Return of capital

Hungarian translation: tőke visszatérítés/visszafizetés a részvényeseknek vagy részvényesi tőkevisszatérítés/visszafizetés

11:30 Jun 12, 2012
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: Return of capital
http://en.wikipedia.org/wiki/Return_of_capital

Köszönöm a segítséget!
Balázs Sudár
Hungary
Hungarian translation:tőke visszatérítés/visszafizetés a részvényeseknek vagy részvényesi tőkevisszatérítés/visszafizetés
Explanation:
Fontos, hogy ez nem ugyanaz, mint a return ON capital.

http://www.investopedia.com/terms/r/returnofcapital.asp


Definition of 'Return Of Capital'
A return from an investment that is not considered income. The return of capital is when some or all of the money an investor has in an investment is paid back to him or her, thus decreasing the value of the investment.
Investopedia Says
Investopedia explains 'Return Of Capital'
This is not considered an investment gain of any type because it is not in excess of the original investment. Investors are not taxed on this return until it begins to exceed their original investment value.

Read more: http://www.investopedia.com/terms/r/returnofcapital.asp#ixzz...


http://privatbankar.hu/migracio/negativ_besorolasban_maradt_...

Továbbra is negatív kihatású - vagyis leminősítési - figyelőlistán marad a Budapest Airportot birtokló brit BAA repülőtér-üzemeltető adósosztályzata, a cég azon bejelentése után, hogy részvényeseinek 750 millió font tőkevisszatérítést ajánl fel a BAA-re pályázó spanyol Ferrovial ellenséges ajánlatának elvetése fejében, közölte Londonban a Standard & Poor's, amely szerint ha a kifizetés megtörténik, a BAA adósbesorolása meredeken, a közepes befektetői sávba esik vissza.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2012-06-12 13:53:13 GMT)
--------------------------------------------------

https://help.stockbrokers.barclays.co.uk/help/event-processi...


What is a Return of Capital?
Answer

"Return of Capital refers to Company returning capital payments back to shareholders. " It is a transfer of value from the company to the owner (shareholder). For public companies the capital owners who receive the payments are the shareholders of the company.



Shareholders who receive a Return of Capital payment are potentially subject to Capital Gains Tax. The distinction between this type of payment and Income payments paid as Dividend or Interest which are subject to Income Tax is that the payment relates to company monies that exceed the growth (net income/taxable income) of a business. Usually a Return of Capital event will not affect the number of shares you hold in the stock. However, those who hold the stock will find the value of their shareholding may decrease as a result of the return of capital."

http://www2.quaestor.hu/archive/archive.php?id=3932

A Rolls-Royce Group Plc, a világ második legnagyobb repülőgépmotor-gyártó egész éves eredménye 18%-kal emelkedett, ázsiai, közép-keleti megrendelések miatt. A profit 613 millió fontra emelkedett az egy évvel ezelőtti 519 millió fontról. Az elemzők 582 millió fontos eredményre számítottak. A Rolls-Royce részvényei 5,1%-ot estek Londonban, miután a " tőke visszatérítés a részvényesek felé " kudarcot vallott, a cégnek további tőkére van szüksége az új programokhoz és felvásárlásokhoz. A vállalat tevékenységének nagyjából fele a kereskedelmi repülési részleghez köthető, a Boeing Co. és az Airbus SAS részére eladott hajtóművek 90%-ára egy évtizedes szerviz megállapodást is kötnek. Elemzők a tőke visszatérítés elmaradásában látják a problémát, a korábban várt 500 millió és 1 milliárd fontos összeg helyett csupán 36%-os osztaléknövekedést hagytak jóvá, ami három év alatt csupán 100 millió fontot jelent.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4tőke visszatérítés/visszafizetés a részvényeseknek vagy részvényesi tőkevisszatérítés/visszafizetés
Katalin Szilárd
5 +1tőke megtérítés
Andras Szekany


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
return of capital
tőke megtérítés


Explanation:
- ld. fent

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy
52 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
return of capital
tőke visszatérítés/visszafizetés a részvényeseknek vagy részvényesi tőkevisszatérítés/visszafizetés


Explanation:
Fontos, hogy ez nem ugyanaz, mint a return ON capital.

http://www.investopedia.com/terms/r/returnofcapital.asp


Definition of 'Return Of Capital'
A return from an investment that is not considered income. The return of capital is when some or all of the money an investor has in an investment is paid back to him or her, thus decreasing the value of the investment.
Investopedia Says
Investopedia explains 'Return Of Capital'
This is not considered an investment gain of any type because it is not in excess of the original investment. Investors are not taxed on this return until it begins to exceed their original investment value.

