waste toner box

Hungarian translation: festékhulladék-gyűjtő (tartály/doboz)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:waste toner box
Hungarian translation:festékhulladék-gyűjtő (tartály/doboz)
Entered by: egerhazi

20:25 Jan 16, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / nyomtató-alkatrész
English term or phrase: waste toner box
Még egy!
Egyrészt a toner box pontos magyar megfelelője is gondot okoz, azonban a waste-et mindenképp "elhasználódott" értelemben fordítottam volna, mindaddig, amíg észre nem vettem, hogy a neten minden hivatkozásnál ez a teljes kifejezés szerepel, még új áru esetén is. Következmény: teljes tanácstalanság!
Van ötletetek?

Köszi,
tücsök
egerhazi
festékhulladék-gyűjtő (tartály/doboz)
Explanation:
A waste hulladéknak fordítható; a festéknek (tonernek, ha esetleg a fordítás többi részében így szerepelne) az a része, amely nem került hasznos felhasználásra (a papírra). Az alkatrész rendeltetését kifejező "gyűjtő" szó betételét hasznosnak érzem.
Hulladékfesték-gyűjtő tartályként is előfordul, pl.: http://www.okihu.hu/fcgi-bin/public.fcgi?pid=11&cid=129&chid...
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszönöm! A használtfesték-tartály gyakoribb volt a neten, de azt hiszem, ez írja le jobban, mire is szolgál.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2festékhulladék-gyűjtő (tartály/doboz)
Attila Piróth
4 +1használt festékkazetta tartója/tárolója
László Kovács
5hulladéktartály
András Kiss
4használtfesték-tartály
Attila Hajdu
2hulladék festék doboz
Dora Miklody


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
hulladék festék doboz


Explanation:
a waste általában hulladékot jelent ilyen esetekben és ha már szereltél szét komolyabb nyomtatót, tud bennük lenni egy doboz, amibe valahonnét összegyűlik a por alakú festék (volt már, hogy ezt hasznosítottuk újra kínunkban, ha hirtelen nem volt csere patronunk) de ez csak találgatás

Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
használtfesték-tartály


Explanation:
A tartály helyett esetleg kazetta, doboz, gyűjtő, de a tartály a legjobb talán.

Attila Hajdu
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
festékhulladék-gyűjtő (tartály/doboz)


Explanation:
A waste hulladéknak fordítható; a festéknek (tonernek, ha esetleg a fordítás többi részében így szerepelne) az a része, amely nem került hasznos felhasználásra (a papírra). Az alkatrész rendeltetését kifejező "gyűjtő" szó betételét hasznosnak érzem.
Hulladékfesték-gyűjtő tartályként is előfordul, pl.: http://www.okihu.hu/fcgi-bin/public.fcgi?pid=11&cid=129&chid...

Attila Piróth
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm! A használtfesték-tartály gyakoribb volt a neten, de azt hiszem, ez írja le jobban, mire is szolgál.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ágnes Fülöp: tetszik a gyűjtő szó beillesztése
14 hrs

agree  Zoltán Medgyesi: Itt is jól látszik: http://www.kyoceramita.co.uk/pages/support/toner/toner_FSC50...
18 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hulladéktartály


Explanation:
Sokszor nem is fordítják le.


    Reference: http://www.nyomtatoshop.hu/docs/2006SpringCat.pdf
András Kiss
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Jogos, de ha nem muszáj, nem szeretek idegen szavakat hagyni a fordításban.


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
használt festékkazetta tartója/tárolója


Explanation:
A waste toner box az a doboz is lehet (pl. Xeroxnál), amiben a használt festékkazettát (tehát nem a festéket, hanem az egész kazettát) tarthatod és visszaküldheted újrafeldolgozásra (a waste tonernek a boxa).
Érdemes lenne megnézni, hogy tényleg csak a festék kerül-e bele, vagy a teljes festékkazetta. Nekem az utóbbi valószínűbbnek tűnik.


László Kovács
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
1 day 11 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search