Project Plan Protocol

Hungarian translation: itt projektszerződés

13:59 Mar 28, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / projects
English term or phrase: Project Plan Protocol
Én "Projektszerződésnek" fordítottam, mivel egy projektben való részvétellel kapcsolatos az adott szerződés. Írásba foglalják a projekt céljait, elvégzendő feladatokat, kötelezettségeket...

Véleményüket szeretném kikérni!
Potke
Hungary
Hungarian translation:itt projektszerződés
Explanation:
A magyarázat alapján szerződésről van szó ("Írásba foglalják a projekt céljait, elvégzendő feladatokat, kötelezettségeket....").
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5itt projektszerződés
Attila Széphegyi
4 -1projekt terv (jegyzőkönyve)
Andras Szekany
3projektterv egyezmény / projektterv memorandum
Ildiko Santana


Discussion entries: 10





  

Answers


20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
project plan protocol
itt projektszerződés


Explanation:
A magyarázat alapján szerződésről van szó ("Írásba foglalják a projekt céljait, elvégzendő feladatokat, kötelezettségeket....").

Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 79

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
2 days 9 hrs
  -> Köszönöm.

neutral  Ildiko Santana: Nagyon kétlem, hogy Szerződésről van szó. Persze hasznos lenne több szövegkörnyezet.
2 days 16 hrs
  -> "mivel egy projektben való részvétellel kapcsolatos az adott szerződés."

disagree  Andras Szekany: a projekt szerződés egy másik, kifejezetten másik dokumentum. Abban lehet erre hivatkozni..
3 days 28 mins

3 days 18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
project plan protocol
projektterv egyezmény / projektterv memorandum


Explanation:
Ez a három szó együtt annyira ritkán fordul elő, hogy nagyon is érthető a fordító dilemmája. Azt tudjuk, hogy a Project Plan magyarul Projektterv. A Protocol is fordítható Tervként bizonyos esetekben (pl. klinikai kutatásoknál vizsgálati terv a fordítása). Lehet még eljárás, vagy akár jegyzőkönyv is, csakhogy nem ebben a furcsa szóösszetételben. Van olyan jelentése is, hogy egyezmény, sőt memorandum. Személy szerint én nem fordítanám szerződésnek. Sajnos, nem tudni, kik a projekt résztvevői, mi a projekt tárgya, stb. Például lehet akár finanszírozásról is szó (a kérdés Business/Financial/Commerce alatt lett megadva). Egy talán ideillő anyag -- bár a címében nem, csak később jelenik meg a Protocol szó --, amelyben partnerországok vállalják projektek finanszírozását: http://www.ppcd.gov.mt/vth_italo_maltese_financial_protocol

Érdemes még azt is figyelembe venni, mit ír az angol egynyelvű szótár a Protocolról:
1 : an original draft, minute, or record of a document or transaction
2 a : a preliminary memorandum often formulated and signed by diplomatic negotiators as a basis for a final convention or treaty b : the records or minutes of a diplomatic conference or congress that show officially the agreements arrived at by the negotiators
3 a : a code prescribing strict adherence to correct etiquette and precedence (as in diplomatic exchange and in the military services) <a breach of protocol> b : a set of conventions governing the treatment and especially the formatting of data in an electronic communications system <network protocols> c : convention 3a,b
4 : a detailed plan of a scientific or medical experiment, treatment, or procedure

Mindezek alapján a fenti két megoldás egyikét javaslom.

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 91

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
project plan protocol
projekt terv (jegyzőkönyve)


Explanation:
a projekt terv egy önálló entitás, nem szerződés. Abban lehet rá hivatkozni. A "jegyzőkönyv" valszeg nem kell, inkább a protocol = eljárások értelemben van itt jelen.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2010-03-29 07:03:54 GMT)
--------------------------------------------------

projektterv, kivéve, ha összefüggésekben szerepel (drágaszépmagyaranyanyelvünkhelyesírása)

--------------------------------------------------
Note added at 3 days20 hrs (2010-04-01 10:47:50 GMT)
--------------------------------------------------

Potke kiegészítésére reagálva: ez Mo.-n "projekt indító dokumentum". Tehát ha ragaszkodsz a pontossághoz, írjad ezt. Ha inkább a szöveghű fordítás a kedvenced, akkor sztem amit javasolok, eléggé a helyén van.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days20 hrs (2010-04-01 10:57:39 GMT)
--------------------------------------------------

egyébként tényleg "projektterv" - egybeírva

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: projektterv, nincs kivétel :-) de miért ne lehetne jegyzőkönyv? Lényegében erről is lehet szó (egy megbeszélés után/alatt készült szerződéstervezet), nem? Nem látjuk a szöveget. (ezt Ildikónak)
3 days 11 hrs
  -> jah, kösz

disagree  Ildiko Santana: Szerintem semmiképp nem Jegyzőkönyv ebben az esetben.
3 days 12 hrs

disagree  Attila Széphegyi: Tényeket jegyzőkönyveznek.
3 days 21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search