subscriber share

Hungarian translation: részvényjegyző által jegyzett részvény

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:subscriber share
Hungarian translation:részvényjegyző által jegyzett részvény
Entered by: Potke

07:04 Sep 17, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Contracts
English term or phrase: subscriber share
Egy társaság Módosító Okiratában szereplő kifejezés. Az okirat a tulajdonosi szerkezet átalakulásáról szól.
Potke
Hungary
részvényjegyző által jegyzett részvény
Explanation:
Egy társaság alapításakor az alapító okiratban (article of association) az alapítók kötelezettséget vállalnak bizonyos számú (vagy az összes) részvény (share) megvásárlására a részvénykönyvbe történt bejegyzést követően. Ekkor részvényjegyzőkké (subscribers) válnak. A jelen szövegkörnyezet az alapító okirat módosítása (article of amendments), melyben az alapításkori részvényjegyzők rögzítik, hogy lemondanak az alapítói részvényekre (founder's share) vonatkozó minden jogukról (surrender all rights to the subscriber shares).

Share subscription
Purchase of the shares of a firm by an entity (subscriber) who becomes a shareholder upon its inclusion in the shareholders register.

Subscriber (jelen esetben ez a részvényjegyző)
Party that signs a memorandum of association (alapító okirat) of a new firm and pledges to buy the number of shares written against its name.
http://www.businessdictionary.com/definition/subscriber.html

"Amennyiben a Közgyűlés határozata másként nem rendelkezik, a részvényjegyző által jegyzett részvény ellenértéke akkor számít a Társaság javára befizetettnek, ha a kibocsátási érték teljes összegét jóváírták a Társaságnak Magyarországon bejegyzett banknál vezetett számláján."
http://www.magyartelekom.hu/static/sw/download/Alapszabaly_2...
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4részvényjegyző által jegyzett részvény
Ildiko Santana
4részvényes
Attila Bielik


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
részvényes


Explanation:
subscriber to shares = részvényjegyző
subscribe shares = részvényt jegyez

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2010-09-17 07:13:45 GMT)
--------------------------------------------------

A teljes mondat ismeretében talán segítség lehet ez.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2010-09-17 07:15:20 GMT)
--------------------------------------------------

persze a részvényes az shareholder.....

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2010-09-17 07:16:04 GMT)
--------------------------------------------------

legyen részvényt jegyző....

Attila Bielik
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi: előjegyzett részvény
33 mins

disagree  Zsuzsanna Lőrincz: Ez a 'subscriber' fordítása
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
részvényjegyző által jegyzett részvény


Explanation:
Egy társaság alapításakor az alapító okiratban (article of association) az alapítók kötelezettséget vállalnak bizonyos számú (vagy az összes) részvény (share) megvásárlására a részvénykönyvbe történt bejegyzést követően. Ekkor részvényjegyzőkké (subscribers) válnak. A jelen szövegkörnyezet az alapító okirat módosítása (article of amendments), melyben az alapításkori részvényjegyzők rögzítik, hogy lemondanak az alapítói részvényekre (founder's share) vonatkozó minden jogukról (surrender all rights to the subscriber shares).

Share subscription
Purchase of the shares of a firm by an entity (subscriber) who becomes a shareholder upon its inclusion in the shareholders register.

Subscriber (jelen esetben ez a részvényjegyző)
Party that signs a memorandum of association (alapító okirat) of a new firm and pledges to buy the number of shares written against its name.
http://www.businessdictionary.com/definition/subscriber.html

"Amennyiben a Közgyűlés határozata másként nem rendelkezik, a részvényjegyző által jegyzett részvény ellenértéke akkor számít a Társaság javára befizetettnek, ha a kibocsátási érték teljes összegét jóváírták a Társaságnak Magyarországon bejegyzett banknál vezetett számláján."
http://www.magyartelekom.hu/static/sw/download/Alapszabaly_2...


    Reference: http://www.cegalapitas.net/infok.html
    Reference: http://cegvezetes.cegnet.hu/2003/5/reszvenyatruhazas
Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 154

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zsuzsanna Lőrincz: The 'subscriber shares' are the shares which the subscribers indicate, in the memorandum of association, that they agree to take.
58 mins
  -> Köszönöm

agree  József Lázár
5 hrs
  -> Köszönöm

agree  Klára Kalamár
9 hrs
  -> Köszönöm

agree  Iosif JUHASZ
3 days 10 hrs
  -> Köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search