közlekedő

Hungarian translation: hallway

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:közlekedő
Hungarian translation:hallway
Entered by: Sandor HEGYI

15:57 May 7, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / Lakás/ház
English term or phrase: közlekedő
Egy fűtéssel kapcsolatos fordításban szerepel ez a kifejezés egyéb helyiségekkel együtt:

Háló
Gyermeksz. 1.
Gyermeksz. 2.
Közlekedő
Fürdőszoba

Előre is köszönöm a segítséget!
Sandor HEGYI
Hungary
hallway
Explanation:
Amerikában inkább ezt használják.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2011-05-13 14:47:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Én köszönöm a kiválasztást, Sándor!
Selected response from:

Andrea Gaspar
United States
Grading comment
Köszönöm Andrea!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4hallway
Andrea Gaspar
5corridor
Attila Széphegyi
5connecting hallway
JANOS SAMU


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
connecting hallway


Explanation:
Amikor szobák, illetve belső helyiségek közötti közlekedésről van szó, különösen felsorolásoknál, ezt tartom a legjobb megoldásnak.
www.sanjosehotel.com/HSJ_final.swf

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 24

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
corridor


Explanation:
Ezt használják.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2011-05-07 17:27:47 GMT)
--------------------------------------------------

A magyar piacon előszeretettel használják:
„1 Közlekedő / corridor / Flur”
http://www.leier.at/uploads/Ab/7p/Ab7pGXZmTcEGzX9psCHHRw/hom...


--------------------------------------------------
Note added at 2 nap19 óra (2011-05-10 11:27:56 GMT)
--------------------------------------------------

Mit is értenek hallway alatt?
„Webster's Online Dictionary
with Multilingual Thesaurus Translation
Definition: hallway
Hungarian: folyosó, hall.
Part of Speech Definition
Noun 1. An interior passage or corridor onto which rooms open.[Wordnet].
Source: WordNet 3.0 Copyright © 2006 by Princeton University. All rights reserved.”
http://www.websters-online-dictionary.com/definitions/Hallwa...


--------------------------------------------------
Note added at 2 nap22 óra (2011-05-10 14:14:47 GMT)
--------------------------------------------------

Mi is a közlekedő?
„A közlekedő helységek megnevezéseit a következők szerint olvashatjuk a tervrajzokon: előszoba, belépő (szélfogó), átjáró (közlekedő), garderob, folyosó. Burkolat: mázas kerámia.
A szélfogó a bejárati ajtó előtti fedett előtér. Szabadba nyíló helység esetén egy vastagabb függönnyel elhatárolt tér is lehet. A szélfogó megakadályozza, hogy a kinti levegő közvetlenül a lakótérbe jusson, tehát védő szerepe van. Az aljzata hideg burkolattal készül (mázas kerámia, greslap, stb.).
Az előszoba olyan helyiség, amely a lakás bejáratát a helyiségekkel köti össze. Általában fogassal, beépítet szekrénnyel, cipős szekrénnyel berendezett tér. Burkolata hideg-, vagy melegpadló lehet. Az előszobából indulhat a következő szintre vezető lépcső is.
A közlekedő két helység közötti átjárást biztosítja. Itt helyezhetik el a ruhatároló beépített szekrényeket, esetleg az öltözködés is itt történhet. Ezt a típusú átjárót gardrobnak is nevezhetjük. Burkolata: meleg padló, padlószőnyeg, laminált parketta.
A folyosó az épület egy szintjén elhelyezkedő keskeny, hosszú tér, amelyből különböző rendeltetésű helységek, irodák, szobák nyílnak. A lakáson kívül épült folyosót a bérházak udvari részén erkélyszerűen is kialakíthatják, ilyenkor függőfolyosónak nevezzük.”
equal.nfu.hu/download.php?docID=736


Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 26

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  juvera: Angolul nem használják a corridort lakás belső közlekedőjére, mint ahogy magyarul sem szokás folyosónak hívni. /OK, nem "kis", de tudom, hogy a szakmámban és a mindennapi életben mikor mi a jobbik kifejezés. :-) 3. ezért jó a hallway
2 days 18 hrs
  -> 1) Hogy kis lakás lenne a hálót és 2 gyerekszobát is magában foglaló ingatlan Magyarországon az némi helyismert birtokában komolytalannak tűnik. 2) A közlekedő sok esetben, a fizikai valóságában, egy folyosó (lakás, sorház) 3) Lásd hallway jelentése.

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
hallway


Explanation:
Amerikában inkább ezt használják.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2011-05-13 14:47:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Én köszönöm a kiválasztást, Sándor!

Andrea Gaspar
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm Andrea!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure
1 hr

agree  Balázs Sudár
3 hrs

agree  juvera
2 days 18 hrs

agree  hollowman2
4 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search