provisional reimbursement

Hungarian translation: előzetes megtérítés

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:provisional reimbursement
Hungarian translation:előzetes megtérítés
Entered by: Ildiko Santana

20:13 Mar 2, 2014
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
English term or phrase: provisional reimbursement
Egy káriratban szerepel a következő mondat:


Please find hereby our demand for provisional reimbursement concerning the settlement of the claim nr......

Szó szerint "ideiglenes visszatérítésnek" fordítanám, de elég gyanús számomra, hogy itt más a jelentése.
Köszönöm a segítséget!
kajgyo
előzetes megtérítés
Explanation:
Szerintem a provisional itt nem ideiglenes, hanem előzetes, a reimbursement pedig megtérítés, nem visszatérítés. Hasonló példa: provisional payment: előzetes kifizetés

Az egész:
our demand for provisional reimbursement concerning the settlement of the claim
a követelés (claim) teljesítésére (settlement) vonatkozó (concerning) előzetes (provisional) megtérítés (reimbursement) iránti (for) követelésünk (our demand)
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2előzetes megtérítés
Ildiko Santana
5előzetes költségtérítés
JANOS SAMU
4előlegfizetés
János Dér
4előzetes kifizetés
Eva Blanar
4kárelőleg
Andras Mohay (X)


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
előzetes költségtérítés


Explanation:
Itt arról van szó, hogy a peres ügyben még nincs végleges határozat, de már tudják, hogy költségtérítés lesz a vége. De a benyújtott költségeket a könyvvizsgálóknak ellenőrizni kell és a végleges határozatnak megfelelően összesíteni. Viszont az akinek a pénz jár már kérheti az előzetesen kalkulált összeg kfizetését vagy részletekben, vagy teljes egészésben azzal az írásbeli megállapodással, hogy a könyvvizsgálók által ellenőrzött végkielégítés után a maradékot megkapják és ha netán túlfizetés történt, a megállapított és ellenőrzött végösszegen felüli összeget a cég vagy egyén visszafizeti.
"The provisional rates set forth in this Rate Agreement are applicable to the Services performed by the CONTRACTOR under Contract No. 2006-965, pending final determination of such rates for CONTRACTOR by a cognizant Federal agency, subject to approval by BART."


    Reference: http://www.actransit.org/wp-content/uploads/purchasing/Exhib...
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Nagyon köszönöm a segítséget!


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
előzetes megtérítés


Explanation:
Szerintem a provisional itt nem ideiglenes, hanem előzetes, a reimbursement pedig megtérítés, nem visszatérítés. Hasonló példa: provisional payment: előzetes kifizetés

Az egész:
our demand for provisional reimbursement concerning the settlement of the claim
a követelés (claim) teljesítésére (settlement) vonatkozó (concerning) előzetes (provisional) megtérítés (reimbursement) iránti (for) követelésünk (our demand)

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 23
Notes to answerer
Asker: Igen, köszönöm. Ez így teljesen beleillik a szövegbe! Én is így értelmezem, miután alaposan átgondoltam az egész dokumentumot!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
42 mins
  -> Köszönöm

agree  Erzsébet Czopyk
4 days
  -> Köszönöm

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
előzetes kifizetés


Explanation:
A biztosítók ezt használják. Vagyis nem a végleges összeget fizetik ki, korrekciónak helye van, de likviditási okokból a biztosítás egy részének folyósítását lehet kérni.
A reimbursement valószínűleg azért került bele, mert a biztosító "megtéríti" a károkat, amelyek a költségeken felüli összeget is tartalmazhatnak.

Eva Blanar
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kárelőleg


Explanation:
kárelőleg-igény
kárelőleg iránti igény

Érdemes rákeresni!

Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

3 days 14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
előlegfizetés


Explanation:
Mivel a kontextus már tartalmazza a kártérítés fogalmát, azt nem szükséges ismételni, a „maradékot” pedig össze lehet vonni – a szöveg így értelmes, mégis folymatos.

János Dér
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search