insolvency practitioner

Hungarian translation: felszámolóbiztos

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:insolvency practitioner
Hungarian translation:felszámolóbiztos
Entered by: Katalin Szilárd

11:36 Oct 13, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Business/Commerce (general) / felszámolási eljárást lebonyolító neve
English term or phrase: insolvency practitioner
Kedves Kollégák!

A fenti kifejezés magyar megfelelőjének megtalálásához kérem szíves segítségüket.

Kontextus:
angliai cég felszámolási eljárását lebonyolító személy

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

Üdvözlettel

László
Laszlo SZABO
Hungary
felszámolóbiztos
Explanation:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700035.OKM

5. Az Egyesült Királyságban akkreditált nemzeti szakmai képesítést (National Vocational Qualifications) nyújtó és skót szakmai képesítést (Scottish Vocational Qualifications) nyújtó akkreditált képzések

- Regisztrált állatorvosi asszisztens (listed veterinary nurse),

- bányavillamossági gépészmérnök (mine electrical engineer),

- bányamérnök (mine mechanical engineer),

- fogász (dental therapist),

- dentálhigiénikus (dental hygienist),

- okleveles látszerész (dispensing optician),

- bányászati megbízott (mine deputy),

- felszámolóbiztos (insolvency practitioner),

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=hu&ihmlang=...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2011-10-13 11:43:31 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.oh.gov.hu/letolt/nemzet/meik/2001_c_egyseges_szer...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-10-13 15:54:34 GMT)
--------------------------------------------------

Gyönyörűen le lehet vezetni, mit jelent az insolvency practitioner.
Felszámolásról van szó.

http://www.businessdictionary.com/definition/insolvency-prac...

insolvency practitioner
Alternative term for a liquidator.


Mi a liquidator magyarul ?
Felszámoló/felszámolóbiztos

A kör bezárult.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2011-10-13 17:32:58 GMT)
--------------------------------------------------

Az Ildiko Santana által említett Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium jogi fogalomtárára való hivatkozás, miszerint a felszámolóbiztos helytelen lenne, teljesen irreleváns, ugyanis a forrásban nem szerepel az insolvency practitioner angol kifejezés. Az egy dolog, hogy benne van a csődgondnok fogalma. Azt írja a fogalomtár:
"csődgondnok: A bíróság által kirendelt vagyonfelügyelő a csődeljárásban."

Ez mit bizonyít? Az insolvency practitioner nem vagyonfelügyelő hanem liquidator.

És most lássuk a Magyarországon érvényben lévő törvényt:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700035.OKM

35/2007. (XI. 13.) OKM rendelet

a 2001. évi C. törvény III. részének hatálya alá tartozó, végbizonyítványnak minősülő képzések és bizonyítványok felsorolásáról


. Az Egyesült Királyságban akkreditált nemzeti szakmai képesítést (National Vocational Qualifications) nyújtó és skót szakmai képesítést (Scottish Vocational Qualifications) nyújtó akkreditált képzések

- Regisztrált állatorvosi asszisztens (listed veterinary nurse),

- bányavillamossági gépészmérnök (mine electrical engineer),

- bányamérnök (mine mechanical engineer),

- fogász (dental therapist),

- dentálhigiénikus (dental hygienist),

- okleveles látszerész (dispensing optician),

- bányászati megbízott (mine deputy),

- felszámolóbiztos (insolvency practitioner),

- tulajdonátruházási ügyekkel foglalkozó közjegyző (licensed conveyancer),

- első tiszt - teherhajókon/személyhajókon - korlátlan működési területen (first mate - freight/passenger ships - unrestricted),

- második tiszt - teherhajókon/személyhajókon - korlátlan működési területen (second mate - freight/passenger ships - unrestricted),

- harmadik tiszt - teherhajókon/személyhajókon - korlátlan működési területen (third mate - freight/passenger ships - unrestricted),

- fedélzeti tiszt - teherhajókon/személyhajókon - korlátlan működési területen (deck officer - freight/passenger ships - unrestricted),

- géptiszt - teherhajókon/személyhajókon - korlátlan kereskedelmi területen (engineer officer - freight/passenger ships - unlimited trading area),


Ezenfelül, a kérdező angliai céget említett és a cég felszámolási eljárását lebonyolító személyt. Nézzük vissza a törvényt: Egyesült Királyság és nézzük vissza a kifejezést: felszámolóbiztos

Ismételten a kör bezárult.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2felszámolóbiztos
Katalin Szilárd
5 +1csődgondnok
Andras Szekany
5 -1fizetésképtelenségi ügyekre szakosodott ügyvéd
Ildiko Santana
4felszámoló biztos
mytranslator
3 +1fizetésképtelenségi szakértő
Dóra Keresztiné Kövér


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
fizetésképtelenségi szakértő


Explanation:
Az adott területen dolgozó szakember így használta.

