Public affairs

Hungarian translation: közkapcsolatok

19:03 May 1, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: Public affairs
Egy nagy vegyipari koncern irodát készül nyitni és a kapcsolatokban szerepel ez a kitétel:
Public affairs, Central Europe

fordítsam közügyeknek? Vagy van valakinek jobb ötlete?

Köszönöm!
Dora Miklody
Hungary
Hungarian translation:közkapcsolatok
Explanation:
Ez a PR speciális területe, társadalmi kapcsolattartás stb.

A google elég sok találatot hoz rá, így hívják például a Corvinus Egyetemen a megfelelő szakirányt is.

--------------------------------------------------
Note added at 31 perc (2009-05-01 19:34:52 GMT)
--------------------------------------------------

Esetleg "közkapcsolati iroda" (a sajtóiroda mintájára).
Selected response from:

Andrea Szabados
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2közkapcsolatok
Andrea Szabados
4közügyek
Katarina Peters
Summary of reference entries provided
Külügyminisztérium - Közkapcsolati Iroda
Erzsébet Czopyk

Discussion entries: 4





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
public affairs
közkapcsolatok


Explanation:
Ez a PR speciális területe, társadalmi kapcsolattartás stb.

A google elég sok találatot hoz rá, így hívják például a Corvinus Egyetemen a megfelelő szakirányt is.

--------------------------------------------------
Note added at 31 perc (2009-05-01 19:34:52 GMT)
--------------------------------------------------

Esetleg "közkapcsolati iroda" (a sajtóiroda mintájára).

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 36
Grading comment
köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Éva Méh: ...de Dóra, nem koncern, hanem konszern. :-)
10 hrs

agree  Erzsébet Czopyk: társadalmi kapcsolatok
1 day 5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
public affairs
közügyek


Explanation:
szerintem ez lenne a pontos fordítás

Katarina Peters
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12




Reference comments


1 day 6 hrs
Reference: Külügyminisztérium - Közkapcsolati Iroda

Reference information:
Üdvözöljük a Közkapcsolati Iroda oldalán, amelyen bemutatjuk az Iroda feladatait és munkatársait.
dr. Tóth Anikó
a Közkapcsolati Iroda vezetője
Nagy András
közkapcsolati referens
Borbíró Fanni
közkapcsolati referens
Tisztelt Olvasó!
A modern, XXI. századi diplomácia egyik legfontosabb jellemzője az ún. „public diplomacy” térnyerése. A civil társadalom növekvő szerepe a külpolitika alakításában azért időszerű kérdés, mert a téma két vonatkozásban is aktuális. Egyfelől felhívja a figyelmet arra, hogy a Magyar Köztársaság EU-tagságával a magyar külpolitika új szakaszhoz érkezett, másfelől arra is, hogy a külpolitika alakításának új szereplői vannak.

A külpolitika nem légüres térben mozog. Céljait, eszközeit a társadalom, a gazdaság és a polgárok igényei, valamint a gyorsan változó európai és globális környezet egyaránt alakítják. A Külügyminisztérium segíti a hazai külpolitikai közgondolkodást, a tárca és a magyar külpolitika törekvéseinek tudatos és a célcsoportok szempontjából differenciált megismertetését, és azoknak a kereteknek a kiépítését, amelyek a külpolitika alakításakor lehetővé teszik a különböző társadalmi rétegek, csoportok bevonását és érdekeik figyelembe vételét, érvényesítését.

A Külügyminisztérium kész az aktív együttműködésre a társadalom különböző csoportjaival, köztük a gazdaság, a civil szféra, az érdekképviseleti szervezetek, a tudományos és kulturális élet, a kutató műhelyek képviselőivel és meghatározó személyiségeivel. A társadalmi szereplők nézeteinek megismerése, a társadalmi jelzések fogadása és kezelése elősegíti a minisztériumi döntéshozatalt.

A Külügyminisztériumban külön szervezeti egység foglalkozik a civil kapcsolatok ápolásával és fejlesztésével. Célja, hogy bevonja a civil szervezeteket és rajtuk keresztül az állampolgárokat a külpolitikai közéleti gondolkodásba. Tájékoztassa őket, és egyúttal vegye figyelembe véleményüket a külügyminisztérium stratégiai tervezési és elemző munkájában. Ehhez a kétirányú kommunikációhoz nyújt segítséget a Külügyminisztérium internetes honlapja, amely bemutatja az idelátogatóknak a tárca közkapcsolati tevékenységéhez kapcsolódó újdonságokat, híreket, eseményeket.

* * *

Erzsébet Czopyk
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 47




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search