millbase

Hungarian translation: őrlemény

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:millbase
Hungarian translation:őrlemény
Entered by: Meturgan

09:48 Mar 17, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: millbase
Introduction
8.2 The use of dispersants
8.3 Methods of optimizing millbases for dispersion
8.4 The instrumental formulating technique
8.4.1 Determination of the best wetting resin solution and optimum millbase formulation for a system
8.4.2 How to use the test data for formulating millbases?
8.5 Methods of dispersion and machinery
8.5.1 Ballmills
8.5.2 Attritors
8.5.3 Sand/bead mills
8.5.4 Centrimill
8.5.5 High-speed kinetic energy types of disperser
8.5.6 Rollmills
Meturgan
Hungary
őrlemény
Explanation:
Németül "Mahlgut"

Természetes gyanta diszperzió és mész-kazein alapú falfestékek színezésére vagy önálló használatra ... Sűrű, de még folyékony pigment-őrlemény (tixotróp). ...
www.auro.hu/auro/termekek.htm?qCat=32&qOpen=3

Megállapítottam, hogy az axiális diszperzió értékének növekedése az őrlemény és a késztermék átlagos. szemcseméretének kis mértékű növekedését, az őrlemény ...


Granulat, Mahlgut, Pulver und Additiven bei der Verarbeitung von ... granulates, millbase, powders and additives required for ...
www.lanco.de/neu/unternehmen/produktion.html

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-03-17 21:33:45 GMT)
--------------------------------------------------

A 2. magyar példa újra:

Megállapítottam, hogy az axiális diszperzió értékének növekedése az őrlemény és a késztermék átlagos. szemcseméretének kis mértékű növekedését, az őrlemény ...
twilight.vein.hu/phd_dolgozatok/ buzanekispiroska/buzanekispiroska_tezis.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 day4 hrs (2006-03-18 14:10:56 GMT)
--------------------------------------------------

pigment őrlemény:

... After homogenous mixing of pigment-millbase and hardener, the formulation can be diluted with water. Processing time depends on the choice of hardener. ...
domino.ucb-group.com/.../0/F184A4D46D1A8164C1256D6B001AFDBD/ $file/BECKOPOX%20EP%20122W.pdf?OpenElement
Selected response from:

Andras Mohay (X)
Grading comment
Nagyon köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1őrlendő keverék
denny (X)
4őrlemény
Andras Mohay (X)
2habalap, habosító
Dora Miklody
2malom alapja/alaptárcsája
Attila Piróth


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
malom alapja/alaptárcsája


Explanation:
Dezintegrátor

Két forgó tárcsából és számos ütőpálcából álló aprítógép (verőpálcás malom) amely egyebek mellett darabos hulladékok - ártal­matlanítást vagy hasznosítást megelőző - előkeze­lésekor alkalmaznak (hulladékaprítás).

http://www.kornyezetunk.hu/belso/d.html

Az alábbi két kép segíthet:
http://www.onsloweng.com.au/disperse.htm
http://www.amaricar.com/amaricar/simplex/heavyIndus1.htm .

Arról az elemről van szó, amely a malom alapját képezi, és amely
forog. Ezért az alaptárcsa megoldás is szóba jön.

De nem találkoztam még máshol ezekkel a magyar megfelelőkkel, úgyhogy a válasz gyakorlatilag alig több puszta sejtésnél.

Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 126
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
őrlendő keverék


Explanation:
Az őrlendő anyagot más anyaggal (egyszerü esetben vizzel) keverik ay őrlés megkönnyitése érdekében.
Pl http://www.gqnets.com/sz/english/e-cpwy/E CH-5.htm

denny (X)
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 93

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marianne Vizkelety: ez esetben tán nem ilyen egyszerű (vagyis víz- inkább kémiai cucc mint Dóra mondja), de az őrlendő keverékről van szó
3 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
habalap, habosító


Explanation:
nyilvánvaló hogy ez valami kémiai cucc, az alábbi honlapon elég alapos a leírása, de nem tudom, mi lehet ez magyarul


    Reference: http://www.millenniumchem.com/Products+and+Services/Products...
Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
őrlemény


Explanation:
Németül "Mahlgut"

Természetes gyanta diszperzió és mész-kazein alapú falfestékek színezésére vagy önálló használatra ... Sűrű, de még folyékony pigment-őrlemény (tixotróp). ...
www.auro.hu/auro/termekek.htm?qCat=32&qOpen=3

Megállapítottam, hogy az axiális diszperzió értékének növekedése az őrlemény és a késztermék átlagos. szemcseméretének kis mértékű növekedését, az őrlemény ...


Granulat, Mahlgut, Pulver und Additiven bei der Verarbeitung von ... granulates, millbase, powders and additives required for ...
www.lanco.de/neu/unternehmen/produktion.html

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-03-17 21:33:45 GMT)
--------------------------------------------------

A 2. magyar példa újra:

Megállapítottam, hogy az axiális diszperzió értékének növekedése az őrlemény és a késztermék átlagos. szemcseméretének kis mértékű növekedését, az őrlemény ...
twilight.vein.hu/phd_dolgozatok/ buzanekispiroska/buzanekispiroska_tezis.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 day4 hrs (2006-03-18 14:10:56 GMT)
--------------------------------------------------

pigment őrlemény:

... After homogenous mixing of pigment-millbase and hardener, the formulation can be diluted with water. Processing time depends on the choice of hardener. ...
domino.ucb-group.com/.../0/F184A4D46D1A8164C1256D6B001AFDBD/ $file/BECKOPOX%20EP%20122W.pdf?OpenElement

Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Nagyon köszönöm a segítséget.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search