Dóra Keresztiné Kövér
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Úgy tűnik, ez lesz a legjobb megoldás! Fontos, h. fizetésképtelenségi jogban szakember; lehet ügyvéd is, könyvelő is. Biztos nem "felszámolási", nem "csőd" és nem "biztos". http://www.companieshouse.gov.uk/infoAndGuide/faq/liquidatio...
1 day 2 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
felszámoló biztos


Explanation:
aki a felszámolás eljárást vezeti, behajtja az adósságokat, stb.


    Reference: http://jog.wb.hu/jogicikk/65?wbsession=6b0b6860f7a7f1938c306...
mytranslator
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
csődgondnok


Explanation:
a felszámolás a fizetésképtelenség folyamatának (utolsó) része, a felsz.bizt. nem illetékes az azt megelőző dolgokban

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  amanda solymosi: logical
17 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
felszámolóbiztos


Explanation:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700035.OKM

5. Az Egyesült Királyságban akkreditált nemzeti szakmai képesítést (National Vocational Qualifications) nyújtó és skót szakmai képesítést (Scottish Vocational Qualifications) nyújtó akkreditált képzések

- Regisztrált állatorvosi asszisztens (listed veterinary nurse),

- bányavillamossági gépészmérnök (mine electrical engineer),

- bányamérnök (mine mechanical engineer),

- fogász (dental therapist),

- dentálhigiénikus (dental hygienist),

- okleveles látszerész (dispensing optician),

- bányászati megbízott (mine deputy),

- felszámolóbiztos (insolvency practitioner),

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=hu&ihmlang=...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2011-10-13 11:43:31 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.oh.gov.hu/letolt/nemzet/meik/2001_c_egyseges_szer...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-10-13 15:54:34 GMT)
--------------------------------------------------

Gyönyörűen le lehet vezetni, mit jelent az insolvency practitioner.
Felszámolásról van szó.

http://www.businessdictionary.com/definition/insolvency-prac...

insolvency practitioner
Alternative term for a liquidator.


Mi a liquidator magyarul ?
Felszámoló/felszámolóbiztos

A kör bezárult.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2011-10-13 17:32:58 GMT)
--------------------------------------------------

Az Ildiko Santana által említett Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium jogi fogalomtárára való hivatkozás, miszerint a felszámolóbiztos helytelen lenne, teljesen irreleváns, ugyanis a forrásban nem szerepel az insolvency practitioner angol kifejezés. Az egy dolog, hogy benne van a csődgondnok fogalma. Azt írja a fogalomtár:
"csődgondnok: A bíróság által kirendelt vagyonfelügyelő a csődeljárásban."

Ez mit bizonyít? Az insolvency practitioner nem vagyonfelügyelő hanem liquidator.

És most lássuk a Magyarországon érvényben lévő törvényt:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700035.OKM

35/2007. (XI. 13.) OKM rendelet

a 2001. évi C. törvény III. részének hatálya alá tartozó, végbizonyítványnak minősülő képzések és bizonyítványok felsorolásáról


. Az Egyesült Királyságban akkreditált nemzeti szakmai képesítést (National Vocational Qualifications) nyújtó és skót szakmai képesítést (Scottish Vocational Qualifications) nyújtó akkreditált képzések

- Regisztrált állatorvosi asszisztens (listed veterinary nurse),

- bányavillamossági gépészmérnök (mine electrical engineer),

- bányamérnök (mine mechanical engineer),

- fogász (dental therapist),

- dentálhigiénikus (dental hygienist),

- okleveles látszerész (dispensing optician),

- bányászati megbízott (mine deputy),

- felszámolóbiztos (insolvency practitioner),

- tulajdonátruházási ügyekkel foglalkozó közjegyző (licensed conveyancer),

- első tiszt - teherhajókon/személyhajókon - korlátlan működési területen (first mate - freight/passenger ships - unrestricted),

- második tiszt - teherhajókon/személyhajókon - korlátlan működési területen (second mate - freight/passenger ships - unrestricted),

- harmadik tiszt - teherhajókon/személyhajókon - korlátlan működési területen (third mate - freight/passenger ships - unrestricted),

- fedélzeti tiszt - teherhajókon/személyhajókon - korlátlan működési területen (deck officer - freight/passenger ships - unrestricted),

- géptiszt - teherhajókon/személyhajókon - korlátlan kereskedelmi területen (engineer officer - freight/passenger ships - unlimited trading area),


Ezenfelül, a kérdező angliai céget említett és a cég felszámolási eljárását lebonyolító személyt. Nézzük vissza a törvényt: Egyesült Királyság és nézzük vissza a kifejezést: felszámolóbiztos

Ismételten a kör bezárult.

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 161
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár
13 mins
  -> Köszönöm!

agree  hollowman2
2 hrs
  -> Köszönöm!

disagree  Ildiko Santana: Insolvency (fizetésképtelenség) és liquidation (felszámolás) két külön fogalom, és nem minden insolvency practitioner "felszámoló" (liquidator). Bővebben válaszom alatt kifejtettem.
5 hrs
  -> A jogi fogalomtárban sehol sem szerepel, h az insolvency practitioner kifejezés csődgondnok lenne, ellenben a magyar törvényben (35/2007. (XI. 13.) OKM rendelet) benne van, h az insolvency practitioner kifejezést felszámolóbiztosnak KELL fordítani

agree  Istvan Nagy
3 days 21 hrs
  -> Köszönöm!

