Defects liability certificate

Hungarian translation: hiány-jegyzőkönyv, hiánypótlási jegyzőkönyv

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Defects liability certificate
Hungarian translation:hiány-jegyzőkönyv, hiánypótlási jegyzőkönyv
Entered by: Andras Szekany

07:46 Feb 16, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / kivitelezési szerződés
English term or phrase: Defects liability certificate
Egy kivitelezési szerződésben szerepel, a defects liability period kifejezéssel összefüggésben (külön kérdés)

A pontos építőipari vonatkozású meghatározásra lenne szükségem.

Mindkettőre részletes meghatározások itt (FIDIC Forms of Contract, 1992 Red Book)

http://books.google.hu/books?id=L4xh2KAIORoC&pg=PA381&lpg=PA...
anyone
Hungary
hiány-jegyzőkönyv, hiánypótlási jegyzőkönyv
Explanation:
az átadás-átvételi eljárás során felvett irat (a magyar építőipar ezt a kifejezést ismeri, használja). Ebben a hibák - hiányosságok fel vannak sorolva, amelyek iránt a liability természetesen az átadónál van. Ha kijavították / bepótolták az itt felsoroltakat, újabb jkv. rögzíti.

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2010-02-17 06:47:20 GMT)
--------------------------------------------------

kösz mindenkinek. Csak úgy a korábbi életemből: ugyi volt az építés-szerelési munkahelyi napló ("bőrpapír"), amibe a munkavédelmi oktatás, a munkaterület átadás, a pótmunkák meg minden bekerült - már, ha tudtál írni. A rész-átadás-átvételt is ebbe ejtettük meg. Szal nem volt külön jegyzőkönyv (hála isten, akkor még kevés jogász (kevesebb, hogy pontos legyek) volt, mint ma. Ez igazán egy lista volt, amit magyarul jegyzéknek hívnak a fordítók. Amikor a hiányosságokat a bejáráson felderítetted (-ték), akkor hiány-lista / hiba-lista volt, amikor meg elvégezté(te)k, akkor volt a hiánypótlási jkv. Ha jók voltatok, beírtátok a szocbrigád naplóba is. A lényeg ma sem más, legfeljebb, vannak (végre!) jogászok oszt jónapot
Selected response from:

Andras Szekany
Hungary
Grading comment
Legyen ez, a megjegyzést l. a másik kifejezésnél. Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5hiány-jegyzőkönyv, hiánypótlási jegyzőkönyv
Andras Szekany
3Hiba és hiánypótlási nyilatkozat
Karmano


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
defects liability certificate
Hiba és hiánypótlási nyilatkozat


Explanation:
Ezt a kifejezést még sosem használtam, de analógiák alapján a fenti lehet. Sajnos nincs kéznél a kétnyelvű FIDICem...


Karmano
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
defects liability certificate
hiány-jegyzőkönyv, hiánypótlási jegyzőkönyv


Explanation:
az átadás-átvételi eljárás során felvett irat (a magyar építőipar ezt a kifejezést ismeri, használja). Ebben a hibák - hiányosságok fel vannak sorolva, amelyek iránt a liability természetesen az átadónál van. Ha kijavították / bepótolták az itt felsoroltakat, újabb jkv. rögzíti.

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2010-02-17 06:47:20 GMT)
--------------------------------------------------

kösz mindenkinek. Csak úgy a korábbi életemből: ugyi volt az építés-szerelési munkahelyi napló ("bőrpapír"), amibe a munkavédelmi oktatás, a munkaterület átadás, a pótmunkák meg minden bekerült - már, ha tudtál írni. A rész-átadás-átvételt is ebbe ejtettük meg. Szal nem volt külön jegyzőkönyv (hála isten, akkor még kevés jogász (kevesebb, hogy pontos legyek) volt, mint ma. Ez igazán egy lista volt, amit magyarul jegyzéknek hívnak a fordítók. Amikor a hiányosságokat a bejáráson felderítetted (-ték), akkor hiány-lista / hiba-lista volt, amikor meg elvégezté(te)k, akkor volt a hiánypótlási jkv. Ha jók voltatok, beírtátok a szocbrigád naplóba is. A lényeg ma sem más, legfeljebb, vannak (végre!) jogászok oszt jónapot

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 85
Grading comment
Legyen ez, a megjegyzést l. a másik kifejezésnél. Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: hiánypótlási jegyzőkönyv
7 hrs

agree  hollowman2: hiánypótlási jegyzőkönyv
11 hrs

agree  Erzsébet Czopyk: hiány-jegyzőkönyv helyett inkább hibajegyzék, hiánypótlási jegyzőkönyv
12 hrs

agree  juvera: Hiánypótlási jegyzőkönyv. Az én időmben még hibajegyzék volt. :-)
13 hrs

agree  Tradeuro Language Services: hiánypótlási jegyzőkönyv
4 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search