pension accrual

Hungarian translation: nyugdíjnövekmény

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pension accrual
Hungarian translation:nyugdíjnövekmény
Entered by: Péter Tófalvi

22:08 Dec 23, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Insurance
English term or phrase: pension accrual
Íme egy részletes referencia:
https://www.veritas.fi/en/pension-benefits/pension-accrual

Egyelőre csak ez az ötletem van:
nyugdíj kiszámítására szolgáló alap növekedése

EU-s anyagokban csak a „pension accrual rate” kifejezést találom. ennek fordítása: nyugdíjfelhalmozási ráta.
Péter Tófalvi
Hungary
nyugdíjnövekmény
Explanation:
Vagyis a régi és az új nyugdíjösszeg közötti különbözet, vagy a korábbi és jelenlegi összes nyugdíjkifizetés különbsége, a nyugdíjasok számától és a nyugdíjak megoszlásától függően.
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
Ez elfogadható, annyi kiegészítéssel, hogy %-os értékek esetén nyugdíjjárulék.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nyugdíjnövekmény
Eva Blanar
4 -1Nyugdíj(szolgáltatás) növekedési rátája
Tímea Torzsás


Discussion entries: 10





  

Answers


13 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Nyugdíj(szolgáltatás) növekedési rátája


Explanation:
A 52012DC0037 számú bizottsági jelentésben is így szerepel, igaz a forrás szöveg ott pension accrual rate, mint ahogy a többi forrásszövegben is. A példamondat a http://eur-lex.europa.eu/legal-content/en-hu/TXT/?uri=CELEX:... szövegből származik.

Example sentence(s):
  • The reform also substantially affected pension entitlements by means of a reduction in end-of-career salaries, a higher retirement age and reduction of the pension accrual rate.
  • A reform szintén jelentősen érintette a nyugdíjjogosultságokat azáltal, hogy csökkentette a pályafutás végéig elérhető fizetéseket, megemelte a nyugdíjkorhatárt és csökkentette a nyugdíjak növekedési rátáját.

    Reference: http://https://juremy.com/search?src=eng&dst=hun&q=pension%2...
Tímea Torzsás
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Ez az accrual rate megfelelője, ahogyan Te is láttad. Péter szövegében (legalábbis a kevés, közvetett infó alapján) nem erről van szó, hanem egy levonási tételről. A "nyugdíjszolgáltatás" szó meg igazából mást jelent: egy szolgáltatás nem növekszik.
56 mins
  -> OK, köszi, akkor viszont a mínusz az Eur-Lexnek megy. Szerintem egyébként így, ha az accrual főnév, lehetne a fordítás nyugdíjelszámolás is. https://juremy.com/search?src=eng&dst=hun&q=accrual

18 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nyugdíjnövekmény


Explanation:
Vagyis a régi és az új nyugdíjösszeg közötti különbözet, vagy a korábbi és jelenlegi összes nyugdíjkifizetés különbsége, a nyugdíjasok számától és a nyugdíjak megoszlásától függően.

Eva Blanar
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Köszönöm!
Ez elfogadható, annyi kiegészítéssel, hogy %-os értékek esetén nyugdíjjárulék.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search