: Ezt használnám én is, mint általánosan használt elnevezést (habár tényleg nem túl szerencsés)
6 hrs
  -> Köszönöm!




Reference comments


21 hrs
Reference: Ha már...

Reference information:
http://www.proz.com/kudoz/2403571

hollowman2
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 7




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search