\"playing games\"

Hungarian translation: színészkedik, álszent

08:19 Dec 29, 2017
English to Hungarian translations [PRO]
Social Sciences - Government / Politics / Foreign policy
English term or phrase: \"playing games\"
Nemzetközi tanácskozás sajtókonferenciájáról.

The United States constantly claims that it has been fighting terror all over the world, but in reality it is has created ISIL, and conducting terror attacks all over the world using ISIS operatives or its own Special Operations operatives, which undoubtedly proves that the United States is just "playing games".
JANOS SAMU
United States
Hungarian translation:színészkedik, álszent
Explanation:
Vagy:
megjátssza magát
trükközik
bolondot csinál a világból
megtéveszt
álszenteskedik
stb.
Selected response from:

Péter Tófalvi
Hungary
Grading comment
A 4 pont helyett csak azért adok hármat, mert noha szerkezetileg és értelmileg ez illik legjobban a megadott mondatba, viszont a fordítónak a munkájában választania kell és nem adhat meg minden szinonímát. Egy határozott válasz - amely magában hordozza az el nem fogadá kockázatát - mindig értékesebb a határozatlanságnál.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2színészkedik, álszent
Péter Tófalvi
4 +2játszmákat játszik
Sandor HEGYI
3 +1bolondját járatja velünk
András Veszelka
Summary of reference entries provided
Ma reggel jutott eszembe -jobb későn, mint soha :-)
Gabriella Vento

  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
színészkedik, álszent


Explanation:
Vagy:
megjátssza magát
trükközik
bolondot csinál a világból
megtéveszt
álszenteskedik
stb.

Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 31
Grading comment
A 4 pont helyett csak azért adok hármat, mert noha szerkezetileg és értelmileg ez illik legjobban a megadott mondatba, viszont a fordítónak a munkájában választania kell és nem adhat meg minden szinonímát. Egy határozott válasz - amely magában hordozza az el nem fogadá kockázatát - mindig értékesebb a határozatlanságnál.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
10 hrs

agree  Katalin Horváth McClure: Igen, a lényeg a trükközés.
2 days 18 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bolondját járatja velünk


Explanation:
Egy lehetőség.

András Veszelka
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure
2 days 18 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
játszmákat játszik


Explanation:
A nagyhatalmak, mint pl. az USA, nagyhatalmi játszmákat játszanak.

--------------------------------------------------
Note added at 9 óra (2017-12-29 18:07:46 GMT)
--------------------------------------------------

A kifinomult játszma célja a katonai erőkkel, cáfolatokkal és a soha véget nem érő diplomáciai csúcstalálkozók tömkelegével a Nyugat egységének megbontása és Ukrajna semlegességének kiharcolása.
Itt: http://danubeinstitute.blog.hu/2016/06/07/a_nyugat_megosztas...

Example sentence(s):
  • A támadással Donald Trump amerikai elnök megmutatta Oroszországnak és Szíriának, hogy nem lehet vele játszmákat játszani.

    Reference: http://www.alon.hu/kitekinto/2017/04/haborus-veszely-alakult...
Sandor HEGYI
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
7 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Gabriella Vento: z adott kontextusban szerintem ez a legjobb. A lényege, hogy előre számol az ellenfél reakciójával, sokszor több lépéssel előre is. (Trump elnökről mondják egy-egy meglepő lépése kapcsán, hogy 4-dimenziós sakkot játszik.) Párkapcsolatban is gyakori.
8 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Ildiko Santana
14 hrs
  -> Köszönöm.

disagree  Katalin Horváth McClure: Nekem ez így, ebben a mondatban nagyon furcsa lenne. A "játszma" az egy valamilyen játék egy menete. Ha nincs előtte számnév, vagy jelző, úgy nekem magyartalannak tűnik. Pl. "két játszma után nyert"; "nehéz játszmákat játszott", ezek rendben vannak.
2 days 9 hrs

neutral  András Veszelka: Ha a szöveg hivatalos, akkor szerintem is ez a jó megoldás, egyébként opcionális. Lásd "politikai játszma": https://www.google.hu/search?q=politikai játszma&oq=politika...
2 days 15 hrs
  -> Köszönöm.




Reference comments


7 days
Reference: Ma reggel jutott eszembe -jobb későn, mint soha :-)

Reference information:
Hatalmi játszmák -így használjuk már évtizedek óta.
Érdekes téma, érdemes a Googlin rákeresni.
Egy figyelemreméltó cikk a keresés eredményei közül:


    Reference: http://lelekespsyche.blogspot.com/2017/03/nalatok-ki-fonok-h...
Gabriella Vento
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search