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
fizetésképtelenségi ügyekre szakosodott ügyvéd


Explanation:
Az angliai és a magyar jogszabályok összevetése alapján az insolvency practitioner magyarul fizetésképtelenségi ügyekre szakosodott ügyvéd. Az insolvency magyarul fizetésképtelenség. Ennek körébe tartoznak a csődeljárási, a felszámolási és a végrehajtási eljárások. Angliában ezek bármelyikében eljárással megbízott ügyvéd az insolvency practitioner.
Itt a lényeg:
"Anyone undertaking the duties of liquidator, administrative receiver, administrator or supervisor of a corporate voluntary arrangement must be a qualified insolvency practitioner."
(NB: liquidator magyarul felszámolóbiztos.)
"We recommend taking professional advice (from a solicitor or insolvency practitioner) before going ahead with any of these proceedings."
(Solicitor (Angliában)= ügyvéd)
A referencia címe: Liquidation and Insolvency FAQs
http://www.companieshouse.gov.uk/infoAndGuide/faq/liquidatio...

A liquidation és insolvency nem ugyanaz, előbbi a felszámolás, utóbbi a fizetésképtelenség magyarul.
"If a company is in financial difficulties, there are alternatives to liquidation as detailed below. One of the main differences between these insolvency proceedings and liquidation is that once these insolvency proceedings are completed, the company is still 'alive', i.e. there is usually no automatic dissolution of the company. Therefore, it may be that a company can be subject to one or more of these insolvency proceedings, and then go into liquidation."
http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/ /http://www.insol...

Magyar példák:

"Fizetésképtelenségi jog, követelésérvényesítés
Irodánk állandó ügyfelei részére illetőleg eseti megbízások alapján folyamatosan eljár megbízóink követeléseinek behajtása érdekében. Tevékenységünk kiterjed peres és peren kívüli illetőleg felszámolási eljárásban történő képviseletre az ügyfél követelésének érvényesítésével kapcsolatosan, kintlévőség-kezelésre, továbbá az adóssal történő egyeztetés lefolytatására a tartozás önkéntes teljesítésének elérése érdekében.
Ezen túlmenően erre irányuló hitelezői megbízás alapján ellátjuk az ügyfél képviseletét a fizetésképtelen cég hitelezői választmányában, felülvizsgáljuk a felszámoló intézkedéseinek jogszerűségét, szükség esetén képviseljük a hitelezőt ezen intézkedések elleni jogorvoslati eljárásokban.
Rendszeresen közreműködünk felszámolás alá került társaságok reorganizációjában és a hitelezőkkel történő egyezség megkötésében a jogutód nélküli megszűnés elkerülése érdekében."
http://www.jogitanacs.hu/fizet.html

"Már ügyvédjelöltként részletesen megismerkedtem a felszámolás és végelszámolás szabályait tartalmazó csődtörvénnyel, továbbá a kapcsolódó jogszabályokkal, dolgoztam felszámolási és végelszámolási ügyeken, főként felszámolók képviseletében. ... Szintén rendszeresen látok el képviseletet - főként továbbra is felszámolók megbízásából - felszámolási és végelszámolási ügyekben is. Általános, főként ingatlan és gazdasági jogi gyakorlatot is folytatok, ezen belül az említett területeken kívül sokat foglalkozom követelés behajtással."
http://www.farkasl.hu/

"CSŐDELJÁRÁS, FELSZÁMOLÁS ÉS VÉGREHAJTÁSI JOG
Ügyvédeink jogi tanácsadást és képviseletet nyújtanak csődeljárási, felszámolási és végrehajtási eljárások során, függetlenül attól, hogy ügyfelünk adós vagy hitelezői pozícióban van-e. Fontos feladatunknak tekintjük a hitelezői pozícióban lévő ügyfeleink érdekeinek biztosítását a fizetésképtelenségi eljárások során. Széles körű tapasztalattal rendelkezünk továbbá fizetésképtelen vagy a jövőben potenciálisan azzá váló gazdasági szervezetek számára, valamint csőd- és felszámolási eljárások során nyújtott jogi tanácsadás és képviselet területén, ide értve a csőd- és felszámolási egyezségek létrehozását is."
http://www.krs.hu/index.php?id=20100128csodeljaras__felszamo...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2011-10-14 14:24:49 GMT)
--------------------------------------------------

Valóban lehet könyvelő is, ezért Dóra megoldása tűnik a legpontosabbnak. Fontos, hogy fizetésképtelenségi jogban szakember; lehet ügyvéd is és könyvelő is. Semmiképp nem "felszámolási-", nem "csőd-" és nem "-biztos".

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 91

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Szilárd: UK-ben az insolvency practitionerök nem csak ügyvédek, lehetnek könyvelők is: http://www.direct.gov.uk/en/MoneyTaxAndBenefits/ManagingDebt... Insolvency practitioners are usually solicitors or accountantswho specialise..
1 hr
  -> Köszönöm a kiegészítést.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search