Truckload Brokerage

Hungarian translation: nem fordítandó

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Truckload Brokerage
Hungarian translation:nem fordítandó
Entered by: Erzsébet Czopyk

16:14 Sep 15, 2015
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / közúti árufuvarozás
English term or phrase: Truckload Brokerage
"XXXr’s business comprises two segments: international transportation services focused primarily on the European Union (the “International Business Segment”) and domestic transportation and logistics services in Hungary (the “Domestic Business Segment”). XXX’s main business activity is the international transportation of standardized goods through full truckloads (FTL) services, carried out through XXX’s own fleet of non-specialized trailers (the “International Asset Based Truckload”). In addition, the International Business Segment comprises specialized freight forwarding operations primarily carried out by a network of qualified subcontractors (the “International Asset Light Truckload”). XXX’s International Asset Light Truckload business focuses on (i) international specialized FTL services not covered by the International Asset Based Truckload business (the “Truckload Brokerage”) and (ii) groupage operations by way of LTL services (deliveries of orders which do not fill an entire truck load and accordingly do not qualify as FTL)."
Sarah Agoston
Hungary
ne fordítsd le
Explanation:
International Asset Based Truckload business - nem asset-based? csak kérdezem
(the “Truckload Brokerage”) Mivel, ha jól értem, ez valami szerződés részlete a Brokerage magyarul annyira más értelemben használatos (ügynöki munka, közvetítői munka, de maga a jutalék is), hogy szerintem kár vele kínlódni, hagyd benne.

online retail banking and brokerage services - online lakossági banki tevékenység és ügynöki szolgáltatások

Insurance intermediation, such as brokerage and agency - Biztosításközvetítési tevékenység, úgymint biztosítási alkuszi és ügynöki tevékenység

associated activities (insurance, brokerage and finance) - kapcsolódó területekre irányuló (biztosítás, közvetítés és pénzügyek) feladatok

Corrigendum to the call for proposals- EAC/‧/‧- Evidence-based policy and practice: call for proposals to develop networks of knowledge brokerage initiatives - Helyesbítés pályázati felhíváshoz – EAC/‧/‧ – Tényekkel alátámasztott szakpolitika és gyakorlat – Pályázati felhívás tudásmenedzseri kezdeményezések hálózatának kiépítésére

ship brokerage activities for its own ships - saját hajó részére végzett shipbrokerage

commissions and brokerage, except buying commissions - jutalék és ügynöki jutalék, a vételi jutalékok kivételével

--------------------------------------------------
Note added at 6 nap (2015-09-22 08:44:02 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm
Selected response from:

Erzsébet Czopyk
Hungary
Grading comment
köszönöm
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3rakománybörzével kapcsolatos ügynöki tevékenység
Eva H
5ne fordítsd le
Erzsébet Czopyk


  

Answers


22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
truckload brokerage
rakománybörzével kapcsolatos ügynöki tevékenység


Explanation:
Szerintem erről lehet szó, a teherkocsi-rakományokkal kapcsolatban.

Example sentence(s):
  • A wroclavi, lengyel központú Logintrans vállalat a fuvarbörze, a rakománybörze, a raktérbörze komoly számítástechnikai alapokra helyezésével azt érte el, hogy a nemzetközi szállítás, szállítmányozás gazdaságosabbá és megbízhatób

    Reference: http://www.comfylinks.com/linkkatalogus/link/5723/fuvarborze...
Eva H
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
2 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést.

agree  Gabriella Vento
11 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést.

agree  Iosif JUHASZ
5 days

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
truckload brokerage
ne fordítsd le


Explanation:
International Asset Based Truckload business - nem asset-based? csak kérdezem
(the “Truckload Brokerage”) Mivel, ha jól értem, ez valami szerződés részlete a Brokerage magyarul annyira más értelemben használatos (ügynöki munka, közvetítői munka, de maga a jutalék is), hogy szerintem kár vele kínlódni, hagyd benne.

online retail banking and brokerage services - online lakossági banki tevékenység és ügynöki szolgáltatások

Insurance intermediation, such as brokerage and agency - Biztosításközvetítési tevékenység, úgymint biztosítási alkuszi és ügynöki tevékenység

associated activities (insurance, brokerage and finance) - kapcsolódó területekre irányuló (biztosítás, közvetítés és pénzügyek) feladatok

Corrigendum to the call for proposals- EAC/‧/‧- Evidence-based policy and practice: call for proposals to develop networks of knowledge brokerage initiatives - Helyesbítés pályázati felhíváshoz – EAC/‧/‧ – Tényekkel alátámasztott szakpolitika és gyakorlat – Pályázati felhívás tudásmenedzseri kezdeményezések hálózatának kiépítésére

ship brokerage activities for its own ships - saját hajó részére végzett shipbrokerage

commissions and brokerage, except buying commissions - jutalék és ügynöki jutalék, a vételi jutalékok kivételével

--------------------------------------------------
Note added at 6 nap (2015-09-22 08:44:02 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm

Erzsébet Czopyk
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search