direct deposit

Hungarian translation: közvetlen átutalás bankszámlára, közvetlen betét

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:direct deposit
Hungarian translation:közvetlen átutalás bankszámlára, közvetlen betét
Entered by: Katalin Horváth McClure

14:44 Jun 10, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: direct deposit
A kanadai adóhatóság így fizeti vissza a visszaigényelhető adót. Az Inerneten sok info van róla, de van magyar megfelelője?
Barbara Lukovics-Zölde
átutalás bankszámlára
Explanation:
A direct deposit kifejezést leginkább munkabér kifizetésekor használják, amikor rendszeresen utalják a munkabért ugyanannak a személynek ugyanazon számlájára. Egyszer adja meg a dolgozó az adatait, és onnantól kezdve mindig oda utalják a pénzt.
Az adóhatóság esetén gondolom, hogy egyszeri kifizetésről van szó, így a rendszeresség nem jön be, a bankszámlára utalás a lényeg.

--------------------------------------------------
Note added at 1219 days (2012-10-12 14:01:47 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

"közvetlen betét" még jobb, mert egyértelművé teszi az irányt. Az ellentétes irányú művelet a direct debit - közvetlen levonás/beszedés.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3átutalás bankszámlára
Katalin Horváth McClure
4 +1átutalás
Attila Hajdu


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
átutalás


Explanation:
Olvasgattam a köv. oldalon:
http://www.hrsdc.gc.ca/eng/isp/common/dirdeposit.shtml
Szerintem ennyi. Minden, ami nem csekk.

Attila Hajdu
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 38

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Blanka Nagy: közvetlen átutalás
2 hrs
  -> Köszi!

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
átutalás bankszámlára


Explanation:
A direct deposit kifejezést leginkább munkabér kifizetésekor használják, amikor rendszeresen utalják a munkabért ugyanannak a személynek ugyanazon számlájára. Egyszer adja meg a dolgozó az adatait, és onnantól kezdve mindig oda utalják a pénzt.
Az adóhatóság esetén gondolom, hogy egyszeri kifizetésről van szó, így a rendszeresség nem jön be, a bankszámlára utalás a lényeg.

--------------------------------------------------
Note added at 1219 days (2012-10-12 14:01:47 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

"közvetlen betét" még jobb, mert egyértelművé teszi az irányt. Az ellentétes irányú művelet a direct debit - közvetlen levonás/beszedés.

Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 228
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Hajdu: Szerintem ez túl specifkus. Lehet pl. hitelkártyára vagy e-wallet szlára is utalni.
4 mins
  -> Szerintem az adóhatóság csak bankszámlákkal foglalkozik (legalábbis a mi adóbevallásunkon a visszatérításhez csak bankszámlaszám megadására volt lehetőség.

agree  hollowman (X): közvetlenül (takarékbetét-, csekk- vagy) bankszámlára történő átutalás/fizetés
43 mins

agree  Judith Kiraly
2 hrs

agree  kriszti_214 (X)
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search