benefit remuneration

Hungarian translation: juttatási/javadalmazási rendszer

10:10 Oct 31, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Employment/benefits
English term or phrase: benefit remuneration
Hello,

I am looking for the Hungarian translation of the term "benefit remuneration". The wider context is gender equality, women's rights, etc.

The sentence goes like this, "...stresses the importance of combating all sorts of discrimination in the workplace, including gender discrimination, in recruitment, advancement and benefit remuneration."

Thank you so much.

Best regards,
Edit
edobelucz
Hungarian translation:juttatási/javadalmazási rendszer
Explanation:
Ez a szóösszetétel kissé képzavaros, mert két olyan kategóriát mos össze, melyek halmaz/részhalmaz viszonyban állnak egymással:

Benefit = béren kívüli juttatás
http://en.wikipedia.org/wiki/Employee_benefit

és
Remuneration = javadalmazás (=TOTAL compensation, i.e. benefits+wages+etc.)
http://en.wikipedia.org/wiki/Remuneration

Saját belátásodtól függően fordíthatod javadalmazásnak, béren kívüli javadalmazásnak stb., esetleg kérdezd meg a megbízót, hogy ő pontosan mit ért e kifejezés alatt.
Érdemes rákeresni idézőjellel a kifejezésre, és látható, hogy érdemi találat alig akad "angol anyanyelvű" oldalakon.
Selected response from:

Andrea Szabados
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6juttatási/javadalmazási rendszer
Andrea Szabados
5bérezés
Laszlo SZABO
4ösztönzési rendszer
Zoltán Ficsor


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bérezés


Explanation:
A mondat a megkülönböztetés formáit sorolja fel, és a női-férfi munkavállalók között a bérkülönbség is fel szokott merülni mint a diszkrimináció egyik formája. Az "'egyenlő munkáért egyenlő bér' elvének érvényesítése" erre irányul.

A mondat végét így fordítanám:

"ideértve a nemek között felvételkor, az előléptetésben és a bérezésben megmutatkozó megkülönböztetést "

Laszlo SZABO
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ösztönzési rendszer


Explanation:
http://htt.hu/osztonzesi-rendszerek-kialakitasa/


    Reference: http://htt.hu/osztonzesi-rendszerek-kialakitasa/
Zoltán Ficsor
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
juttatási/javadalmazási rendszer


Explanation:
Ez a szóösszetétel kissé képzavaros, mert két olyan kategóriát mos össze, melyek halmaz/részhalmaz viszonyban állnak egymással:

Benefit = béren kívüli juttatás
http://en.wikipedia.org/wiki/Employee_benefit

és
Remuneration = javadalmazás (=TOTAL compensation, i.e. benefits+wages+etc.)
http://en.wikipedia.org/wiki/Remuneration

Saját belátásodtól függően fordíthatod javadalmazásnak, béren kívüli javadalmazásnak stb., esetleg kérdezd meg a megbízót, hogy ő pontosan mit ért e kifejezés alatt.
Érdemes rákeresni idézőjellel a kifejezésre, és látható, hogy érdemi találat alig akad "angol anyanyelvű" oldalakon.

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi
2 hrs
  -> köszönöm

agree  Ildiko Santana
16 hrs
  -> köszönöm

agree  hollowman2
21 hrs
  -> köszönöm

agree  Istvan Nagy
22 hrs
  -> köszönöm

agree  Bernadett Trabert
1 day 1 hr

agree  Katalin Horváth McClure
1 day 16 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search