redemption fee

Hungarian translation: visszavásárlási díj

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:redemption fee
Hungarian translation:visszavásárlási díj

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
15:39 Oct 21, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities
Additional field(s): Accounting, Finance (general)
English term or phrase: redemption fee
Definition from Rafferty Capital Markets, LLC:
A sales charge or commission paid when an individual sells an investment, such as a mutual fund or an annuity. Intended to discourage withdrawals.

Example sentence(s):
  • Unlike a back-end load, which profits the fund company, redemption fees go back into the fund itself and thus do not represent a net cost to shareholders. MiMi.hu
  • In order to process a short-term redemption fee, shares of mutual funds that carry such a fee must be tracked, or aged, beginning at the time of purchase. Then, at the time of sale, shares must be examined to determine if they are subject to a redemption fee. Variable Annuity Life Insurance Company
  • A redemption fee is another type of fee that some funds charge their shareholders when the shareholders redeem their shares. Although a redemption fee is deducted from redemption proceeds just like a deferred sales load, it is not considered to be a sales load. US Securities and Exchange Commission
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

visszavásárlási díj
Definition:
Néhány menedzser ezt a fajta díjat is megköveteli (szolgáltatási díjként is ismert) akkor, ha a befektető bizonyos időn belül veszi ki a pénzét az alapból. Célja, hogy ösztönözze a hosszabb távú befektetés eszközlését az alapba és részben vagy egészben kompenzálja az alapkezelő veszteségeit akkor, ha a befektető idő előtt venné ki pénzét.
Selected response from:

Attila Magyar
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +3visszavásárlási díj
Attila Magyar
5visszaváltási jutalék
anyone


  

Translations offered


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
visszavásárlási díj


Definition from Naszvadi Sára - study:
Néhány menedzser ezt a fajta díjat is megköveteli (szolgáltatási díjként is ismert) akkor, ha a befektető bizonyos időn belül veszi ki a pénzét az alapból. Célja, hogy ösztönözze a hosszabb távú befektetés eszközlését az alapba és részben vagy egészben kompenzálja az alapkezelő veszteségeit akkor, ha a befektető idő előtt venné ki pénzét.

Example sentence(s):
  • A visszavásárlási díjat a Forgalmazó az alábbiak szerint számítja fel: * Amennyiben a befektetési jegyek a vásárlástól számítva 3 munkanapon belül kerülnek visszaváltásra a díj mértéke a befektetési jegyek nettó eszközértékének 0,5%-a, de minimum 100,-Ft. * Amennyiben a befektetési jegyek a vásárlástól számítva 3 munkanapon túl kerülnek visszaváltásra, úgy visszavásárlási díj nem kerül felszámításra. - Reálszisztéma - Bróker  
  • Az akció ideje alatt megkötött PostaHaszonŐr szerződésekre a Posta Biztosító elégedettségi garanciát ad, amelynek értelmében a szerződés bármikor visszavásárolható, az Ügyfél a visszavásárlási díj levonása nélkül hozzáférhet a pénzéhez. - Posta Biztosító  
Attila Magyar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  manna_palics
13 hrs
  -> Köszönöm!

Yes  Dóra Ferencz
2 days 22 hrs
  -> Köszönöm!

Yes  Adrien Keszthelyi
2 days 23 hrs
  -> Köszönöm!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
visszaváltási jutalék


Definition from ProfitLine fogalomtár:
Visszaváltási jutalék terheli a befektetőt, ha befektetési jegyeit visszaváltja, azaz pénzzé teszi befektetését. Az eladási jutalékhoz hasonlóan százalékos formában, fix pénzösszegben vagy a kettő kombinációjaként is meghatározható.

Example sentence(s):
  • A Forgalmazók a Befektetési jegyek folyamatos forgalmazása során a Befektetők felé a megvásárlásra kerülő Befektetési jegyek száma és az aktuális árfolyam alapján számított értékre vetített eladási jutalékot, a Befektetési jegyek visszaváltásakor visszaváltási jutalékot számíthatnak fel. A Forgalmazók a Befektetési jegyek visszaváltásakor bizonyos esetekben a visszaváltási jutalék mellett büntető jutalékot számítanak fel. - Generali Alapkezelő  
  • Több részletben történő visszaváltás esetén a büntető jutalék felszámítása az összevont tranzakciós érték alapján történik. Az egyes rész-visszaváltások esetében felszámított visszaváltási jutalékot a Forgalmazók a büntető jutalék értékébe beszámítják. - Raiffeisen befektetési termékek  
anyone
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search