come out of left field

Hungarian translation: a semmiből bukkan elő

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:come out of left field
Hungarian translation:a semmiből bukkan elő
Entered by: Andrea Szabados

10:45 Mar 1, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: come out of left field
A mondat így hangzik: "Companies often face new rivals, technologies, regulations, and other environmental changes that seem to come out of left field. How can they see these changes sooner and capitalize on them?"

Az "out in left field" arra vonatkozik, hogy messze van valami, ugye? De akkor ezek a változások hirtelen jönnek, derült égből villámcsapásként? Vagy messziről, nem lehet őket előre látni? Milyen magyar megfelelőt tudnátok rá javasolni?
Andrea Szabados
a semmiből bukkan elő
Explanation:
eredetileg a baseballból ered a kifejezés, Webster szótár szerint: 'a state or position far from the mainstream (as of prevailing opinion)'
még gondolkozom más magyar kifejezéseken

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-03-01 12:56:31 GMT)
--------------------------------------------------

várakozásokkal ellentétesen
Selected response from:

Krisztina Lelik
Greece
Grading comment
Köszönöm a válaszokat! Krisztina megoldása tetszett a legjobban.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4a semmiből bukkan elő
Krisztina Lelik
5 +1onnan jön, ahonnan a legkevésbé várták
denny (X)
4 +1mintha az égből pottyant volna
apro
5a már járt utakról származnak
JANOS SAMU


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
a már járt utakról származnak


Explanation:
Itt pontosan arról van szó, hogy valamivel már megpróbálkozott a cég és otthagyja, de meglepetésére valamelyik versenytársa ott megél, új technológiával jönnek elő, újraszabályozzák a megjárt területet stb. A cikk a perifériás látásról szól, ahol kiemelik az elmulasztott lehetőségeket és hog ezt hogyan lehet elkerülni. Nem out in left fieldről, hanem out of left fieldről van szó.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 55

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
a semmiből bukkan elő


Explanation:
eredetileg a baseballból ered a kifejezés, Webster szótár szerint: 'a state or position far from the mainstream (as of prevailing opinion)'
még gondolkozom más magyar kifejezéseken

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-03-01 12:56:31 GMT)
--------------------------------------------------

várakozásokkal ellentétesen

Krisztina Lelik
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm a válaszokat! Krisztina megoldása tetszett a legjobban.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Johanna K: igazad van, kontext is stimmel, ugy tünik hogy ...
9 mins

agree  Andras Mohay (X): "derült égből villámcsapásként"
48 mins

agree  Attila Széphegyi
3 hrs

agree  Eva Ballentine (X)
11 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
onnan jön, ahonnan a legkevésbé várták


Explanation:
Valóban baseball, de ezt jelenti

denny (X)
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sonia Soros: something that has come out of left field - untypical, unusual, or strange in some way
1 hr

neutral  apro: És honnan várnák kevésbé, mint az égből vagy a semmiből :-)?
8 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mintha az égből pottyant volna


Explanation:
come out of left field

- be completely unexpected
His idea about going to Turkey came right out of left field.

Vagyis váratlanul, amire magyarul nekem a fenti jutott eszembe.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2006-03-01 11:22:35 GMT)
--------------------------------------------------

Bocs, lemaradt az URL:
http://www.idiomconnection.com/sports.html

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-03-01 21:52:29 GMT)
--------------------------------------------------

A derült égből villámcsapás szerintem túl erős. Lehet, hogy a szövegbeli cégek csapásként élik meg az említett változásokat, de ez a kérdéses angol kifejezésben nincs benne.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-03-01 21:53:06 GMT)
--------------------------------------------------

A derült égből villámcsapás szerintem túl erős. Lehet, hogy a szövegbeli cégek csapásként élik meg az említett változásokat, de ez a kérdéses angol kifejezésben nincs benne.

apro
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik: ez tetszik
8 mins
  -> Kösz.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search