impact analysis

Hungarian translation: hatáselemzés

12:31 Nov 11, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Science - IT (Information Technology) / software leírás
English term or phrase: impact analysis
- Planning, Resource management, Task allocation
- Business Requirement extraction and analysis using eRoom
- Design and Construction of Business Requirements for Release 2.0
- Impact Analysis using REVINE, Design and Construction of System - ebben a leírásban szerepel és most hirtelen nem tudnám a sok közül, hogy ez pontosan mit jelent köszönet előre is
Julia Hegyi
Hungarian translation:hatáselemzés
Explanation:
Hatáselemzés - Impact Analysis
A kritikus üzleti folyamatok és a megszakadásuk által vagy egy javasolt változás által a szervezetnek
okozott potenciális kár vagy veszteség azonosítása. Az üzleti hatáselemzés azonosítja a
kár vagy veszteség formáját; hogyan fog a kár vagy veszteség mértéke valószínűsíthetően növekedni
az időben egy incidenst követően, a minimális személyzet, felszerelés és szolgáltatások,
amelyek ahhoz szükségesek, hogy az üzleti folyamatok továbbműködhessenek egy elfogadható
minimális szinten, és az az idő, amelyen belül helyre kell állítani őket. Azt az időt is megállapítják,
amelyen belül az üzleti folyamatok teljes helyreállítást el kell érni.
http://www.itsmf.hu/download/ITIL6.pdf
Selected response from:

Judit Darnyik
Hungary
Grading comment
akkor még egyszer is köszönöm a részletes magyarázatot
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +9hatáselemzés
anyone
4 +5hatáselemzés
Judit Darnyik
4hatáselemzés, hatásvizsgálat
Lavander


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
hatáselemzés


Explanation:
Hatáselemzés - Impact Analysis
A kritikus üzleti folyamatok és a megszakadásuk által vagy egy javasolt változás által a szervezetnek
okozott potenciális kár vagy veszteség azonosítása. Az üzleti hatáselemzés azonosítja a
kár vagy veszteség formáját; hogyan fog a kár vagy veszteség mértéke valószínűsíthetően növekedni
az időben egy incidenst követően, a minimális személyzet, felszerelés és szolgáltatások,
amelyek ahhoz szükségesek, hogy az üzleti folyamatok továbbműködhessenek egy elfogadható
minimális szinten, és az az idő, amelyen belül helyre kell állítani őket. Azt az időt is megállapítják,
amelyen belül az üzleti folyamatok teljes helyreállítást el kell érni.
http://www.itsmf.hu/download/ITIL6.pdf

Judit Darnyik
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 11
Grading comment
akkor még egyszer is köszönöm a részletes magyarázatot
Notes to answerer
Asker: szupergyorsak vagytok, nagyon köszönöm


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Szereny velemenyem szerint itt nem ervenyes a "ketszer ad, ki gyorsan ad". 60 masodperc alatt bepotyogni egy szot nem nagy dolog, de idot es szellemi energiat aldozni masok segitesere profi magyarazattal es hivatkozasokkal nagyra ertekelendo. Kudoz Neked!
3 hrs
  -> Köszönöm :-)

agree  Istvan Nagy: agree with ildiko
3 hrs
  -> Köszönöm :-)

agree  Erzsébet Czopyk: Időt es szellemi energiát áldozni mások segítésére profi magyarázattal és hivatkozásokkal nagyra értékelendő. Kudoz Neked, de tényleg!
4 hrs
  -> Köszönöm.

agree  anyone: :)
4 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Katalin Horváth McClure
7 hrs
  -> Köszönöm.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hatáselemzés, hatásvizsgálat


Explanation:
esetleg hatásanalízis

Lavander
Hungary
Native speaker of: Hungarian

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +9
hatáselemzés


Explanation:
így ismerem

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-11-11 17:05:01 GMT)
--------------------------------------------------

Az átvilágítás során a sebezhetõségek késõbbi értékeléséhez szükséges, hogy elvégezzük az üzleti hatáselemzést, melynek során az üzleti folyamatokból kiindulva meghatározzuk az elsõdleges vagyonelemek, az informatikai rendszerek – szerverrendszerek, munkaállomások, hálózati rendszerek – védelmi követelményeit a bizalmasság, az integritás és a rendelkezésre állás vonatkozásában.
http://www.standard-team.hu/iso-iec-iii.html

Az üzleti hatáselemzés célja meghatározni az üzletmenet szempontjából kritikusnak tekinthető folyamatokat és azok kapcsolatait.
http://www.logsystems.hu/index.php?menuid=20&subid=21#KOCKAZ...

Folyamatában:
http://www.info-media.hu/hirek/informatika/penzintezeti info...


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-11-11 17:11:17 GMT)
--------------------------------------------------

A BIA, vagyis az Üzleti hatáselemzés feladata, hogy felmérje, hogy az egyes üzleti folyamatok milyen mértékben függnek az informatikai rendszer egyes szolgáltatásaitól, mekkora idejű kiesés az amit még e folyamatok helyreállíthatatlan, elviselhetetlen hatások nélkül képesek tolerálni.
http://www.biztostu.hu/mod/resource/view.php?id=76

Informatikai aspektus:
A hatáselemzés segítségével meghatározható, hogy mely szolgáltatásokat érintik a lassulások vagy a kiesések, így lehetővé válik a támogatási tevékenységek prioritási sorrendjének hatékonyabb felállítása.
http://www-142.ibm.com/software/products/hu/hu/tivolicomposi...


anyone
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: csodás, köszönöm :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  fellner
1 min

agree  Judit Darnyik: Kellett nekem referenciát keresgélni! ;-)
4 mins

agree  Steve Butila
43 mins

agree  Péter Tófalvi: "Fürge ujjak" :-)
1 hr

agree  Istvan Nagy
3 hrs

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs

agree  Erzsébet Czopyk
4 hrs

agree  Renata Forgacs
4 hrs

agree  Tradeuro Language Services
1 day 54 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search