safe haven

Hungarian translation: biztonságos menedék

08:25 Dec 7, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / befektetés
English term or phrase: safe haven
ami itt nem adóparadicsom, hanem:

an investor's minimum risk strategy.
egyfajta "legbiztonságosabb befektetési forma".
Andrea Garamvölgyi
Hungary
Hungarian translation:biztonságos menedék
Explanation:
Szerintem használják ezt a szó szerinti fordítást.

Pl.:
http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=34114...
"A globális részvénypiaci esés érdekes módon az aranyat sem kerülte el, a nemesfém ezúttal nem töltötte be a gyakori "biztonságos menedék" szerepét."

http://www.bankestozsde.hu/online/cikk.html?aid=1000236
"a svájci frank "biztonságos menedék" státusához"

--------------------------------------------------
Note added at 25 perc (2007-12-07 08:51:07 GMT)
--------------------------------------------------

Vagy ami még jobb: "biztos menedék"
Selected response from:

Andrea Szabados
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1alacsony kockázatú
Hungary GMK
4 +1biztonságos menedék
Andrea Szabados


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
biztonságos menedék


Explanation:
Szerintem használják ezt a szó szerinti fordítást.

Pl.:
http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=34114...
"A globális részvénypiaci esés érdekes módon az aranyat sem kerülte el, a nemesfém ezúttal nem töltötte be a gyakori "biztonságos menedék" szerepét."

http://www.bankestozsde.hu/online/cikk.html?aid=1000236
"a svájci frank "biztonságos menedék" státusához"

--------------------------------------------------
Note added at 25 perc (2007-12-07 08:51:07 GMT)
--------------------------------------------------

Vagy ami még jobb: "biztos menedék"

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy: én inkább biztonsági menedék-nek nevezném, de ez személyes és nem hiv.
13 hrs

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
alacsony kockázatú


Explanation:
Alacsony kockázatú befektetési alapok a kötvény alapok. A kötvény alapok pénzüket kockázatmentes állampapírokban (diszkont kincstárjegyekben és államkötvényekben) tartják.

http://www.uniqavk.hu/uniqavk_hu/cms/news/partnereinknek/cik...

Hungary GMK
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  denny (X)
4 hrs
  -> köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search