Bake

Hungarian translation: süt/kisüt

21:01 Jan 30, 2017
English to Hungarian translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: Bake
Ti hogy különböztetnétek meg a "bake"-et a "fry"-tól? Egy konyhai készülékről, illetve az ahhoz adott szakácskönyvről van szó. A készüléken külön kapcsolóállás van a "bake"-nek és a "fry"-nak is, tehát nem használhatom a "sütés" szót mindkettőhöz. Érzésem szerint a fry zsiradékban való sütést jelent, de ez egy kicsit hosszú lenne egy tárcsabeállításhoz. Ideiglenesen a "pirítás" szót használtam, de hátha van jobb megoldás is. Előre is kösz.
Laszlo Szilagyi
Hungary
Hungarian translation:süt/kisüt
Explanation:
a süt nekem kifejezetten az jelenti, hogy beteszem, otthagyom és megsül (nem kell hozzá feltétlen külön olaj, zsír), míg kisütni szerintem csak valami zsiradékban lehet, és egy rövid ideig tartó művelet, viszonylag aktív közreműködéssel a részemről
Selected response from:

Dora Miklody
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +6süt/kisüt
Dora Miklody
5 +1sütés
Andras Szekany
4sütés és olajsütés
Balázs Sudár


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +6
bake
süt/kisüt


Explanation:
a süt nekem kifejezetten az jelenti, hogy beteszem, otthagyom és megsül (nem kell hozzá feltétlen külön olaj, zsír), míg kisütni szerintem csak valami zsiradékban lehet, és egy rövid ideig tartó művelet, viszonylag aktív közreműködéssel a részemről

Dora Miklody
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
1 hr
  -> köszönöm :)

agree  Zsofia Koszegi-Nagy
3 hrs
  -> köszönöm :)

agree  Annamaria Amik: Praktikus és érthető megoldás, habár én is odatenném, hogy zsírban süt. Kérdezőnek: pirít nem jó, az angolul toast (kenyér) vagy sear (hús).
9 hrs
  -> köszönöm :)

agree  hollowman2
22 hrs
  -> Köszönöm!

agree  amanda solymosi
1 day 11 hrs
  -> köszönöm!

agree  Ildiko Santana
1 day 19 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bake
sütés és olajsütés


Explanation:
A fő különbség, hogy sütésnél (bake) a levegőt melegíti a fűtőelem, ez adja át a hőt az ételnek, "fry" esetében a zsiradékot (tipikusan olajat) melegíti a fűtőelem és az adja át a hőt (plusz a kalóriákat) az ételnek.

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Majdnem ezt választottam leghasznosabbnak, végül azért döntöttem a másik mellett, mert elvileg nem csak olajban, hanem zsírban is lehet sütni, de a magyarázat tökéletes. Köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erzsébet Czopyk: az olajsütés max. olajban sütés (nem jött meg az e-mailed a könyv miatt)
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bake
sütés


Explanation:
sütőben sütés, olajban frittírozás (fry)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klára Kalamár: Én így mondanám: száraz sütés VS frittírozás (ez utóbbi egyértelműen bő zsiradékban történő sütést jelent) (http://magyarkonyhaonline.hu/sutes)
14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search