Read more: http://www.investopedia.com/terms/r/returnofcapital.asp#ixzz...


http://privatbankar.hu/migracio/negativ_besorolasban_maradt_...

Továbbra is negatív kihatású - vagyis leminősítési - figyelőlistán marad a Budapest Airportot birtokló brit BAA repülőtér-üzemeltető adósosztályzata, a cég azon bejelentése után, hogy részvényeseinek 750 millió font tőkevisszatérítést ajánl fel a BAA-re pályázó spanyol Ferrovial ellenséges ajánlatának elvetése fejében, közölte Londonban a Standard & Poor's, amely szerint ha a kifizetés megtörténik, a BAA adósbesorolása meredeken, a közepes befektetői sávba esik vissza.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2012-06-12 13:53:13 GMT)
--------------------------------------------------

https://help.stockbrokers.barclays.co.uk/help/event-processi...


What is a Return of Capital?
Answer

"Return of Capital refers to Company returning capital payments back to shareholders. " It is a transfer of value from the company to the owner (shareholder). For public companies the capital owners who receive the payments are the shareholders of the company.



Shareholders who receive a Return of Capital payment are potentially subject to Capital Gains Tax. The distinction between this type of payment and Income payments paid as Dividend or Interest which are subject to Income Tax is that the payment relates to company monies that exceed the growth (net income/taxable income) of a business. Usually a Return of Capital event will not affect the number of shares you hold in the stock. However, those who hold the stock will find the value of their shareholding may decrease as a result of the return of capital."

http://www2.quaestor.hu/archive/archive.php?id=3932

A Rolls-Royce Group Plc, a világ második legnagyobb repülőgépmotor-gyártó egész éves eredménye 18%-kal emelkedett, ázsiai, közép-keleti megrendelések miatt. A profit 613 millió fontra emelkedett az egy évvel ezelőtti 519 millió fontról. Az elemzők 582 millió fontos eredményre számítottak. A Rolls-Royce részvényei 5,1%-ot estek Londonban, miután a " tőke visszatérítés a részvényesek felé " kudarcot vallott, a cégnek további tőkére van szüksége az új programokhoz és felvásárlásokhoz. A vállalat tevékenységének nagyjából fele a kereskedelmi repülési részleghez köthető, a Boeing Co. és az Airbus SAS részére eladott hajtóművek 90%-ára egy évtizedes szerviz megállapodást is kötnek. Elemzők a tőke visszatérítés elmaradásában látják a problémát, a korábban várt 500 millió és 1 milliárd fontos összeg helyett csupán 36%-os osztaléknövekedést hagytak jóvá, ami három év alatt csupán 100 millió fontot jelent.

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 161
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ferenc BALAZS: Igen, a tőke-visszatérítés visszafizetés a nyereségből a vállalatba tőkét befektetők számára (shareholders, partners, unitholders) és így az osztalékfizetéssel rokon fogalom.
12 mins
  -> Köszönöm! A kiegészítést is.

agree  Istvan Nagy
14 mins
  -> Köszönöm!

neutral  Andras Szekany: és akkor mit is kell beírni a fordításba? merthogy ez így maga egy dolgozat?
2 hrs
  -> András, több megoldást adtam meg, melyek szinonimák. Ugyanazt jelentik, valamelyik hosszabb, valamelyik rövidebb. El lehet dönteni kinek melyik szimpatikusabb. Amúgy ha az én fordításom lenne akkor részvényesi tőke-visszatérítést írnék (akár kötőjellel).

agree  Angéla Görbe
2 hrs
  -> Köszönöm!

agree  hollowman2: részvényesi tőke-visszatérítés
22 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search